Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger dere i det å være en umoden person? 

Jeg mener det er svært individuelt, men likevel vil vel de fleste oppføre seg som alderen tilsier. 

Hvor moden jeg oppfatter en annen person handler om:
- Stemme, tonefall, ordforråd
- Musikksmak
- Erfaringer. For eksempel sex, forhold, reise, rusmidler
- Kunnskap
- Åpenhet og selvinnsikt
- Originalitet og selvtillit

Hva mener dere?

Anonymkode: 4073b...cc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dens refleksjoner rundt mann og kvinners rolle i samfunnet 

Anonymkode: 2273c...78b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger dere i det å være en umoden person? 

Jeg mener det er svært individuelt, men likevel vil vel de fleste oppføre seg som alderen tilsier. 

Hvor moden jeg oppfatter en annen person handler om:
- Stemme, tonefall, ordforråd
- Musikksmak
- Erfaringer. For eksempel sex, forhold, reise, rusmidler
- Kunnskap
- Åpenhet og selvinnsikt
- Originalitet og selvtillit

Hva mener dere?

Anonymkode: 4073b...cc7

Jeg er nok veldig umoden.

vet ikke med tonefallet mitt.

- musikk: electro, house, r&b, pop.

- sex. Ons med ei lesbe...

- kunnskapen er der, men ting som er uintressant faller fort ut.

- ikke særlig åpen dessverre. Selvinnstikt, jeg tror ikke det vlir sett på som man har særlig god selvinnsikt om man er positiv til seg selv uansett.

- kopierer ingen. Selvtilliten er ikke på topp.

kvinne 26.

Anonymkode: 5de08...cda

Skrevet

Jeg kan være enig i at å være moden går på mange av de tingene du skriver, men å være umoden handler mer om å ikke være voksen.

Det handler mer om hvordan man reagerer og oppfører seg enn hvilken alder, stemme, musikksmak osv. man har.

Er man umoden så oppfører man seg som et barn ville gjøre. F.eks. å furte om man ikke får viljen sin eller bli misunnelig om man ikke er midtpunkt.

• Liker 1
Skrevet

Syns det er vanskelig å definere det. En person som kan passere som umoden som 18 åring og som 25 åring, vil kunne fremstår som en ren og skjær sosiopat om personen stadig handler på samme måte som 30-40 åring.

Anonymkode: d7044...2bf

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er vanskelig å definere det. En person som kan passere som umoden som 18 åring og som 25 åring, vil kunne fremstår som en ren og skjær sosiopat om personen stadig handler på samme måte som 30-40 åring.

Anonymkode: d7044...2bf

Det vet vel du mye om ;) 

Anonymkode: 2273c...78b

Skrevet
4 minutter siden, ekkoet skrev:

Jeg kan være enig i at å være moden går på mange av de tingene du skriver, men å være umoden handler mer om å ikke være voksen.

Det handler mer om hvordan man reagerer og oppfører seg enn hvilken alder, stemme, musikksmak osv. man har.

Er man umoden så oppfører man seg som et barn ville gjøre. F.eks. å furte om man ikke får viljen sin eller bli misunnelig om man ikke er midtpunkt.

Enig. Og kan legge til at man er umoden om man ikke forstår at ens holdninger, handlinger og oppførsel kan få (negative) konsekvenser. Som et barn, ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...