tussi84 Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Vet egentlig ikke hvor dette passer inn men ser nettopp en reprise av åsted Norge hvor en kvinne på 90 år ble ranet hjemme. Ranerne tok med seg smykker og 400 000 kr. Jeg synes synd på kvinnen fordi hun ble ranet men hvorfor oppbevare så mange kontanter hjemme? De fleste vet at man ikke bør ha liggende hjemme så mange kontanter hjemme i tilfelle feks ran eller en brann oppstår. Og hun er ikke den eneste eldre personen jeg har hørt om oppbevarer en stor sum med penger hjemme. Hva er det de som har så mange penger liggende hjemme tenker med?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Fordi de vokste opp på en annen tid enn oss, hvor det ikke alltid var like god dokumentasjon, og man ikke var like godt sikret om banken gikk ad undas. Anonymkode: 89b59...6f9 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Kan det være at det skyldes bekymringer for at noe skal skje slik at de ikke får tatt ut pengene sine i banken? Anonymkode: 16a53...735
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Fant de ut av saken? Anonymkode: 71366...4a2
Blod Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 To like tråder er slått sammen. Blod, mod 1
tussi84 Skrevet 22. september 2017 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fant de ut av saken? Anonymkode: 71366...4a2 Det vet jeg ikke. Håper jo de finner ranerne for denne damen sin skyld. Men jeg skjønner bare ikke Hvorfor man velger å oppbevare så mye penger hjemme? Jo mer penger man har jo mer attraktiv blir man å rane på en måte. Det er mye mer sikkerhet å oppbevare mye penger i banken vs hjemme.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #7 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, tussi84 skrev: Det vet jeg ikke. Håper jo de finner ranerne for denne damen sin skyld. Men jeg skjønner bare ikke Hvorfor man velger å oppbevare så mye penger hjemme? Jo mer penger man har jo mer attraktiv blir man å rane på en måte. Det er mye mer sikkerhet å oppbevare mye penger i banken vs hjemme. Hvordan skal ranerne vite hvem som oppbevarer masse penger hjemme da? Anonymkode: ee16f...e92
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #8 Skrevet 22. september 2017 Uff så kjipt Skal man ha penger hjemme må man iallefall gjemme og sikre dem skikkelig. Stoler sikkert ikke på banken da, redd for at den skal gå konkurs eller noe. Anonymkode: 8f733...4fc
Minlillesky Skrevet 22. september 2017 #9 Skrevet 22. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal ranerne vite hvem som oppbevarer masse penger hjemme da? Anonymkode: ee16f...e92 De som raner eldre mennesker, vet ofte på forhånd at en god del eldre oppbevarer mye penger hjemme. Fordi det var vanlig før.. og de eldre endrer ikke vaner akkurat...
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #10 Skrevet 22. september 2017 De har kanskje opplevd bankstreik der det var vanskelig å få tatt ut penger eller annet som gjør dem skeptisk til banken. Anonymkode: e8c43...964 1
tussi84 Skrevet 22. september 2017 Forfatter #11 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal ranerne vite hvem som oppbevarer masse penger hjemme da? Anonymkode: ee16f...e92 En del ran planlegges. Det var som de sa på tv. Hvis denne kvinnen tok ut feks 20000 hver mnd i 2 år, og ranerne som utførte dette fikk med seg dette veldig ofte så kan de ha antatt at hun hadde mye penger liggende hjemme til slutt. Hun ble derfor en attraktiv person å rane dessverre i deres øyne.
Violetta Skrevet 22. september 2017 #12 Skrevet 22. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal ranerne vite hvem som oppbevarer masse penger hjemme da? Anonymkode: ee16f...e92 De holder øye med hvem som tar ut hele trygden sin i kontanter den 20, følger etter dem hjem og raner dem.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #13 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, Minlillesky skrev: De som raner eldre mennesker, vet ofte på forhånd at en god del eldre oppbevarer mye penger hjemme. Fordi det var vanlig før.. og de eldre endrer ikke vaner akkurat... Jo veldig mange eldre har blitt flinke til det digitale så du må ikke undervurdere dem. Anonymkode: ae179...2e0 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #14 Skrevet 22. september 2017 Kanskje de finner raneren dersom de går gjennom video-opptakene fra den post-i butikk eller banken som hun har vært å tatt ut pengene sine i de siste gangene? (Dersom han har stått og fulgt med at hun tok ut penger, og dersom han eventuelt fulgte etter henne) Anonymkode: 16a53...735 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #15 Skrevet 22. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo veldig mange eldre har blitt flinke til det digitale så du må ikke undervurdere dem. Anonymkode: ae179...2e0 Ja, det var nok derfor hun hadde 400 000 hjemme. Anonymkode: 03c05...e38
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #16 Skrevet 22. september 2017 Just now, AnonymBruker said: Ja, det var nok derfor hun hadde 400 000 hjemme. Anonymkode: 03c05...e38 "Veldig mange eldre" skrev hun/han. Anonymkode: a31c6...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #17 Skrevet 22. september 2017 35 minutter siden, tussi84 skrev: Vet egentlig ikke hvor dette passer inn men ser nettopp en reprise av åsted Norge hvor en kvinne på 90 år ble ranet hjemme. Ranerne tok med seg smykker og 400 000 kr. Jeg synes synd på kvinnen fordi hun ble ranet men hvorfor oppbevare så mange kontanter hjemme? De fleste vet at man ikke bør ha liggende hjemme så mange kontanter hjemme i tilfelle feks ran eller en brann oppstår. Og hun er ikke den eneste eldre personen jeg har hørt om oppbevarer en stor sum med penger hjemme. Hva er det de som har så mange penger liggende hjemme tenker med? Har du ikke voksne foreldre, besteforeldre eller oldeforeldre godt oppe i årene? De fleste er ikke vokst opp med kort, mobil- eller nettbank men med kontanter. Eldre mennesker kan ha hatt kontanter hjemme hele livet og spart på den måten, for å slippe å forholde seg til en bank de gjerne ikke stoler på. Det er ikke så veldig lenge siden DNB kolapset, Postbanken ble vrien å forholde seg til etter at Posten forsvant, og enda lengre tilbake postbudet var både brev, avis og bankformidler. Noe handler om å stole på andre, noe handler om gammel vane og noe om å ha penger tilgjengelig,. Hva grunnen til at damen som ble ranet hadde penger hjemme var, nei, det kan ingen på kg besvare og da blir det speulasjoner. Men å rane eldre, funksjonshemmede og andre det er uansett ikke greit. Anonymkode: e83f0...47e 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #18 Skrevet 22. september 2017 Min farmor hadde 300 000 hjemme. Fordi hun ikke likte dette med kort. Fordi hun var usikker på om hun var fysisk i stand til å komme seg i banken. Og fordi hun ikke ville betale skatt. Så da så. 94 hun ble. Døde for syv år siden. Mmm, fine farmoren min.Anonymkode: 5d4ea...0ca
Arabella Skrevet 22. september 2017 #19 Skrevet 22. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min farmor hadde 300 000 hjemme. Fordi hun ikke likte dette med kort. Fordi hun var usikker på om hun var fysisk i stand til å komme seg i banken. Og fordi hun ikke ville betale skatt. Så da så. 94 hun ble. Døde for syv år siden. Mmm, fine farmoren min. Anonymkode: 5d4ea...0ca Hun fikk vel alderstrygd? Den blir det trukket skatt av før utbetaling, som alle typer trygd. Eller hadde hun ikke skattetrekk på utbetalingsslippen?
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #20 Skrevet 22. september 2017 2 minutter siden, Arabella skrev: Hun fikk vel alderstrygd? Den blir det trukket skatt av før utbetaling, som alle typer trygd. Eller hadde hun ikke skattetrekk på utbetalingsslippen? Er det muligens eiendomsskatt ab0ca mener? Anonymkode: 16a53...735
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå