Gå til innhold

Jeg vil, men er vist ikke bra nok for han

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Før jeg og samboer ble sammen, så sa han at han håpet å bli gift når han møtte den rette. Vel, nå har vi vært sammen i 2 år og da jeg nevnte det for en stund tilbake at jeg hadde lyst til å gifte meg, så fikk jeg beskjed om at det ikke var så viktig...

Ergo, så er det meg det er noe galt med....for han har jo sagt tidligere at han håpet å bli gift.. Jeg er tydeligvis ikke den rette, selv om vi prøver å få barn sammen....

Ingen god følelse dette her...

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Huff, tenk om i alle hadde fått betalt for alt de "dumme bastante" meningene vi sier enkelte ganger. Nå tenker jeg ikke på deg, men kanskje din samboer var litt vel bastant før han ble sammen med deg.

Prøv å minne han på det han sa den gangen, og fortell at du tenker mye på det nå, at du ikke føler deg viktig nok for han. Kanskje han ikke er så opptatt av å gifte seg lenger, ikke for at han ikke er glad nok i deg men fordi at ikke er opptatt av giftermål lenger.

Tror ikke du trenger å bekymre deg, det er ikke sikkert at han engang husker at han sa det om den rette til deg for lenge siden, for han er det kanskje så lenge siden at han ikke husker det. Enkelte menn har problemer med å huske en halv time om gangen.

Skrevet

Ening med hun forrige jeg. Ikke legg for mye i det, av og til sier vi litt mer bastante ting.

Om du er veldig usikker på dette, så må det jo være lov å spørre en person du prøver å få barn sammen med om det?

Når dere først skal ha barn så er det dog en del fordeler ved å være gift da. Både når det gjelder fordeling av økonomi, og om den ene av dere skulle bli utsatt for en ulykke med døden til følge.

Det er forsatt ikke slik at samboende og gifte har sammme rettigheter, men det er vel annnet spm sikkert.

Spør han du :-) Er helt sikkert ikke noe han tenker like dypt på som du altså.

Gjest Arielle - ikke pålogget.
Skrevet

Snakk med ham du. Det er jo umulig for ham å vite det du tenker på hvis ikke du sier det. Han må få en sjanse til å forklare hans side av saken. han mente helt sikkert ikke at du var bra nok, og han mener jo sikkert fremdeles at han vil gifte seg, men om en stund. Når en mann tenker på å få barn med deg, da er det alvor.. man blir knyttet sammen for resten av livet.

Skrevet

Man kan forandre seg, og man forandrer seg utrolig mye på 2 år når man er i forhold. Ikke tolk det slik at du ikke er god nok for han, for det er du tydeligvis med tanke på at dere prøver å få barn. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg skjønner overhode ikke hvorfor du vil/prøver å få barn med en som ikke vil gifte seg med deg! :o

Gjest Embla s
Skrevet
Jeg skjønner overhode ikke hvorfor du vil/prøver å få barn med en som ikke vil gifte seg med deg! :o

Også skjønner jeg ikke at han kan tenke seg å lage barn med deg om han ikke kan tenke seg å gifte seg med deg!

(Men kanskje han ikke har lyst til å gifte seg i det hele tatt når det kommer til stykket; kanskje han syns det blir for mye styr, for dyrt, for dillete og masete, kanskje han ikke ser poenget i å være gift, kanskje han føler at dere allerede er gift på en måte?)

Skrevet

Hei

Min erfaringer er at en del menn lever veldig i "nuet". Dvs at hvis det er noe de ikke har lyst til nå (dvs i dag, eller evt i morgen) så vil de det ikke i det hele tatt. :roll:

Snakk med ham du!

(Han kan jo som andre her sier, ha blitt skremt av alt styret rundt bryllup...)

Min samboer, som nå er klar for å skaffe barn ( :danse: ) er ikke klar for, og ikke interessert i å gifte seg. En stund var jeg veldig deppet over dette, men nå prøver jeg å fokusere på det positive (bebis) og så tenker jeg det kommer etterhvert.

Tingeling

Skrevet

Det kan jo være at han er så fornøyd med å være samboer med deg at giftemål ikke lenger virker viktig?

Det jeg egentlig prøver å si er at han kanskje har det så bra nå at han ikke ser hvordan et giftemål kan forandre på det?

Dessuten tror jeg den giftingen er en jenteting - jeg kjenner mange gutter som er lykelige som samboere, men som ikke vil gifte seg under noen omstendighet nettopp fordi de har det så bra allerede!

Gjest seroxata
Skrevet

Jeg tror ikke du skal legge så mye i det, helt ærlig... alle forandrer meninger, skal se han bare trives slik han har det nå, og ikke trenger å gifte seg for å ha det bedre?

Jeg har sagt flere ganger at jeg vil gifte meg, og ment det, men så ombestemt meg, og jeg kjenner flere som har skiftet mening der også... (som er eldre enn meg, jeg er jo bare en liten småfjomp :P )

Men seriøst, ta det opp med han, jeg tror ikke det er så ille som du tror :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...