perry Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Har lasta ned filmer i avi format, og skulle brenne disse på dvd brenneren, men den klarer ikke disse filene. Får bare med lyden. Noen som vet om hvordan jeg får gjort om filmene til annet format? Perry
Cronos Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 For det første bør du ha riktig codec til å spille av filmene in the first place (på pc'en). For det andre bør du bruke en god encoder. Jeg vil anbefale TMPGEnc Plus (med mpeg2) som en av de 2-3 beste. Den koster noen få kroner. Gratis test-versjon her: http://www.pegasys-inc.com/en/download/tp.html Det er denne entusiastene bruker.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 Å spille filmen på pc'en går greit, men har lånt en bærbar dvd-brenner, som bare greier å få med lyden.
Gjest Lina Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Hei, Jeg pleier å brenne avi filer på vanlig CD. Da går det bare en film per CD. Og noen filmer er for store. Hvis du skal brenne avi filer på DVD får du 4 - 6 filmer (vanlig lengde) på hver DVD (vil jeg tro). Høres veldig rart ut at filmene spiller på PC'n men når du har brent de på DVD spilles bare lyden. Prøver du å spille den brente DVDn på den samme PC'n du brukte til å brenne den? Ellers er jeg enig med svar over, at hvis du bare får lyd er det enten no feil med fila, eller (mest sansynlig) feil codec. Bsplayer (tror den er gratis) har kunnet spille alle mine filmer så langt.
perry Skrevet 20. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 20. januar 2005 Har brukt Nero til å brenne. Prøvde også å brenne på vanlig CD, og da kan jeg spille den på pc'en, men ikke i dvd-spilleren Fulgte instruksene i Nero, hvor det forøvrig stod at den kunne brenne avi, men idet brenneprossesen skal starte, så dukker det om en feilmelding om at fil-formatet ikke støttes. Nå har jeg ikke fler cd og dvd plater igjen!! Perry
Gjest Devil's Spawn Skrevet 20. januar 2005 #6 Skrevet 20. januar 2005 DVD-spilleren din støtter antakeligvis ikke AVI. Sjekket det?
Cronos Skrevet 21. januar 2005 #7 Skrevet 21. januar 2005 Shake: Jeg tror han bruker Nero til å rekode filmene over til DVD. Mulig det er noe med kodingen i Nero. Uansett vil jeg anbefale TMPGEnc Plus en gang til.
perry Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2005 Shake: Jeg tror han bruker Nero til å rekode filmene over til DVD. Mulig det er noe med kodingen i Nero. . Uten at jeg er helt inne i rktige uttrykk, så er det nok det jeg gjør. Kan du forklare meg litt enkelt hva TMPGEnc Plus gjør? Er det et brenneprogram, som jeg bruker istedenfor Nero? Prøvde å brenne en film i mpeg også, men det må kanskje være mpeg2 for at dvd-spilleren skal si noe annet enn"disk error" Perry
Cronos Skrevet 21. januar 2005 #9 Skrevet 21. januar 2005 Hei. Har ikke brukt Nero selv til å lage dvd'er, så jeg skal ikke si hva som er best og ikke. Har hørt at Nero Express skal være veldig enkelt. TMPGEnc koder om til alle varianter av mpg (inkl. DVD). Deretter må du bruke et program som lager alle andre DVD-filer, og så legge til den du lagde i TMPGEnc. Evt. kan du jo lage VCD ut av det hele, men da må dvd-spilleren din støtte dette (det gjør de fleste). VCD er mpeg1.
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #10 Skrevet 21. januar 2005 Brenn filmen over på cd da vel,men for å bruke den på dvd spilleren må du ha en spiller som leser alle filer og formater som avi,divx ,wob osv. Du kan brenne divx filmer og avi filmer som data på en dvd plate,da får du plass til flere filmer,men du må igjen ha en dvd spiller som kan lese disse filene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå