Gå til innhold

Funker det å se "Better Call Saul" uten å ha sett "Breaking Bad"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymkode: 95ec4...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Historiemessig er du ikke avhengig av Breaking Bad, så sånn sett kan du helt fint se det uten å først ha sett BB. Når det er sagt er det mange karakterer og hendelser som gir mye mer mening om du kjenner til de fra før.

Det er absolutt en bra serie som standalone, men du får veldig mye mer glede ut av den ved å ha sett BB.

Anonymkode: a6770...39f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Historiemessig er du ikke avhengig av Breaking Bad, så sånn sett kan du helt fint se det uten å først ha sett BB. Når det er sagt er det mange karakterer og hendelser som gir mye mer mening om du kjenner til de fra før.

Det er absolutt en bra serie som standalone, men du får veldig mye mer glede ut av den ved å ha sett BB.

Anonymkode: a6770...39f

Takk :) 

Skrevet

Hvorfor i alle dager vil du se Better Call Saul og ikke Breaking Bad? Førstnevnte er bra, for all del, men sistnevnte er i en helt annen liga. 

Anonymkode: 05c2e...cc1

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager vil du se Better Call Saul og ikke Breaking Bad? Førstnevnte er bra, for all del, men sistnevnte er i en helt annen liga. 

Anonymkode: 05c2e...cc1

Jeg innbiller meg at jeg ikke vil like den. Handler ikke den om dop? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja, dop er jo bare en del av historien. Det er jo karakterene som serien handler om. 

Anonymkode: c8224...a7d

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dop er bare en brøkdel av historien. Serien handler om så mye mer enn det!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg vil si at den handler om en familiemann som vil gjøre nesten hva som helst for familien sin, om hva som er rett og galt osv. Temaet endrer seg litt gjennom sesongene, men den er til tider veldig morsom, og til tider mørk. Utrolig spennende og vanvittig bra. Mye av det som gjør at Better Call Saul virkelig skinner for meg er at vi får se ting som skjedde før Breaking Bad og får se igjen noen av karakterene som BB har gjort ikoniske. Men historien i BCS er forsåvidt god, tror bare aldri jeg hadde sett den dersom det ikke var for BB.

Anonymkode: 47d37...7a1

Skrevet

Breaking Bad er oppskrytt. Greit bok, men om du går inn i den og tror det er "verdens beste serie", så blir du skuffa. Foruten hovedpersonen Walt og hans svoger Hank er det stort sett uinteressante/irriterende karakterer og dårlig skuespill.

Anonymkode: 4937a...839

• Liker 3
Skrevet

Grei nok, mente jeg. 

Anonymkode: 4937a...839

Skrevet

Jeg synes Better Call Saul er en langt bedre og mer interessant serie enn Breaking Bad. Jeg hoppet av Breaking Bad i begynnelsen av sesong 2, men Saul holder fortsatt på interessen min. Den står godt på egen hånd. 

Anonymkode: 9bf76...f71

Gjest justcurious
Skrevet

Kan ikke svare deg på det siden jeg enda ikke har sett BCS selv, har planer om det snart. Kan anbefale BB. Ikke favorittserien min, men det er en bra serie med bra skuespill, særlig av Aaron Paul som spiller Jessie. Hvorfor er det et problem at serien handler om dop? Noen av de beste seriene og filmene jeg har sett handler om det. Weeds f.eks er også veldig bra :) 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Better Call Saul er en langt bedre og mer interessant serie enn Breaking Bad. Jeg hoppet av Breaking Bad i begynnelsen av sesong 2, men Saul holder fortsatt på interessen min. Den står godt på egen hånd. 

Men det er jo først i de senere sesongene at serien blir virkelig bra. Sesong fire og fem er de beste.

Anonymkode: 48134...c55

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, justcurious skrev:

bra skuespill, særlig av Aaron Paul som spiller Jessie.

Det kan jeg ikke begripe, synes han var helt malplassert i den serien. Men det var såpass mange dårlige skuespillerprestasjoner at skal ikke påstå han var verst :) 

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Men det er jo først i de senere sesongene at serien blir virkelig bra. Sesong fire og fem er de beste.

Jeg syns de siste to sesongene er langdrygende og kjedelige. Elsket de første.

Uansett, så kan du se seriene om hverandre, trenger ikke se den ene før den andre for å vite hva som skjer. 

Gjest justcurious
Skrevet
13 minutter siden, JackIost skrev:

Det kan jeg ikke begripe, synes han var helt malplassert i den serien. Men det var såpass mange dårlige skuespillerprestasjoner at skal ikke påstå han var verst :) 

Han har jo fått mange priser for den rollen. Han glei jo rett inn i rollen som narkoman. Det var veldig troverdig og bra skuespill. Jeg ble imponert :) 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, jeg er ikke så desperat. 

Skrevet
5 timer siden, justcurious skrev:

Han har jo fått mange priser for den rollen. Han glei jo rett inn i rollen som narkoman. Det var veldig troverdig og bra skuespill. Jeg ble imponert :) 

Helt enig. Han er helt klart min favoritt i serien. 

Anonymkode: 26bad...eae

• Liker 3
Skrevet

Aaron Paul som Jessie er jo bare helt fantastisk! Han er en utrolig dyktig skuespiller. Du kan fint se BCS uten å ha sett BB, men vil virkelig anbefale BB. Skulle ønske jeg kunne ta en pille slik at jeg glemte BB for det er den beste serien noen sinne.

Anonymkode: ccfdb...0e6

• Liker 4
Skrevet
På 1. oktober 2017 den 11.30, AnonymBruker skrev:

Hos meg er det omvendt. Jeg elsket Breaking Bad, men Better Call Saul synes jeg var gørrkjedelig(og da har jeg pint meg gjennom en hel sesong før jeg ga opp).

Anonymkode: 15e12...dda

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...