lidia Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 Lille jenta mi har akkurat rundet to måneder. Jeg ammer ikke, så hun får MME av merket NAN. Hun gulper veldig mye, og jeg lurer på om jeg kanskje skal prøve å gi henne collett istedet. Har noen erfaring med gulping og MME? Jeg vet ikke hvor mange ganger om dagen jeg må skifte på henne, og at jeg selv må skifte pga all gulpingen. Hun drikker ganske mye og til tider ganske fort så det kan jo også være en årsak. Kan jeg bruke disse erstatningene om hverandre, slik at dersom det ikke hjelper så kan jeg gå tilbake til NAN igjen? Kan hun evt få en eller annen reaksjon ved bytte av MME ? Takker for svar...
Gyda Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Gutten min får også kun Nan. Gulper en del, har blitt bedre nå. Helsesøster mener at han gulpa så mye pga at lukkemuskelen var umoden. Hørtes ut som at det var en generell forklaring som ble brukt uansett... Jeg bytta over til Collett en gang - pga magesmerter (han ble ikke bedre, så jeg byttet tilbake til Nan, Syns forøvrig at Collett lukter stygt). Så ja du kan sjonglere mellom ulike merker. Hipp har jo også kommet med mme. Hun gulper sikkert fordi det blir for fullt eller at "lukkemuskelen er umoden". Og så er det selvsagt ikke særlig lurt å herje mye med babyen rett etter at hun har spist... Jeg lar han heller ikke ligge på magen den første timen etter et måltid - da er det garantert at han gulper.
Gjest Morsmelk-MME? Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 Første barnet mitt gulpet hele tiden, enten han akkurat hadde fått mat eller skulle til å få mat. Han fikk MME, kunne nesten ikke løfte på ungen uten at det rant ut av ham. Nummer to fikk også MME men han gulpet tilsammen fire ganger i løpet av hele spebarnstiden. Herlig. Min venninnes første barn fikk bare morsmelk og gulpet like mye som mitt første barn.
Nanella Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Maren er like gammel som jenta di. Hun har til nå bare fått morsmelk, men har gulpet en god del alikevel. Nå har hun begynt å få mme om kvelden, vi bruker også NAN og hun gulper ikke noe mer av den grunn. Det sies vel at de som får mme generelt gulper mer, men Maren har jo gulpet ganske mye når hun har fått morsmelk så vet ikke om det er sant jeg. Du kan jo høre hva helsesøster mener??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå