Gå til innhold

Når folk stresser med å få barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når folk stresser med å få barn, men ikke har truffet "den rette", hvor vanlig er det å ta til takke med noen? Er det vanlig å få barn med en eller ei man ikke har så mye følelser for? Og hva skjer så når denne personen endelig møter noen en får følelser for? 

Anonymkode: 45de1...13c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det tror jeg ikke. Har noen ventet lenge så får de ikke barn med hvem som helst. Tror nok heller at de får et mer reflektert og roligere syn på det å få barn. Skjer det så skjer det og hvis ikke så er det greit også.

Anonymkode: d8abf...1b4

Skrevet

Jeg tror de færreste idag får barn med den rette. Mange som haster, og tror det er en konkurranse om å bli forelder tidligst mulig.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, stf skrev:

Jeg tror de færreste idag får barn med den rette. Mange som haster, og tror det er en konkurranse om å bli forelder tidligst mulig.

Ja, dette har jeg dessverre inntrykk av også. Jeg er en kvinne på 25 og føler meg nesten som en tenåring enda :P det virker helt blåst for meg at folk som er like gamle som meg synes det er på tide å være i gang med graviditeten. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er egentlig så desperat at jeg ville tatt hvem som helst. Er ikke bare gutta det er hardt for når man er under en femmer på skalaen.

Anonymkode: 1a72f...88c

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er egentlig så desperat at jeg ville tatt hvem som helst. Er ikke bare gutta det er hardt for når man er under en femmer på skalaen.

Hva med å adoptere? Noen trenger et hjem sårt..... 

Skrevet

Tror det koker ned til HVOR mye man stresser med å få barn. Kjenner til noen som har gjort et satans dårlig valg av barnefar, ikke bare en gang, men to ganger. Hun har vært åpen om det også. Kjenner jeg sliter med å respektere henne når hun nok en gang har valgt en dårlig farskandidat 

Anonymkode: 2376f...876

Skrevet
3 minutter siden, stf skrev:

Helt uenig. Det viser jo statistikken på alder hos førstegangsfødene i Norge. De aller fleste ønsker å være godt voksne og etablerte før de vil ha barn :) 

Men til HI, jeg tror nok at mange som føler at tiden renner ut kanskje får litt lettere for å ta til takke hvis de ikke har en fast partner. For mange vil det å få barn i det hele tatt være viktigere enn å absolutt skulle ha barn med den perfekte når man plutselig ikke lenger har all tid i verden. Det betyr ikke at alle 40 åringer uten barn får dårlige fedre, langt ifra, men at kanskje ønsket om å få barn er så sterkt at det på en måte ikke er verdt å ofre for å vente. 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det tror jeg ikke. Har noen ventet lenge så får de ikke barn med hvem som helst. Tror nok heller at de får et mer reflektert og roligere syn på det å få barn. Skjer det så skjer det og hvis ikke så er det greit også.

Ikke mitt inntrykk. Vet om kvinner som har hatt ubeskyttet sex med ons for å bli gravide. Andre har tatt en mann de tydelig ikke har følelser for, men som "var bra nok".

Anonymkode: ef35c...c36

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, dette har jeg dessverre inntrykk av også. Jeg er en kvinne på 25 og føler meg nesten som en tenåring enda :P det virker helt blåst for meg at folk som er like gamle som meg synes det er på tide å være i gang med graviditeten. 

Jeg er 31, og føler meg slett ikke klar. Jeg jobber jo med barn, så kan en del om de og jeg ser at det ikke bare er fryd og gammen.. I tillegg frykter jeg spedbarnsalderen, den virker skummel.. En fiks ferdig 2-3 åring hadde vært fint:)

Skrevet
Akkurat nå, mjauritz skrev:

Helt uenig. Det viser jo statistikken på alder hos førstegangsfødene i Norge. De aller fleste ønsker å være godt voksne og etablerte før de vil ha barn :) 

Men til HI, jeg tror nok at mange som føler at tiden renner ut kanskje får litt lettere for å ta til takke hvis de ikke har en fast partner. For mange vil det å få barn i det hele tatt være viktigere enn å absolutt skulle ha barn med den perfekte når man plutselig ikke lenger har all tid i verden. Det betyr ikke at alle 40 åringer uten barn får dårlige fedre, langt ifra, men at kanskje ønsket om å få barn er så sterkt at det på en måte ikke er verdt å ofre for å vente. 

Økende gjennomsnittsalder på førstegangsfødene er jo ikke synonymt med trygge og etablerte forhold, men like fullt bety desperasjon..

Her jeg bor er det iallefall veldig mange som er blitt mødre rundt 20-års alder.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mitt inntrykk. Vet om kvinner som har hatt ubeskyttet sex med ons for å bli gravide. Andre har tatt en mann de tydelig ikke har følelser for, men som "var bra nok".

Anonymkode: ef35c...c36

Jeg kan bare snakke for meg selv og ikke alle andre ;) 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du da? Siden du nevner desperasjon..

Skrevet
Akkurat nå, stf skrev:

Økende gjennomsnittsalder på førstegangsfødene er jo ikke synonymt med trygge og etablerte forhold, men like fullt bety desperasjon..

Her jeg bor er det iallefall veldig mange som er blitt mødre rundt 20-års alder.

Du skrev jo at du følte at det var en konkurranse om å bli forelder tidligst mulig? Statistikken viser jo det motsatte.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, mjauritz skrev:

Du skrev jo at du følte at det var en konkurranse om å bli forelder tidligst mulig? Statistikken viser jo det motsatte.

Ja, og jeg skrev også at jeg tror veldig mange ikke får barn med den rette. Det kan bety at de får barn i ung alder eller i så voksen alder at desperasjonen melder seg.

Og med med den rette mener jeg forhold hvor barn ikke vokser opp som skilsmissebarn. Blir man skilt mens barna er små, er det ikke den "rette".

Men blant en del kan det virke som om man prøver å barn tidligst mulig, som om det er det eneste viktige i livet. Og det er jo trist hvis man ikke har andre mål eller meninger med livet.

• Liker 2
Skrevet
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva med å adoptere? Noen trenger et hjem sårt..... 

Det er også en vei og gå, men er mange land hvor enslige søkere ikke bare blir nedprioritert, men hvor de ikke adopterer ut i det hele tatt til enslige. Men det er ikke uaktuelt i det hele tatt.

7 minutes ago, stf said:

Hvor gammel er du da? Siden du nevner desperasjon..

36

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

36

Skjønner at det kan begynne å melde seg litt stress da, men det kan fremdeles ordne seg:)

Skrevet

Ja, det tror jeg så absolutt. At det er mange som venter med å få barn har nok mest med utdannelse og karriere å gjøre. Gjennomsnittsstudenten er tross alt 28 år. Plutselig løper tiden og den biologiske klokken tikker. Jeg tror det er mange som blir litt desperate etter hvert og senker kravene til partner samt tiden i et forhold før barnespørsmålet dukker opp. 

Anonymkode: a0803...518

• Liker 1
Skrevet

Er ikke rart folk blir desperate med det presset man har på sine skuldre om at man må få barn

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det tror jeg så absolutt. At det er mange som venter med å få barn har nok mest med utdannelse og karriere å gjøre. Gjennomsnittsstudenten er tross alt 28 år. Plutselig løper tiden og den biologiske klokken tikker. Jeg tror det er mange som blir litt desperate etter hvert og senker kravene til partner samt tiden i et forhold før barnespørsmålet dukker opp. 

Anonymkode: a0803...518

Nei den er nå over 30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...