Gå til innhold

Kjørte på et dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke noe god følelse. Trodde jeg klarte å unngå det, men når jeg kikket i speilet lå det i veien og jeg rygget tilbake for å se om det var dødt. Det var det, så jeg la det i veikanten..  Aldri kjørt på dyr før 😩

Anonymkode: 93f35...12d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er pålagt å kontakte politiet i denne typen tilfeller. Å legge dyret i veikanten er ikke akseptabelt enten det er et villt dyr eller et husdyr. Du skal og markere hvor dyret ligger om du ikke kan vente til hjelp kommer. 

Anonymkode: f76d6...82b

• Liker 4
Skrevet

Du må ringe politiet! Har du ikke gjort det ennå så sett i gang. 

Anonymkode: 2d5fc...85c

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er pålagt å kontakte politiet i denne typen tilfeller. Å legge dyret i veikanten er ikke akseptabelt enten det er et villt dyr eller et husdyr. Du skal og markere hvor dyret ligger om du ikke kan vente til hjelp kommer. 

Sure..

Skrevet

Du må ringe politiet! Har du ikke gjort det ennå så sett i gang. 

Å hvorfor skal jeg kontakte politiet mener du? 

Skrevet

Å hvorfor skal jeg kontakte politiet mener du? 

Fordi det er pålagt i følge veitrafikkloven og det å ha ansvaret ved å få lov til å føre motorvogn. Sov du deg gjennom teorien? 

Hva skjedde med bilen? Hvilket dyr var det?

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det er pålagt i følge veitrafikkloven og det å ha ansvaret ved å få lov til å føre motorvogn. Sov du deg gjennom teorien? 

Hva skjedde med bilen? Hvilket dyr var det?

Øh, nei. Man skal kontakte viltnemnda hvis man kjører på og skader et dyr som må jaktes ned for å avlives. 

Det var et ekorn. 

Skrevet

Øh, nei. Man skal kontakte viltnemnda hvis man kjører på og skader et dyr som må jaktes ned for å avlives. 

Det var et ekorn. 

Viltnemnda er avviklet for flere år siden. Politiet har overtatt. 

https://www.rb.no/trafikksikkerhet/dyr/nyheter/dette-gjor-du-ved-pakjorsel-av-dyr/s/5-43-295411

• Liker 1
Skrevet

Det var et ekorn. 

Nei fordi døde dyr i veibanen er trafikkfarlig og skal fjernes 

Skrevet

Nei fordi døde dyr i veibanen er trafikkfarlig og skal fjernes 

Jeg skrev jo at jeg la det i veikanten dvs ute av veibanen. Tipper politiet hadde ledd om jeg ringte inn for å fortelle at jeg kjørte på og drepte et ekorn og at det ikke var med vilje samt la det i veikanten. Tror du virkelig de hadde sendt en patruljebil ut for å etterforske og stenge av trafikken? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg skrev jo at jeg la det i veikanten dvs ute av veibanen. Tipper politiet hadde ledd om jeg ringte inn for å fortelle at jeg kjørte på og drepte et ekorn og at det ikke var med vilje samt la det i veikanten. Tror du virkelig de hadde sendt en patruljebil ut for å etterforske og stenge av trafikken? 

De sendte tre biler og sju mann da jeg fant en skadet måke. 

Skrevet

Ikke vær latterlig, det siktes selvfølgelig til store og halvstore dyr som representerer en viss fare i trafikken, ikke til flate ekorn, frosker og mus, i særdeleshet ikke om de ligger i veggrøfta. Hare og rev og oppover, da snakker vi.

• Liker 1
Skrevet

Å kontakte politiet for et dødt ekorn er overkill deluxe. 

Anonymkode: 1b635...c88

Skrevet

Viltnemnda er da ikke avviklet som folk her sier. Å det med å tilkalle noen handler om påkjørsel av større dyr og husdyr. Nan tilkaller da ikke viltnemda fordi man har kjørt på et ekorn, de vil bare le av sånt. 

Anonymkode: 1b49c...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...