AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #1 Skrevet 22. september 2017 Kanskje dere kloke damer kan hjelpe meg å forstå noe. Jeg skal nå til inseminasjon, og har skjønt jeg skal dra dagen etter eggløsningstest er positiv (altså den sannsynlige dagen som egget slipper). Men jeg klarer ikke helt å skjønne at det skal være så kritisk å treffe nøyaktig (ikke reise en dag før for eksempel), når jeg leser at sperm kan overleve i inntil 5 dager i livmoren? jeg vet som oftest når jeg får eggløsning, med 1-2 dagers spenn. Hvis jeg kunne bestilt fly osv i forkant, i stedet for på dagen når eggløsningstesten er positiv ville det jo blitt en brøkdel av kostnaden. Er det så kritisk om den reelle eggløsningen kommer 1-2 dager etter insemineringen? Anonymkode: a71eb...9a7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #2 Skrevet 22. september 2017 Det er vanskeligere å bli gravid med insemninasjon enn samleie, fordi frysespermen bare lever ca 24 timer, kontra fersk som kan leve i dagesvis. Derfor er timingen mye viktigere. Ved positiv test på ettermiddag kveld insemineres du neste dag, ved positiv test tidlig på morgenen, samme dag eller tidlig neste dag. Anonymkode: f99f1...e68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå