Gå til innhold

Sykepleier, som hater sprøyter... Videreutdanning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykepleier i tre år, og stortrives i yrket, men hater sprøyter og prosedyrer tilknyttet dette (pvk, cvk, B12, fragmin osv). Jeg trodde virkelig at jeg skulle bli mer trygg på det ettersom tiden gikk, men føler det bare blir verre.
Har derfor vurdert videreutdanning - noen som har tips til hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor hater du det? 

Anonymkode: 74655...43d

Skrevet

Jeg er redd for å gjøre noe feil, for å forvolde skade, smerte og tilogmed død (enda jeg vet hvor forskrudd det høres ut). Føler meg trygg på prosedyrer, og må jo sette disse sprøytene, men får helt angst.

Skrevet

Er du flink til å sette sprøyter da? 

Jeg har veldig vanskelige årer, og vil mye heller ha en sykepleier som er redd for å gjøre feil, men som får det til fordi hun er forsiktig og nøye, enn en med masse selvsikkerhet som bare måker på og driter i om det gjør vondt eller om hun må stikke femten ganger. 

Anonymkode: 75bcd...403

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hva med psykiatrisk sykepleier i et bofellesskap? :) Eneste sprøytene vi setter her i gården, er én B12 og én depo provera 3. hver mnd - og det kan jo sikkert en annen sykepleier/vernepleier gjøre for deg, siden du sliter med det! Noen bofellesskap har jo mer, f.eks. insulin, men det er jo uansett vesentlig mindre enn sykehus.

Endret av boblevann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...