Gå til innhold

Skal fjerne mandler pga mandelpropper.. Men

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg synes det er så flaut! Må fastlegen se i halsen min? Vil helst ikke "vise det frem" til for mange. Må jeg la halsen være i en periode, slik at de ser proppene? Eller kan jeg rense daglig som normalt? Det er jo store krater i mandlene, så det vises at noe er galt. Selv når jeg har fjernet det jeg kan av proppene. Så mye å tenke på. Er så redd for å ta det første skrittet og starte prossessen. 

Anonymkode: 6f9de...079

Det er enda mer flaut at andre rundt deg prøver å unngå deg pga dårlig ånde. Du må gape opp hos legen og si AAA så hun ser på mandlene dine. Samme hos Ø-N-H.

Anonymkode: 694ae...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fjernet mandlene og problemet med dårlig ånde er borte. Anbefales! De proppene lukter død og fordervelse 🤢

Anonymkode: 17353...0d0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fjernet mandlene og problemet med dårlig ånde er borte. Anbefales! De proppene lukter død og fordervelse 🤢

Anonymkode: 17353...0d0

Ja, jeg vet. Enda værre når folk faktisk lukter det samme som de proppene lukter. Så flaut, for det er ikke alle som vet om dette problemet men heller tror at man er uhygenisk. 

Skrevet

Jeg opererte bort mine for 6 år siden. Jeg har alltid følt jeg har vært trang i halsen, brakk meg alltid lett. Vært plaget med mye vondt i halsen og luftveisinfeksjoner og bronkitt. 😷🤒🤧 Jeg kjente mandelsteinene skrape mot "halsveggen" hvis de var mellom mandelen og halsen.. Jeg brakk meg av lukta når jeg klemte de ut🤢🤢🤢

Etter operasjonen har jeg knapt hatt luftveisinfeksjoner og forkjølelse er kun i nesa/bihuler, ikke hele systemet. Akkurat som om mandlene var bindeleddet som dro bakteriene ned i luftveiene. Har ikke vond lukt fra ånden lenger!😀

Jeg måtte overdrive plagene med vond lukt for å få ønh-legen til å godkjenne operasjon. Han mente de egentlig var for små! Kirurgen som opererte meg sa det absolutt var klart operasjonsmateriale og særlig den ene var voldsomt stor, men gjemt "inni" halsen...

Anbefaler alle som plages å få de fjernet! Jo tidligere jo bedre!

Skrevet

Hvordan begynner man prosessen? 
Går til fastlege. Får henvendelse til øre-nese-hals også får man operasjonsdato? 

Har hørt at en slik operasjon er farlig. Mange får store blødninger etterpå. Er så redd for disse blødningene! 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan begynner man prosessen? 
Går til fastlege. Får henvendelse til øre-nese-hals også får man operasjonsdato? 

Har hørt at en slik operasjon er farlig. Mange får store blødninger etterpå. Er så redd for disse blødningene! 

Fikk beskjed om at jeg måtte spise flytende i ca 2 uker etterpå. Blødninger tror jeg kun oppstår viss man ikke er forsiktig med hva man spiser, spiser man f.eks brød eller chips så kan jo det komme borti sårene og rive opp.. Så tror man er ganske safe om man holder seg til flytende og det legen anbefaler.

Skrevet

Jeg stinker veldig i munnen, pusser tennene 4 ganger om dagen og kjæresten klager på at jeg stinker, han vil ikke engang kysse meg. Har vurdert å gå til lege om det, men har aldri råd, noen tips til hva jeg kan gjøre for å skjekke hva som evt er galt, klarer ikke å se noen "propper" på mandlene og det kan umulig ha noe med tennene da jeg pusser dem 4 ganger om dagen med munnskyll og hele pakka!

Det du kan gjøre for å kjenne din egen ånde er å slikke på handa og vente 10 sekunder og lukte. 

• 1 måned senere...
Skrevet
På 25.9.2017 den 5.08, Namelesss skrev:

Jeg stinker veldig i munnen, pusser tennene 4 ganger om dagen og kjæresten klager på at jeg stinker, han vil ikke engang kysse meg. Har vurdert å gå til lege om det, men har aldri råd, noen tips til hva jeg kan gjøre for å skjekke hva som evt er galt, klarer ikke å se noen "propper" på mandlene og det kan umulig ha noe med tennene da jeg pusser dem 4 ganger om dagen med munnskyll og hele pakka!

Det du kan gjøre for å kjenne din egen ånde er å slikke på handa og vente 10 sekunder og lukte. 

Ikke råd? En vanlig fastlegetime koster jo ikke all verden.. 

Anonymkode: 674f0...be2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...