AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Hei Dette er litt frustrasjonsmelding egentlig, men vil gjerner ha tilbakemeldinger om noen har noe å komme med Jeg har ikke hatt mensen på over 100 dager, er ikke gravid, har hatt mensen 2 ganger siden jul. Alt av blodtester er fine og jeg manglr ingenting! Hvorfor får jeg ikke mensen??? Har noen her opplevelser som dette? Gikk på p - piller lange tider, sluttet og fikk mens. Så forsvant den lenge og så kom neste. Og denne er over 100 dager siden. Vet at stress ikke hjelper, men stresser jo hele tiden fordi jeg ikke får mensen. Ond sirkel. Har vært gravid to ganger, men dette er noen år siden - begge endte i MA og jeg måtte ta medisinsk abort, men en ikke funket skikkelig og endte med operasjon. Begge gangene jeg ble gravid gikk jeg på pillen, begge gangene ville vi beholdt selv om jeg gikk på pillen, men naturen ville det ikke slik. (Har forresten hatt mensen etter den medisinske aborten.) Og - nå - når pillebruken er over og vi gjør en innsats for å bli gravide (og beholde, unngå MA altså...) så skjer det ikke... Har noen noen ideer til hva som starter mensen? (og eggløsning så klart :P)? Alle blodprøver er fine. vi er 35 år forresten. takk! Anonymkode: 02c0b...0a1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 TS her - leste dette: Functional hypothalamic amenorrhea—A condition, often times seen in individuals who lead stressful lifestyles, athletes or those with sub-clinical eating disorders (dieters, controlled eaters), wherein your hormones (FSH-follicle-stimulating hormone and LH—estrogen and progesteron) are still IN TACT—they are just low, really low, and your cortisol (stress hormones) are high. You are still ovulating. You are simply not menstruating—or bleeding—during that time of the month. Så man KAN ha EL uten å ha mensen? (kilde: drlauryn.com) Anonymkode: 02c0b...0a1
theSchrimp Skrevet 29. september 2017 #3 Skrevet 29. september 2017 jeg hadde samme problem som deg, sluttet på pillen, hadde mensen til normal tid i 2 -3 mnder så forsvant den HELT i over 100 nesten 200 dager. men kom tilbake nå denne uken <3 <3 det kan ta opp til et år før syklusen din stabiliserer seg etter endt pillebruk. det sies man ikke har eggløsning hvis du ikke har mens.. men jeg begynte å glemme mensen, og så lenge jeg var i fin form og alt slikt så bekymret jeg meg ikke. jeg begynte å en time hver dag og gikk ned i vekt (tror min forsvant så lenge pga overvekt) selvom jeg følte meg særlig overvektig fordeom ... så det er noe å tenke på, er du endten undervektig eller overvektig osv osv .. så kan den bli borte til du er i en normal vekt igjen 1
Rosmerta Skrevet 29. september 2017 #4 Skrevet 29. september 2017 Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har prøvd, men etter et år har dere jo krav på utredning/hjelp. Dersom du fortsatt har eggløsning, er det jo kanskje ikke så farlig? Da er du jo fruktbar. Men ellers finnes det jo hormoner som kan hjelpe deg med å mensen (og evt eggløsning). Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #5 Skrevet 1. oktober 2017 Hei jenter, Ts her, takk for svar :-) vært hos gynekologen min nå og fått piller, to typer. Provera som skal tas en gang til dagen i fem dager, så skal jeg visst få mensen av disse og så etter 3-7 dager (alt etter hvor lenge jeg har mens) skal jeg ta to stykker daglig av noen andre (de hadde ikke disse på apotek så fikk tilsvarende, husker ikke helt navnet nå i farten). Litt teknisk, men romantikk får komme i neste runde, for skal ha sex annenhver dag. hun sjekket meg selvfølgelig og sa at jeg hadde massevis av eggposer, men at de ikke slapp, her skulle provera gjøre noe. Tok første pille i dag siden det var første og det er «lettere» å følge med. Kjipt at andre også har hatt det kjipt som meg, men kjekt å høre at jeg ikke er alene... lykke til til dere 👍🏻 Anonymkode: 02c0b...0a1
Perle Skrevet 1. oktober 2017 #6 Skrevet 1. oktober 2017 Er du undervektig? Min mens forsvinner om jeg kommer under en bestemt vekt. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #7 Skrevet 1. oktober 2017 Provera fikk jeg også da jeg hadde uavbrutt mens i 6 mnd etter en p-sprøyte, aldri mer! Provera var hvertfall løsningen for å få mensen på rett kjør igjen her Anonymkode: 489af...c82 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #8 Skrevet 1. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Provera fikk jeg også da jeg hadde uavbrutt mens i 6 mnd etter en p-sprøyte, aldri mer! Provera var hvertfall løsningen for å få mensen på rett kjør igjen her Anonymkode: 489af...c82 Hvorfor «aldri mer»? (TS) Anonymkode: 02c0b...0a1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #9 Skrevet 1. oktober 2017 9 minutter siden, Perle skrev: Er du undervektig? Min mens forsvinner om jeg kommer under en bestemt vekt. Er 55 kilo og 165 cm, har litt mave og er ikke tynn-tynn. Kanskje ikke optimal? Gynekologen sa det var to katetgorier PCOS (eller hva det heter) -jeg var i den som var for usikker grunn. Den andre var epleformet kropp, mave og tynne bein. Anonymkode: 02c0b...0a1
Perle Skrevet 1. oktober 2017 #10 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er 55 kilo og 165 cm, har litt mave og er ikke tynn-tynn. Kanskje ikke optimal? Gynekologen sa det var to katetgorier PCOS (eller hva det heter) -jeg var i den som var for usikker grunn. Den andre var epleformet kropp, mave og tynne bein. Anonymkode: 02c0b...0a1 Da er du innenfor narmal BMI og tror ikke det er vektrelatert. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2017 #11 Skrevet 1. oktober 2017 1 minutt siden, Perle skrev: Da er du innenfor narmal BMI og tror ikke det er vektrelatert. Godt å vite, ett problem mindre å bekymre seg for Anonymkode: 02c0b...0a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå