Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan samskipnaden nekte å deg å ha egen ovn når ovnen de har installert knapt gir ut varme? 

Det står ingenting om det i kontrakten. 

Anonymkode: 8491c...cdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av hensyn til brannsikkerheten så kan de gjerne det. Du bør heller få klagd på manglende funksjon på den ovnen som alt er der. 

Anonymkode: fc429...c38

• Liker 5
Skrevet

Løststående ovner som vifte- og oljeovner er brannfarlige, og ofte spesifisert ikke er lov.

Så be heller om at det fikses.

Anonymkode: 07da2...f0b

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løststående ovner som vifte- og oljeovner er brannfarlige, og ofte spesifisert ikke er lov.

Så be heller om at det fikses.

Men det er ikke noe å fikse. Det kommer varme ut av den, men det er så lite at det ikke varmer opp rommet, som er ganske høyt under taket. 

Det er helt nytt bygg, så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er isolert bedre eller konsturert slik at det er varmere. 

Nå er det ikke vinter engang. Jeg gruer meg til det blir 15 minus ute.. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er ikke noe å fikse. Det kommer varme ut av den, men det er så lite at det ikke varmer opp rommet, som er ganske høyt under taket. 

Det er helt nytt bygg, så jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er isolert bedre eller konsturert slik at det er varmere. 

Nå er det ikke vinter engang. Jeg gruer meg til det blir 15 minus ute.. 

Hvordan vet du det ikke er noe som kan fikses? Det kan være noe galt med den som gjør at det kommer mindre varme enn det skal. Har du i det hele tatt prøvd å si ifra? Og om du kan vise til lav temperatur kan de kanskje sette inn en ekstra ovn til deg om du bare sier ifra.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du det ikke er noe som kan fikses? Det kan være noe galt med den som gjør at det kommer mindre varme enn det skal. Har du i det hele tatt prøvd å si ifra? Og om du kan vise til lav temperatur kan de kanskje sette inn en ekstra ovn til deg om du bare sier ifra.

Nei, jeg spurte om det er lov å kjøpe en egen ovn å ha her, ettersom at rommet er veldig kaldt selv om jeg har ovnen på fullt. Det eneste jeg fikk til svar var at nei, det er ikke lov. Sendte da svar tilbake om at det muligens kunne være noe galt med ovnen min, men siden det er fredag kveld og jeg ikke har fått svar enda, så får jeg nok ikke svar før på mandag. 

Skrevet

Dersom du har sentralfyring eller fjernvarme, vil vanntemperaturen ofte justeres etter oppvarmingsbehovet. Når det ikke er kaldt ute, vil vanntemperaturen være lav for å spare varmetap i anlegget. Ved minus 15 vil vannet være mye, mye varmere.

Er det vannbåren varme du har?

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, H80 skrev:

Dersom du har sentralfyring eller fjernvarme, vil vanntemperaturen ofte justeres etter oppvarmingsbehovet. Når det ikke er kaldt ute, vil vanntemperaturen være lav for å spare varmetap i anlegget. Ved minus 15 vil vannet være mye, mye varmere.

Er det vannbåren varme du har?

Nei det er det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...