Gå til innhold

Smerte bak høyre øye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

I to-tre dager nå har jeg hatt smerter bak høyre øye. Det kommer og går, men merker det spesielt nå på morgenen og på kveldene. Det er ikke vondt, mer som lett hodepine kun begrenset til bak øyet, om det gir mening? Det varierer veldig.

Kan også nevne at jeg hadde samme greia på samme øye for omtrent halvannet år siden, og da ble jeg innlagt og diagnostisert med regnbuehinnebetennelse og cluster-hodepine (noe jeg er veldig uenig i da jeg ikke har på langt nært så vondt som de som faktisk har diagnosen). Forskjellen er at øyet mitt da var rødsprengt og smertene var verre, samt lysskyhet.

Noen som kanskje vet?

Anonymkode: 18d50...836

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har noen vurdert deg for bihuleproblematikk? 

Altså: det kan godt være noe galt med selve øyet (eller hodet) men ved smerter i området øye/nedre panne/overkjeve bør bihulene utelukkes som årsak. Jeg har alltid vondt i "kroken" av øyet når jeg får det.

Anonymkode: 22964...a2a

Skrevet

Jeg hadde gått til lege ganske fort.

Skrevet

Takk for svar! Jeg ringte legesenteret for å høre, og fikk time hos turnuslege. Han sjekket pupillene, spurte om balanse, synsforstyrrelser, hodepine, forkjølelse, om det kunne være migrene, bihulebetennelse, betennelse i øyet, regnbuehinnebetennelse igjen, men han fant ikke noe som helst. Jeg har jo ikke merket noe annet enn disse smertene og ganske kraftig hodepine i går. Jeg fikk beskjed om å vente til midten av neste uke, og om det ikke var borte skulle jeg tilbake.

Jeg får bare noia når det er noe med øynene på grunn av alt jeg måtte igjennom sist (CT, ryggmargsprøve), og spesielt når det ikke finner ut hva det er.

Skrevet

Jeg har problemer med bihulene og får sånne smerter som du beskriver. Verk "bak" øynene. 

Anonymkode: 1d875...e89

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har problemer med bihulene og får sånne smerter som du beskriver. Verk "bak" øynene. 

Anonymkode: 1d875...e89

Får du det på begge øynene eller bare ene? Opplever du andre symptomer, evt hvor ofte?

Rart det er samme smertene jeg opplevde ved regnbuehinnebetennelse, bare at det var sterkere da. Da varte det i en uke før jeg oppsøkte hjelp. Jeg opplevde det en gang til ikke lenge etter, men øyelegen fant ingenting da heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...