Gå til innhold

Hvor lenge før mensen får du ømme bryster?

DrueSmoothie

Anbefalte innlegg

Jeg pleier som regel alltid å få ømme bryster før mensen av varierende styrke. Det kommer vel kanskje 4-5-6 dager før mensen og blir borte den dagen mensen kommer. Noen ganger er de ikke ømme, men stort sett litt. Noen ganger så ille at det gjør vondt å løpe etc selv med BH.

Men nå hadde jeg EL mandag eller tirsdag og nå er puppene megaømme, og det begynte allerede onsdag, altså er vi da 12-13 dager før mensen, nå er det fredag og de har blitt mer og mer ømme. Jeg har også fått uren hud allerede nå, noe jeg vanligvis ikke får før rett før mensen. Så da slo jo tanken meg at det er en teoretisk mulighet for graviditet. Var også megakvalm onsdag, men det har gitt seg, så det var nok et virus antar jeg. Nå er jeg bare uggen, som man fint kan være noen dager etter sånne virus.

Så, det kan være det bare kommer tidligere enn det pleier, for det varierer jo noe til vanlig også, men SÅ tidlig med aua pupper har jeg aldri kjent før. Håper ikke det skal være sånn 2 uker til neste mens! Grøss og gru!

Jeg har liten tro på at jeg er gravid, og om jeg så er så er jeg vel da i uke 6 (4 uker siden forrige EL). Men jeg hadde mensen som vanlig for 2 uker siden, dog reagerte jeg på at blodet var litt friskere enn det pleier, ofte er det litt mørkt i fargen, nå var det lysere rødt. Men det blødde som vanlig, dvs 1 dag med en del blod, dog ikke mye sammenlignet med andre, og 3 dager med nesten ikkenoe. Menssmerter var der, men varte noe kortere enn normalt. Kun dag 1. vanligvis er de dag 1, natta og dag 2 og andre ganger natt 2 også før det gir seg... Har også noe murringer i livmoren, men det hender det jeg har uansett, så det legger jeg ikke alt for stor vekt på, og trøtt har jeg vært i det siste, men det er jeg også i perioder uansett så det trenger ikke å  bety noe.

Men det slo meg bare, hvor tidlig er det vanlig å få vondt i puppa før mensen kommer? For de av oss som får det.
Mange er jo heldige og slipper unna ;) Jeg går ikke på prevensjon, så føler at det er mer normalt med variasjoner enn når jeg gikk på p-ring hvor det var mer fast ihht ringens "syklus".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får ømme pupper ca en uke før mensen og så varer det ut de tre dagene. Og så kommer det igjen når jeg har eggløsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før fikk jeg rett før mens og det varte til ca cd2. De siste mnd har jeg hatt vondt ca en uke før og det avtar gradvis dagene før mens, samtidig som jeg begynner å spotte.

Anonymkode: b08b7...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 6 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...