applestories Skrevet 23. september 2017 #21 Skrevet 23. september 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp brukt da? Anonymkode: 00a07...f5e Det var vanskelig å få tak i i emnene jeg tok, men har både kjøpt og solgt brukt. Så er det jo disse tidligere nevnte kompendier - artikkelsamlinger - som blir satt sammen hvert semester ettersom foreleserne finner det for godt. Strengt tatt var de ikke lov å selge selv om den samme samlingen skulle brukes to semester. For å kjøpe dem i studentbokhandelen måtte man fremvise gyldig semesterkort for gjeldende fag. Jeg har to kasser med kompendier stående, de kostet 7-800 kroner hver så jeg føler ikke at jeg kan kaste dem. Hadde det bare vært så vel at det var bøker vi hadde hatt!
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #22 Skrevet 23. september 2017 Det har nok også historiske årsaker. I «gamle dager» ble hele beløpet utbetalt på starten av hvert semester. Det ble etterhvert endret fordi ikke alle studentene var like flinke til å fordele pengene gjennom semesteret og endte opp med å leve som konger på september og på nudler på desember Større utbetaling i starten var et kompromiss Anonymkode: b8a2e...ecf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå