Gå til innhold

Skal fjerne mandler pga mandelpropper.. Men

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter på brev i posten til fjerning av mandlene mine. Har slitt lenge med mandepropper, og jeg har til tider presset ut endel små hvite/gule greier som lukter helt for jævlig.. Så selvtilliten har vært helt på bunn, da dette skaper dårlig ånde.

Nå skal jeg endelig fjerne mandlene mine, men tenk om den dårlige ånden kommer fra noe annet og ikke mandlene? Jeg håper det tar slutt når mandlene blir borte....

Noen innspill? 

Anonymkode: 694ae...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg var plaget av det samme som deg ts,  men etter jeg fjernet mandlene ingen fæk ånde mer. Fordi når mandlene er borte eliminerer du grobunnen for mandelstein som ofte lager fæl ånde!

Endret av Anciol
  • Liker 2
Skrevet

Leser så mye om mandelpropper her inne og blir nervøs. Er dette noe man kan se selv?

Anonymkode: d249a...e14

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leser så mye om mandelpropper her inne og blir nervøs. Er dette noe man kan se selv?

Anonymkode: d249a...e14

Ja, om du ser noen små groper på mandlene dine så kan du prøve å trykke på dem med enten finger, qtips eller noe sånt. Kommer det noe illeluktende ut så er det mandelpropper.

Skrevet
27 minutter siden, Anciol skrev:

Jeg var plaget av det samme som deg ts,  men etter jeg fjernet mandlene ingen fæk ånde mer. Fordi når mandlene er borte eliminerer du grobunnen for mandelstein som ofte lager fæl ånde!

Så du har ikke hatt noe dårlig ånde etter at du fjernet mandlene dine? Fikk du klager før du fjernet fra andre? Jeg merker jo ikke selv om jeg har sykt dårlig ånde, men jeg kan merke at jeg har en ekkel smak i munn.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du har ikke hatt noe dårlig ånde etter at du fjernet mandlene dine? Fikk du klager før du fjernet fra andre? Jeg merker jo ikke selv om jeg har sykt dårlig ånde, men jeg kan merke at jeg har en ekkel smak i munn.

Ops ble noe feilskriving her. Retter opp: Fikk du noen klager på dårlig ånde før du fjernet mandlene dine?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope:) ånden min har vært grei siden da;) 

Skrevet
Akkurat nå, Anciol skrev:

Nope:) ånden min har vært grei siden da;) 

Hvordan har du merket selv at den har blitt bedre? 

Skrevet

K

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du merket selv at den har blitt bedre? 

Kjenner ikke den grusomme smaken jeg hadde i munnen før, og jeg slipper hint om ånden min mere! Eller at ungene mine sier Mamma sin ånde stinker!

Skrevet

Var også redd for at problemet egentlig ikke kom derfra før jeg opererte, men ånden forsvant så fort de var ute :) 

Anonymkode: 3727a...370

Skrevet

Jeg tok opererete bort mandlene, selv om min indiske lege i etterkant mener at jeg fremdeles har dem %) ... så vet ikke jeg :P

For å si det mildt, jeg har byttet lege og venter på venteliste.

Har ikke merket at ånden min er noe bedre. Den har alltid vært dårlig... skikkelig irriterende er det ihvertfall. Nett før jeg heller bensin i munnen for å rense skiten.

Anonymkode: 54b6b...9be

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var også redd for at problemet egentlig ikke kom derfra før jeg opererte, men ånden forsvant så fort de var ute :) 

Ble du fortalt dette av folk, eller merket du det selv? Bare redd for at jeg skal gå rundt etter operasjonen å tro at det er borte viss det egentlig ikke er det?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok opererete bort mandlene, selv om min indiske lege i etterkant mener at jeg fremdeles har dem %) ... så vet ikke jeg :P

For å si det mildt, jeg har byttet lege og venter på venteliste.

Har ikke merket at ånden min er noe bedre. Den har alltid vært dårlig... skikkelig irriterende er det ihvertfall. Nett før jeg heller bensin i munnen for å rense skiten.

Anonymkode: 54b6b...9be

Haha det må du ikke finne på å gjøre!!

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg venter på brev i posten til fjerning av mandlene mine. Har slitt lenge med mandepropper, og jeg har til tider presset ut endel små hvite/gule greier som lukter helt for jævlig.. Så selvtilliten har vært helt på bunn, da dette skaper dårlig ånde.

Nå skal jeg endelig fjerne mandlene mine, men tenk om den dårlige ånden kommer fra noe annet og ikke mandlene? Jeg håper det tar slutt når mandlene blir borte....

Noen innspill? 

Den dårlige ånden kommer fra mandlene. Men lar du være å pusse tenner i dagevis etterpå så får du dårlig ånde av det. 

Anonymkode: 14074...39d

Skrevet

Har samme problem. Har store hull i mandlene og det kommer stadig sånne hvite klumper ut. Og så har jeg en visdomstann som har laget hull i tannkjøttet og bare ligger der og samler mat... Skal fjerne visdomstanna neste uke. Vet at dårlig smak kommer derifra. Og så håper jeg å få fjernet mandlene snart!! Hater dem virkelig. 

Skrevet

Sliter med det samme. Men har ikke turt å starte prosessen enda. Vurderer å gjøre det til neste år eller noe. Noe må gjøres snart. :(

Anonymkode: 6f9de...079

Skrevet

Jeg har også fjernet mandlene pga mandelpropper blant annet. Har blitt kvitt den dårlige ånden og ikke minst den ubehagelige følelsen av at det lå noe bakerst i halsen når jeg svelget. Men husk; det blir ganske ille rett etter operasjonen fordi der er et operasjonssår og du ikke får i deg så mye mat. (Jeg luktet ketose en stund før jeg fikk spist ordentlig) Men det går over! Lykke til med operasjonen. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble du fortalt dette av folk, eller merket du det selv? Bare redd for at jeg skal gå rundt etter operasjonen å tro at det er borte viss det egentlig ikke er det?

Jeg visste det ikke selv, fant det ut tilfeldig når jeg så en artikkel om det og begynte å tenke voldsomt mye på det.

Du kan prøve å åpne munnen helt, strekk ut tungen og pust ut, kjenner du at det lukter fra mandlene/halsen? Tror ikke du skal bekymre deg, har du mandelpropper og det lukter svovel, så er du helt trygg etter operasjon. Min ånde er god nå, og alle bekymringer borte. Kjenner ingenting når jeg strekker ut tunga og ler lenger :) 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sliter med det samme. Men har ikke turt å starte prosessen enda. Vurderer å gjøre det til neste år eller noe. Noe må gjøres snart. :(

Kan du ikke bare få en henvisning til ø-n-h? :) Ingen grunn til å vente :-) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare få en henvisning til ø-n-h? :) Ingen grunn til å vente :-) 

Problemet er at jeg synes det er så flaut! Må fastlegen se i halsen min? Vil helst ikke "vise det frem" til for mange. Må jeg la halsen være i en periode, slik at de ser proppene? Eller kan jeg rense daglig som normalt? Det er jo store krater i mandlene, så det vises at noe er galt. Selv når jeg har fjernet det jeg kan av proppene. Så mye å tenke på. Er så redd for å ta det første skrittet og starte prossessen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...