Gå til innhold

Hormonspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med dette og vil dele positive/negative sider ved dette?

Fikk foreslått det i dag av gynegologen, og vil gjerne høre andres erfaringer.

Anonymkode: ad990...b79

Videoannonse
Annonse
Gjest Frøken Diamant
Skrevet

Har hormonspiral for 3 gang.Jeg er veldig fornøyd😊Ingenting negativt for min del.

Skrevet

Har hatt det i 2år. Helt topp!

Anonymkode: 55b64...d6b

Skrevet

Lurt for oss som har sterke blødninger 

Anonymkode: fd567...974

Skrevet

Jeg har det og er delvis fornøyd. Jeg er veldig fornøyd med at det er så sikkert og så lite vedlikehold, men jeg har fått mensensmerter nå (det hadde jeg ikke før) og jeg følte meg veldig hormonell det første året jeg hadde den i. De tre første månedene hadde jeg også konstant mensen, som jo ikke var så hyggelig men som er veldig vanlig og forsåvidt greit nok. Alt i alt tror jeg nok at jeg vil sette inn en til når det snart er tid for å bytte den jeg har, men mest fordi jeg er alt for distre til at jeg kan gå på p-piller og andre liknende alternativer. 

Skrevet

Ble kvitt menssmerter og blødninger.

Kommer til å ha det til etter overgangsaler. Har ingen bivirkininger i det helet tatt.

• Liker 1
Skrevet

Negativt at man får krampesmerter under innsetting og lenge etterpå. små bløding opp til et helt år. Kjedelig lenge å gå sånn å små blø. Ikke kontroll over når jeg får kramper heller..

Anonymkode: 9d311...b40

Skrevet

Ca  5 mnd siden jeg fikk den. Ikke så mye positiv enda. Menssmerter som er mye kraftigere en når jeg gikk på P-pille og blør fortsatt veldig mye i noen dager og så stopper det opp, før jeg blør mere. Så ikke stabilt her enda. Har ca 2 uker uten blødning i mellom.

har lagt på meg og mere urein hud. Men skal prøve litt til for å håpe det rett seg, men om dette fortsetter blir jeg å ta den ut.

satt den inn for å slippe mensen. Mange som har rådet meg til det.

• Liker 1
Skrevet
På 23.9.2017 den 0.38, AnonymBruker skrev:

Lurt for oss som har sterke blødninger 

Anonymkode: fd567...974

Blør man mindre med dem? Jeg har en utfordring nå med at jeg brått kan blø i en måned i strekk, noe som aldri før har skjedd så

gynekologen har satt meg på en annen type p-pille i tre måneder, men han anbefalte hormonspiral.

Skrevet

Har hatt det i mange år bare positivt.du blør ikke. Tenger ikke være urolig for graviditet. Å smertene forsvinner å du blir snillere unse pm 😀😀😀😀

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blør man mindre med dem? Jeg har en utfordring nå med at jeg brått kan blø i en måned i strekk, noe som aldri før har skjedd så

gynekologen har satt meg på en annen type p-pille i tre måneder, men han anbefalte hormonspiral.

Akkurat nå, Kate71 skrev:

Har hatt det i mange år bare positivt.du blør ikke. Tenger ikke være urolig for graviditet. Å smertene forsvinner å du blir snillere unse pm 😀😀😀😀

Anonymkode: 187b2...9cf

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrevet
Akkurat nå, Kate71 skrev:

Jeg mistet all blødning kanskje litt utflod med farge på 1 til 2 dag .

Skrevet

Jeg blør fortsatt etter to år. Mindre mengde, men flere dager. Hadde håpt det skulle stoppe helt men...

Anonymkode: 55b64...d6b

Skrevet

Jeg hadde bra erfaring med den første jeg fikk etter mitt barn var født. Men etter den ble byttet ut ble jeg sprø.  Virkelig sprø av bivirkninger.  Nå tåler jeg ingen kunstig hormoner lenger.  Tror flere faktisk reagere mer en de tror, men knytte det ikke til spiralen.  

Anonymkode: 65fbc...ee5

Skrevet

Jeg syntes det var veldig vondt å sette den inn, men er fornøyd med å ha gjort det.

Nå er det et år siden, og jeg har nesten ikke blødninger lenger. 

Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral i over 17 år og eneste problemene er ved skifte. Men det er jo kun hvert 5 år. Så jeg blir nok å ha den til jeg er over overgangsalderen. Ingen mens, ingen pms, kun hovne bryster innimellom. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...