Gå til innhold

Anbefale sofa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vi tenker å kjøpe ny sofa nå som vi har flyttet. Er litt usikker på om vi går for hjørnesofa eller 2 + 2 seter. Vi har to små barn, så vi har noen kriterier som er viktige å få oppfylt. 

Jeg vet det er praktisk med skinnsofa, men er nok ikke helt lysten på det. Men - om vi går for stoffsofa må det være trekk som kan tas av og vaskes i maskinen. Vi ønsker også en sofa som er god både å ligge i og sitte i. Noen som har noen anbefalinger? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det gjelder vaskbare trekk er ikea gull! 

Anonymkode: 47368...998

Skrevet

Anbefaler deg å se på furniturebox.no, de har masse som er relativt billig :) 

Skrevet

Dere andre som har små barn, hvilken sofa har dere, og er dere fornøyd med den mtp rengjøring ol? 😊

Skrevet

Vi har IKEA sofa, Nockeby. Den er dødsgod! Vaskbare trekk også, men opplever at den er generelt smussavvisende. Beklageligvis er den noe stor. Brede armlener som tar mye plass. Den er dyp, man sitter godt oppi sofaen og det er sååå deilig. Kan til og med sove ei hel natt på den uten problemer. 
En annen ting jeg synes er positiv, er at den er høy på undersiden. Jeg har sett ungene titt og ofte under der for å hente en leke som har havnet under sofaen. Men det er så innmari enkelt å rengjøre! Elsker det. Trenger aldri flytte på den for å komme til under.

Greia med IKEA, er at det er så enkelt å skifte trekk. Man kan kjøpe nytt i butikken om man går lei av fargen eller om det er behov. Kanskje har andre det også, men jeg har ikke vært borti det før. 

Skinnsofa anbefaler jeg for øvrig ikke. Hadde det da eldste var ett år, og nå er sofaen satt opp på loftstua. Fremdeles med stygge merker etter solkrem jeg har brukt alle triks i boka til å få bort. Og den må tørkes støv av. Jeg hater å tørke støv. Støvsuge gjør jeg likevel, og tar da like så godt ei runde over stoffsofaen også. Enkelt.

Anonymkode: b1df1...6cb

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har IKEA sofa, Nockeby. Den er dødsgod! Vaskbare trekk også, men opplever at den er generelt smussavvisende. Beklageligvis er den noe stor. Brede armlener som tar mye plass. Den er dyp, man sitter godt oppi sofaen og det er sååå deilig. Kan til og med sove ei hel natt på den uten problemer. 
En annen ting jeg synes er positiv, er at den er høy på undersiden. Jeg har sett ungene titt og ofte under der for å hente en leke som har havnet under sofaen. Men det er så innmari enkelt å rengjøre! Elsker det. Trenger aldri flytte på den for å komme til under.

Greia med IKEA, er at det er så enkelt å skifte trekk. Man kan kjøpe nytt i butikken om man går lei av fargen eller om det er behov. Kanskje har andre det også, men jeg har ikke vært borti det før. 

Skinnsofa anbefaler jeg for øvrig ikke. Hadde det da eldste var ett år, og nå er sofaen satt opp på loftstua. Fremdeles med stygge merker etter solkrem jeg har brukt alle triks i boka til å få bort. Og den må tørkes støv av. Jeg hater å tørke støv. Støvsuge gjør jeg likevel, og tar da like så godt ei runde over stoffsofaen også. Enkelt.

Anonymkode: b1df1...6cb

Tusen takk for svar!

Jeg sjekka ut Nockeby på hjemmesiden deres nå, og den ser veldig relevant og fin ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...