Gå til innhold

IT

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Sønnen min på 15 år ønsker å se "It" på kino. Jeg har for så vidt ikke problemer med trillere selv, og han spiller enkelte PC spill som jeg tenker er ganske voldsomme, men er allikevel litt i stuss. Noen andre som har sett filmen, og som kan si noe om hvor skummel, ekkel eller thrilleraktig den er ?

Anonymkode: 329e3...947

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Den finnes ikke skummel, men så er jeg ikke lett skremt av meg heller når det gjelder filmer.

Skrevet

Vanskelig å si om han vil synes den er skummel eller ei. 
Så den i forrige uke. Jeg synes ikke den var skummel i det hele tatt. Jeg skvatt ikke en eneste gang. Sov som en stein etterpå. Var til og med ut å gikk en tur med hunden i 3 tiden om natten. Altså, jeg var ikke påvirket av filmen i det hele tatt. Ikke redd, ikke skvetten, ingenting. Samtidig så satt det to voksne menn ved siden av meg på kinoen. Og de skvatt og hylte flere ganger under filmen. De bak hylte flere ganger. De foran skvatt ikke heller. 

Så det er nok ingen fasitsvar på om din sønn blir redd eller ei. Dessuten så er det jo ingen problem å bli litt redd heller. Små barn er en ting. De forstår ikke at det bare er fiksjon og at de faktisk er trygge etterpå. En 15 åring har nok vett til å forstå dette. Blir nok ikke traumatisert, slik som en 6 åring kanskje ville ha blitt. 

Selv så ble jeg oppfostret på skrekkfilmer. Motorsagmassakren lo jeg meg skakk av. The grudge, the ring, the exorcist, chucky.. absolutt alle skrekk filmene du kan tenke deg. De så jeg på som barn og var aldri redd. Første gang var rundt 6 års alder. Jeg kunne hyle og skvette, dersom de rundt meg hylte og skvatt. Jeg ble skremt av dem, ikke av filmen. Så jeg er ganske så herdet når det kommer til skrekk. Har aldri vært redd etter en skrekkfilm. Ikke en gang som barn. Men reklamen på animal planet, det ga meg mareritt, fordi jeg har en intens frykt for haier og havet. :fnise:

Anonymkode: e1b70...28d

Skrevet

Hadde jeg vært barnløs/barnefri hadde ikke jeg blitt skremt. Mye av det jeg ble skremt av handlet om min morsrolle.

Kjempebra film!

Anonymkode: 21895...89f

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Sønnen min på 15 år ønsker å se "It" på kino. Jeg har for så vidt ikke problemer med trillere selv, og han spiller enkelte PC spill som jeg tenker er ganske voldsomme, men er allikevel litt i stuss. Noen andre som har sett filmen, og som kan si noe om hvor skummel, ekkel eller thrilleraktig den er ?

Filmen har 15 års aldersgrense så den kan han se. 18 år og han må ha legg

Anonymkode: 49b48...1d5

Skrevet

Ja, da går vi  i morgen. Jeg gleder meg i grunnen litt og håper på et lite "skremsels-kick". Og så tenker jeg som så, at om han blir skvetten av den, er det kanskje greit at vi har sett den sammen. Dessuten er det visst den eneste filmen han ønsker så mye å  se, at han vil se den sammen med sin mor...

• Liker 1
Skrevet

EDB het det når jeg var ung men det er evigheter siden.

Anonymkode: 672b1...c61

Skrevet

Jeg så den hjemme, ble ikke så veldig imponert, tror det er en fordel å se den på storskjerm, mange som synes den er bra.

Anonymkode: 9ec82...3cc

Skrevet

Jeg er verdens mest pysete når det kommer til skrekkfilmer, og kan være redd av en film i årevis etterpå. Denne skvatt jeg skikkelig av flere ganger, men jeg har ikke vært redd i etterkant. Det er mest "jump scares", resten tåler man.

Anonymkode: b5d76...798

Skrevet (endret)

Jeg skvatt kjempe mange ganger da jeg så filmen, men det er ikke en film som henger igjen etterpå. Jeg hadde ikke hatt noen problemer å la en 15åring se denne filmen.

Endret av Ryuk
Skrevet

Jeg bare lo og holdt på sovne under filmen. 

Anonymkode: c82b1...acc

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lo og holdt på sovne under filmen. 

Anonymkode: c82b1...acc

Bra vi har bestilt komfortsal da :) . Men jeg håper selvsagt den er bedre enn som så:popcorn:

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så den hjemme, ble ikke så veldig imponert, tror det er en fordel å se den på storskjerm, mange som synes den er bra.

Den er ikke ute på DVD enda 

Anonymkode: 35b80...848

Skrevet

Er ungen 15, og aldergrensen et 15, kan han til og med gå alene for å se den, dra sammen med han siden han vil se den med deg, og kos dere! Også kan dere snakke om den på vei hjem, hvis det er noe som preger han.

De fleste 15åringer nå idag har vel sett mange skrekkfilmer fra før også.. 

Jeg har ikke sett den, men i thillere, så er det vanligvis ikke "jump-scare", så jeg pleier ikke ikke å bli redd av det. Med mindre det er skrekk, grøss, horror i tilliegg.

Anonymkode: 6630f...908

Skrevet

Tviler på noen blir skremt av den :Gjesp:

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den finnes på streamingsider som cam-versjon.

Anonymkode: 58976...962

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser alt, lenge før de er på kinoer i Norge og:)

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser alt, lenge før de er på kinoer i Norge og:)

Hvordan?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den finnes på streamingsider som cam-versjon.

Som er ulovlig 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som er ulovlig 

Selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...