Gå til innhold

Sammenheng mellom å bli svært lett gravid og å miste ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere det kan være en sammenheng der? Jeg blir veldig lett gravid, men mister de fleste... 

Anonymkode: 73d38...504

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er en stor sammenheng, men en teori er at hvis det er ekstra gunstige forhold i livmor vil flere embryoer klare å feste seg selv om de ikke er normale, mens hvis det er mer middels/litt svake forhold vil det være vanskeligere for et svekket foster å klare seg forbi det trinnet i utviklingen. 

Mange som blir svært lett gravide har en barneflokk på 2-3 unger nå og har kun prøvd å bli gravide i 3-6 måneder totalt. Resten av tiden går de på prevensjon. Teoretisk ville de kanskje blitt mødre til 8-14 barn, slik kvinner ble før i tiden. Noen av dem hadde kanskje hyppige aborter innimellom vellykkede graviditeter, men tror ikke flertallet hadde habituell abort.

Skrevet

Nei, tror ikke det er noen sammenheng.

Anonymkode: b2a0f...9bb

Skrevet

Jeg trur ikke det. Jeg ble gravid 3 månd etter jeg slutta på p-piller, og er godt ut i svangerskapet nå. Har aldri mistet

Anonymkode: 8cf75...b40

Skrevet

Nei det tror jeg ikke. Jeg blir lett gravid og har aldri mistet.

Skrevet

Blir lett gravid. Den eneste gangen det tok litt tid mistet jeg. Så null sammenheng.

Anonymkode: 01f5b...b85

Skrevet

Generelt vet jeg ikke. Selv blir jeg lett gravid (3x) og har aldri mistet.

Anonymkode: 2ad1c...267

Skrevet
På 22.9.2017 den 13.23, AnonymBruker skrev:

Tror dere det kan være en sammenheng der? Jeg blir veldig lett gravid, men mister de fleste... 

Det kan jo være en sammenheng gjennom at du, siden du blir lett gravid, har *mulighet* til å miste ofte. Men det er nok en annen grunn til at du mister enn at du blir lett gravid.

Anonymkode: 2ad1c...267

• Liker 2
Skrevet

Du har tydeligvis gode egg som har lett for å bli befruktet, men av en grunn så fester det seg ikke eller er dårlige vilkår til å overleve i livmor. Litt som pilotfrue? Kanskje du skulle vært til utredning og?

Anonymkode: 6b3b4...e69

Skrevet

Aner ikke. Jeg blir selv lett gravid, men har aldri mistet.

Skrevet

Er enig med deg men bare fordi jeg opplever det samme. Når vi prøver blir jeg gravid nesten hver syklus, men de fleste ender i mens i uke 5 (altså like etter forventet mens). Er «dessverre» en levende graviditetstest og blir uggen fra egget fester seg omtrent, derfor vet jeg alltid at jeg er gravid og bare bekrefter det med positive tester. Men barn to på vei, av seks påbegynte svangerskap. Skulle til utredning, men så ble jeg gravid i stedet. Får ekstra oppfølging i form av progesteronstøtte og blodfortynnende. 

Det tar på psykisk, men samtidig er jeg glad vi blir så lett gravide og må jo nesten bare tenke at da er det ikke rart at mange går til grunne også. Hadde ikke visst hvis ikke jeg som sagt kjenner det med en gang når kroppen lager hcg... 

Skrevet

Jeg blir alt for lett gravid, blitt gravid på p-pillen flere ganger, en av gangene med en steril mann og. Denne sterile mannen har jeg 2 barn med og. Men jeg hadde 6 tidlige SA. Alt fra uke 5-7.

Anonymkode: 3fa8d...da6

Skrevet

Om du har mistet 3 ganger så har du krav på utredning for habituell abort. 

Anonymkode: f038f...366

Skrevet
På 22.9.2017 den 13.23, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ingen sammenheng. 

Anonymkode: eb38b...06d

Skrevet

Jeg ble superlett gravid med min ekssamboer. Var gravid 12 ganger på 2,5 år. Mistet alle gangene :-( fikk diagnosen habituell abort. De antok at det kunne være genetisk siden jeg er gravid nå med min nåværende samboer. Har du vært på utredning? Hos meg hjalp med det progresterontilskudd. Lykke til :-) 

Anonymkode: 1ba02...915

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...