AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #1 Skrevet 21. september 2017 Jeg skal kjøpe meg vaffeljern. Hva bør jeg tenke på? Er det noe særlig forskjell mellom de dyreste og noen av de rimeligere vaffeljernene? Anonymkode: 867f5...afa
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #2 Skrevet 21. september 2017 Størrelsen på vaffelen er ulik. Wattstyrken er ulik, du bør velge en med høy watt for å få raskt stekt vaflene. Slippbelegg er og en fordel. Se på utvalget i en butikk med mer enn to ulike jern og be om råd. Når det nærmer seg vaffeldagen, når tid den nå er, så er der ofte gode tilbud. Anonymkode: 560fd...1ba
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #3 Skrevet 22. september 2017 Det kan være stor forskjell, ja. Både på hvor raskt de steiker, hvor jevnt de steiker (mitt gamle billig-jern lagde vafler som var svidd på ene siden og deigete på andre siden..), hvor lett de slipper jernet, osv. Om du har penger til det, ville jeg unngått de billigste. Det kan spare deg mye frustrasjon om du skal lage en del vafler. Og gå for dobbeltjern.. Anonymkode: 27cc1...7be
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #4 Skrevet 23. september 2017 Jeg anbefaler IKKE Åviken Nobless dobbeljern i svart. Røra svir seg fast! Anonymkode: 4c9fe...403 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #5 Skrevet 23. september 2017 Wilfa kom forresten bra ut i test. Det skal jeg prøve neste gang. Anonymkode: 4c9fe...403
andy capp Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 Jeg har bare gode erfaringer med Åviken dobbeljern (svart med termostat).
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #7 Skrevet 23. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler IKKE Åviken Nobless dobbeljern i svart. Røra svir seg fast! Anonymkode: 4c9fe...403 Kunststykket er å ha passelig med smør/margarin/olje i deigen. For lite fett og for dårlig smørning kan du ikke skylde på jernet, det må du (og jeg ) ta på egne kapper. Anonymkode: 560fd...1ba
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #8 Skrevet 23. september 2017 http://www.dinside.no/bolig/test-av-vaffeljern-dette-er-best-i-test/60972694 Anonymkode: 80620...3b1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #9 Skrevet 23. september 2017 https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/kjokkenapparater/WAS623BELL/wilfa-vaffeljern-was-623-bell?scid=Pricecomparison2989 Anonymkode: 80620...3b1
Mis(s)Understood Skrevet 23. september 2017 #10 Skrevet 23. september 2017 Aaviken skremte livet av meg de første gangene jeg brukte det. Smurte jernet og smurte jernet, og alt satt fast. God gammeldags røre med tilstrekkelig mengde smeltet meierismør. Smurte og smurte. Gav nesten opp hele Aaviken og tenkte med stort savn tilbake på den doble Wilfa'en jeg hadde gitt bort fordi jeg hadde fått (det fordømte Aaviken jernet). Og så, plutselig. På 3. eller 4. forsøk. Da var Aaviken antageligvis tilstrekkelig "innfettet" på stekeplatene. Og nå: Helt topp jern..
Jerry Lee Skrevet 23. september 2017 #11 Skrevet 23. september 2017 Min erfaring er at pris er noen ganger uvesentlig. Har hatt dyre jern som brenner på ene siden og lar andre siden være nesten rå uansett innstilling. Og nå bruker jeg et eldgammelt jern, uten innstillinger og termostat, som steker perfekt på begge sider bare jeg følger med underveis.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #12 Skrevet 23. september 2017 Meg igjen. Jeg har prøvd Åvikenjernet gjentatte ganger, med smør i røra og med MASSE smør strøket på. Fastbrent røre hver gang. De blir veldig crispy også (etter å ha skrapt dem av), bare luft og uten substans. Man kan google Åviken+fastbrent og får opp mange treff fra folk som har opplevd det samme. Anonymkode: 4c9fe...403 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå