AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Hei. Jeg jobber i en bedrift med ca 1000 ansatte med forskjellige avdelinger. Jeg har jobbet i stillingen min i ca 1 år snart nå og er drit lei. Jeg har gjort en veldig god jobb og har et godt rykte i bedriften og ønsker dermed å drive med andre oppgaver basert på min stilling eller flytte til en annen avdeling. Jeg har snakket med sjefen for avdelingen jeg jobber i og forklaret han at jeg har lyst på å få mer ansvar og mer oppgaver, han anbefalte meg å søke på interne stillinger, han sa også at han likte at jeg tok initiativet. Han kjenner også godt til meg fordi vi har jobbet sammen, og han vet at jeg er en hardt arbeidende kar. For noen uker siden hadde jeg fått en annen stilling på kveldsskiftet mitt, uten å søke, jeg ble satt inn på det, fordi jeg var en av de som jobbet der en stund nå og kan greie. Men stillingen ble plutselig stanset på kvelden og måtte tilbake til min vanlige stilling. De ville også gi meg en annen stilling, men nå har det kommet nye regler og forskrifter i bedriften, så jeg har ikke hørt noe siden da. Stillingene var basert på den nåværende stillingen min. Så nå søker jeg interne stillinger. Og lurer på om det er noe her som har vært i samme situasjon? Evt hvordan kom du ut av det? Hva er det smarteste å gjøre her? Sitter stor pris for hjelpen Anonymkode: 9d817...806
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Ville fortsatt å søke interne stillinger om det er slik at du er lei, for ofte blir det ikke bedre. Det beste er nok at du på forhånd sjekker om det er muligheter for mer oppgaver og avansement for det kan det nok ofte være utsikter til i slike stillinger etter en tid. Mange plasser er arbeidets art og miljø veldig forskjellig fra avdeling til avdeling. Det kan være du kan bruke den kompetansen du har opparbeidet deg til å søke på litt andre jobber om du heller ønsker det. I mange jobber kan man bruke elementer fra en jobb i en helt annerledes og bedre stilling på et senere tidspunkt. Anonymkode: b31a5...b1c
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 Min erfaring er at det du forteller om her ofte bare er ledelsescrap som sies for å holde på deg. Vel kan det være sant at man har gjort en god jobb, men var jeg deg ville jeg undersøkt hvorfor kveldsstillingen ble "stanset" og hva "nye regler og forskrifter" som forhindret at du fikk en annen stilling innebærer. Skal man ha større endringer, så må man ofte søke ut og til en annen bedrift. Det blir sjelden bedre der man er, heller ikke selv om man får en stilling med litt andre oppgaver. Som regel betyr en annen stilling at man får nye oppgaver + de man hadde fra før, slik at man i praksis jobber dobbelt opp. Søk deg heller ut og skap skikkelige endringer Anonymkode: 4fd1f...bd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå