Rannva Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Vesla (5mnd) pleier å sove en eller begge lurene sine pr dag utendørs. Hun står på terrassen under tak og i ly for vær og vind. Av en eller annen grunn sover hun mye bedre ute en inne. Nå er hun blitt forkjølet, så jeg lurer på om jeg burde holde henne innendørs? Hun hoster en del, det surkler litt, og hun er innimellom nesten tett i nesen. Hun har ikke feber, og er ikke slapp eller gretten.
Rannva Skrevet 19. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 19. januar 2005 Takk Tex (håpet at du skulle svare). Kan dun sove ute dersom hun blir værre/får feber?
Gjest Gjesta Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Barn med feber bør ikke sove ute, særlig dersom feberen er over 38. Dersom almenntilstanden var god og pusten ok kunne jeg likevel satt barnet ut dersom jeg hele tiden hadde god oversikt og kunne høre alle barnets lyder. I slike tilfeller er man redd for feberkramper, som gjerne inntreffer ved / rundt søvn. Om barnet står slik at du hele tiden kan følge med, og det ikke er utsatt for trekk av noe slag kan barnet sove ute. Men som regel er det ikke anbefalt. Ved søvn senkes hjerterytmen noe, og dersom det blir litt trekk kan det føre til at feberen stiger. Så konklusjonen er at barn med feber bør sove inne i et godt utluftet rom, helst med sokker på føttene og bare et helseteppe e.l. over seg. Klem fra Tex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå