AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Jeg skal bake eplekake i langpanne, men oppskriften er til en vanlig rundform/sprinkelform. Jeg tenker å doble oppskriften, men hva skjer med steketida? Den skal normalt stekes på 175 grader i ca 1 time. Jeg ser for meg at jeg må utvide steketida, men ikke doble. Noen som har erfaringer å dele? (vet jeg kan sjekke underveis, men det beste hadde vært å ha en pekepinn jeg kan ta utgangspunkt i) Anonymkode: b846c...ef7
Sheltay Retrac Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Det beste er å regne ut hvor mange cm2 det er i formen i oppskriften (det står sikkert diameter på formen der), og regne ut forholdet mellom den og din form.
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Springform tenker jeg du mener?. Om kaken blir videre, men ikke høyere så blir steketiden omtrent den samme. Bruk stekenål og prøv etter at 3/4 av tdien er gått og det samme når full steketid er unnagjort. Anonymkode: 30fb4...1b4 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Springform tenker jeg du mener?. Om kaken blir videre, men ikke høyere så blir steketiden omtrent den samme. Bruk stekenål og prøv etter at 3/4 av tdien er gått og det samme når full steketid er unnagjort. Anonymkode: 30fb4...1b4 mente selvfølgelig springform Kaken blir ikke høyere i langpanna enn i springforma, så da gjør jeg som du foreslår. Takk! Anonymkode: b846c...ef7
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #5 Skrevet 24. september 2017 Springform Hva faen er sprinkelform???? Anonymkode: 6df73...26a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå