Gå til innhold

Ny jobb, ny garderobe

Anbefalte innlegg

Gjest ClickB4it
Skrevet

Jeg har fått ny jobb! Kleskoden der er hakket mer profesjonell enn i min nåværende jobb, og garderoben min trenger en oppgradering. Særlig er jeg på jakt etter kjoler, fortrinnsvis med lange ermer da jeg har noen arr jeg helst vil skjule i jobbsammenheng.

Noen som har tips til butikker jeg bør sjekke ut, eller konkrete plagg? Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tiger of sweden sine jobbkjoler er topp. Se på zalando 

Anonymkode: dc6bf...e11

• Liker 4
Skrevet

HM har faktisk veldig mye bre og rimelig tøy som kan brukes i jobbsammenheng. Kanskje ikke stedet for å finne de langsiktige investeringene som holder i årevis, men fint å starte der og så heller finne de varige plaggene etter hvert.

Anonymkode: 6a93b...2cf

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, ClickB4it skrev:

Jeg har fått ny jobb! Kleskoden der er hakket mer profesjonell enn i min nåværende jobb, og garderoben min trenger en oppgradering. Særlig er jeg på jakt etter kjoler, fortrinnsvis med lange ermer da jeg har noen arr jeg helst vil skjule i jobbsammenheng.

Noen som har tips til butikker jeg bør sjekke ut, eller konkrete plagg? Takk på forhånd!

Gratulerer med ny jobb! :biggrin:

Sannsynligvis er det ikke mye du trenger. En eksisterende halvformell jobbgarderobe er ganske enkelt å oppgradere til en enda mer profesjonell arbeidsgarderobe.

En blazer, et par dressbukser, et par skjørt og et par kjoler. Alt hverken trenger eller må kjøpes på dag 1, bruk litt tid.

En grei høst/vinterkjole (knelang og med lange ermer) vil være like aktuell år etter år.

Fasongen avhenger både av alder og hva du selv liker, men knelang/knekort er alltid en trygg lengde i alle sammenhenger og i alle miljøer med profesjonelle kunder fra alle verdenshjørner.

En strikket ullkjole er aldri feil. Noen få eksempler fra Bootz.com her (alle hentet fra salgsavdelingen og koster rundt 1000 kroner):

TELLA KNIT T-NECK DRESS - DARK GREY MEL.2ND Jessie - NAVY BLAZERDress - MEDIUM MELANGE GREYSlit dress - BLACK

Utvalget for høsten er også svært bra.. Et underkjent, men dessverre veldig dyrt merke er Busnel. De holder i 10-år etter 10-år

Anonymkode: fbf25...de1

• Liker 1
Skrevet

TS, jeg ville ventet litt med å shoppe mye. Se litt an hva slags stil de andre på jobben har. 

Og innlegg nr 3 ville jeg sett helt bort ifra. Ingen av de kjolene ville vært innenfor på min jobb. 

Anonymkode: f29a9...837

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, jeg ville ventet litt med å shoppe mye. Se litt an hva slags stil de andre på jobben har. 

Og innlegg nr 3 ville jeg sett helt bort ifra. Ingen av de kjolene ville vært innenfor på min jobb. 

Jeg kunne heller ikke gått med de på min jobb. 

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne heller ikke gått med de på min jobb. 

Kan dere komme med noen eksempler på hva dere bruker i deres jobber?

Leiter etter litt inspo

:)

Anonymkode: 27a36...c49

Gjest Rødstrømpe
Skrevet (endret)
17 timer siden, MinnieM skrev:

Jeg hadde absolutt ikke reagert om noen gikk sånn på fritiden, men jeg tror nok det er endel jobber(også som ikke har formell kleskode) hvor de ville vært for korte.

I jobben min kan vi dukke opp i veldig uformelt uten at noen reagerer(kanskje ikke stygg joggebukse, men ellers kan man gjerne gå veldig hverdagslig) - og selv jeg tenker at det ikke hadde vært innafor med lengden på de kjolene. Det går jo ikke bare på hvor mye hud man viser, men at man ser veldig "ung" ut - litt sånn 20åring liksom. Og det vil jo de færreste i jobbsammenheng hvor man gjerne er 25+ som ferdigutdannet.

Men til TS:

Jeg tenker at en penere nøytral bukse/skjørt og en bluse som er nøytral vil passe i de aller fleste jobber, med mindre kleskoden er så spesiell at man kun skal ha spesifikke farger. Og så kan en jo se litt an hvordan andre kler seg. Men det er sjeldent i Norge at man ikke kan ha pene skoletter, som også er litt komfortable å gå med - eller at man ikke kan ha et helt vanlig klassisk skjørt eller pene bukser med en skjorte/bluse i nesten hvilkensomhelst slags farge. 

En sort blazer går jo til alt, uansett uformelt eller formelt.

Jeg synes ofte Zara har litt av hvert innen den kategorien, både sort/hvitt og med farger. Hadde ikke giddet kjøpe noe dyrt kun til jobb, med mindre man skal inn i en spesiell bransje hvor lønnen er høy og kleskoden skal gjenspeiles deretter.

Jeg synes denne blazeren her er nokså fin både til jeans og skjørt: https://www.zara.com/no/no/dame/blazere/jakke-med-oppbrettede-ermer-c756615p4777044.html

I sort vel og merke om man må velge det - jeg har den, men ser jo at jeg og må ha den grønne.

Endret av Rødstrømpe
Skrevet
4 timer siden, Rødstrømpe skrev:

Jeg hadde absolutt ikke reagert om noen gikk sånn på fritiden, men jeg tror nok det er endel jobber(også som ikke har formell kleskode) hvor de ville vært for korte.

I jobben min kan vi dukke opp i veldig uformelt uten at noen reagerer(kanskje ikke stygg joggebukse, men ellers kan man gjerne gå veldig hverdagslig) - og selv jeg tenker at det ikke hadde vært innafor med lengden på de kjolene. Det går jo ikke bare på hvor mye hud man viser, men at man ser veldig "ung" ut - litt sånn 20åring liksom. Og det vil jo de færreste i jobbsammenheng hvor man gjerne er 25+ som ferdigutdannet.

Men til TS:

Jeg tenker at en penere nøytral bukse/skjørt og en bluse som er nøytral vil passe i de aller fleste jobber, med mindre kleskoden er så spesiell at man kun skal ha spesifikke farger. Og så kan en jo se litt an hvordan andre kler seg. Men det er sjeldent i Norge at man ikke kan ha pene skoletter, som også er litt komfortable å gå med - eller at man ikke kan ha et helt vanlig klassisk skjørt eller pene bukser med en skjorte/bluse i nesten hvilkensomhelst slags farge. 

En sort blazer går jo til alt, uansett uformelt eller formelt.

Jeg synes ofte Zara har litt av hvert innen den kategorien, både sort/hvitt og med farger. Hadde ikke giddet kjøpe noe dyrt kun til jobb, med mindre man skal inn i en spesiell bransje hvor lønnen er høy og kleskoden skal gjenspeiles deretter.

Jeg synes denne blazeren her er nokså fin både til jeans og skjørt: https://www.zara.com/no/no/dame/blazere/jakke-med-oppbrettede-ermer-c756615p4777044.html

I sort vel og merke om man må velge det - jeg har den, men ser jo at jeg og må ha den grønne.

Der jeg jobber går både jeg, men også flere andre med kjoler med slik lengde. Ingen som har reagert på det..... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...