Gå til innhold

Dere med varmepumpe...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mest økonomisk : ha den på hele tiden, slik at den selv holder temperaturen / eller skru den på ved behov og få temperaturen opp for så å kanskje måtte skru den på igjen senere på kvelden? 

Anonymkode: 5dccc...14e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den slår seg av når ønsket temperatur er nådd.. 

Anonymkode: 39cc1...9b2

• Liker 1
Skrevet

Bruker den etter behov. Om sommeren når det er fryktelig varmt for kjøling, og når det er kaldt. Jeg liker ikke å bruke den hele tiden da jeg blir så tørr i slimhinnene og våkner med "feber/forkjølelse følelse" hver morgen om den står å går. 

Anonymkode: b7b4a...026

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruker den etter behov. Om sommeren når det er fryktelig varmt for kjøling, og når det er kaldt. Jeg liker ikke å bruke den hele tiden da jeg blir så tørr i slimhinnene og våkner med "feber/forkjølelse følelse" hver morgen om den står å går. 

Anonymkode: b7b4a...026

Har du ikke en slik som renser luften? 

Anonymkode: 39cc1...9b2

Skrevet (endret)

Vi har den på hele tiden (om vinteren). Det er timer på den slik at den automatisk skrur seg noen grader ned om natten og opp igjen på morgenen. Det er ikke økonomisk å slå den helt av og på igjen fordi den bruker mye energi på å varme opp til ønsket temperatur igjen og derfor bør man heller ikke stille inn nattemperaturen mange grader lavere enn dagtemperatur.

Endret av Arkana
Skrevet

Har den på hele tiden, med mulig unntak av ferier. Om sommeren er her såpass varmt at den for det meste er av pga termostaten, men slår den innimellom over på kjøling på ekstra varme dager. 

Skrevet

Vi har den satt på 20 grader. Så da skrur den seg på når det blir 20 grader eller kaldere. Ellers så bruker vi ved ovnen. Når vi ikke hadde ved ovn så sto den på 23 grader. 

Anonymkode: 16929...e8a

Skrevet

Full guff døgnet rundt fra ca 1. november til ca 1. mai. Kjøler aldri, det er ikke varmt nok i Norge for slikt. Har aldri lagt merke til neseproblemer ol. med en slik.

Skrevet

Vi har balansert ventilasjon og varmepumpe på hele året. Det er deilig dere.

Anonymkode: 31a33...b19

Skrevet

Dere som har pumpen på hele året, er det ikke dyrt?

Anonymkode: 15803...bb6

Skrevet

Pumpen på fra sept/okt til mai/juni. Står på 20 grader. 130 kvm hus og 1500 i strømregning hver mnd

Anonymkode: ff4e4...cda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...