Gå til innhold

Flytte - skjønner ikke dette her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart flytte, første gang helt alene. Har jo da aldri gjort dette før, og skal bytte adresse
på posten.no og skatteetaten. Dette er det jeg ikke skjønner.

1. På posten: Hva betyr ettersending? Må velge hvor lenge ettersendingen skal vare, men 
vet ikke hva dette betyr? 2 mnd er gratis, etter det koster det penger. Skal jeg bare velge 2 mnd da?

2. På skatteetaten: Må velge yrke, vet ikke om jeg skal velge arbeidssøker eller hjemmeværende.
Får AAP fra nav, og skal snart få hjelp av de til å finne noe, evt av ifokus. Har hatt jobb (utplassering) fra nav 
tidligere i år, men av visse grunner avsluttet jeg det. Men nå skal jeg få hjelp til å finne noe igjen.

Takk på forhånd.

Anonymkode: 63ae1...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ettersendingsperioden er til for at du skal rekke å gi beskjed til div steder om at du har endret adresse. 2 mnd pleier å være mer enn nok :) 

det er ikke sååå farlig hva du skriver på skatteetaten. Skriv arbeidssøker, for du er jo på vei for å få hjelp til å komme i arbeid. 

Anonymkode: aaa5e...c57

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ettersendingsperioden er til for at du skal rekke å gi beskjed til div steder om at du har endret adresse. 2 mnd pleier å være mer enn nok :) 

det er ikke sååå farlig hva du skriver på skatteetaten. Skriv arbeidssøker, for du er jo på vei for å få hjelp til å komme i arbeid. 

Anonymkode: aaa5e...c57

Takk :laugh:

Anonymkode: 63ae1...b00

Skrevet

Jeg ville valgt lenger ettersending enn 2 mnd. Det kan ta lang tid før ulike steder faktisk oppdaterer adresseregistrene sine. Vi flyttet i vår, og jeg fikk tilsendt brev fra en kommunal instisusjon 4 mnd etter vi flyttet, med min gamle adresse. Selv om konvolutten var merket med at de bruke adresse fra folkeregisteret. 

Vi mottar også fremdeles post til gammel eier, 5 mnd etter at vi overtok. 

Anonymkode: 9668e...715

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...