Gå til innhold

Barnevernsmeldig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var sikker på at det alltid stod i brevet navn og fødselsnummer på barnet det gjelder, men det gjør altså ikke det her? 

Høres veldig merkelig ut...

Anonymkode: 46711...7c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da vil jo ikke mitt navn stå hverken utenpå eller inni brevet? Da ville det jo vært til andre navn, men min adresse?

Ts

Anonymkode: 18665...bc9

Jeg aner ikke rett og slett. Ja, det er jo merkelig. Du har ikke barn? Over 18?Jobber ikke med barn? Overhode ingen fortid med barnevern etc? Ring igjen i morgen og si klart og tydelig ifra. Be de undersøke dette bedre, for det ser ikke bra ut for dem å dumme seg sånn ut. Hva står det i brevet? Står det ang bekymring om "ditt" barn? Eller står det bare at de vil ha en samtale? Du skal få svar på tlf om hva det handler om...

Endret av Minlillesky
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sikker på at det alltid stod i brevet navn og fødselsnummer på barnet det gjelder, men det gjør altså ikke det her? 

Høres veldig merkelig ut...

Anonymkode: 46711...7c0

Nei bare mitt navn er nevnt... 🤔

Skrevet
4 minutter siden, Minlillesky skrev:

Jeg aner ikke rett og slett. Ja, det er jo merkelig. Du har ikke barn? Over 18?Jobber ikke med barn? Overhode ingen fortid med barnevern etc? Ring igjen i morgen og si klart og tydelig ifra. Be de undersøke dette bedre, for det ser ikke bra ut for dem å dumme seg sånn ut. Hva står det i brevet? Står det ang bekymring om "ditt" barn? Eller står det bare at de vil ha en samtale? Du skal få svar på tlf om hva det handler om...

Ja er over 18, ingen barn, ingen forhistorie med instanser som banevernet. Jobber ikke med barn ig passer aldri andres barn. Det står at de har mottatt en bekymringsmelding. Og at jeg derfor kalles inn til samtale. Jeg prøvde å forkkare på telefon. Det er jo et lite kontor med kun to ansatte, så det kannikke være vanskelig å nøste opp i. På telefon forklarte jeg alt veldig tydelig. Da stilte hun meg Nasse "rare" spørsmål, og oppførte seg som om hun tok meg i løyn når jeg svarte. 

Det var rett å slett skikkelig catch 22! 😡 så jeg må bare møte opp. Så om de klarer å omrokkere på sine møter kunne jeg komme på tirsdag.  Hvis de hadde fult opp med møter måtte jeg utsette til jeg kom fra kurs og avtale nytt møte, så de er bastant på at jeg må komme å snakke med de. 

Ts

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er over 18, ingen barn, ingen forhistorie med instanser som banevernet. Jobber ikke med barn ig passer aldri andres barn. Det står at de har mottatt en bekymringsmelding. Og at jeg derfor kalles inn til samtale. Jeg prøvde å forkkare på telefon. Det er jo et lite kontor med kun to ansatte, så det kannikke være vanskelig å nøste opp i. På telefon forklarte jeg alt veldig tydelig. Da stilte hun meg Nasse "rare" spørsmål, og oppførte seg som om hun tok meg i løyn når jeg svarte. 

Det var rett å slett skikkelig catch 22! 😡 så jeg må bare møte opp. Så om de klarer å omrokkere på sine møter kunne jeg komme på tirsdag.  Hvis de hadde fult opp med møter måtte jeg utsette til jeg kom fra kurs og avtale nytt møte, så de er bastant på at jeg må komme å snakke med de. 

Ts

Så merkelig... 
Har du prøvd å søke opp adressen din på 1881 eller andre sider? Da dukker det ofte opp andre personer på samme adresse, om det er glemt endring osv :) Prøv det nå :) 

Skrevet

Hadde ikke møtt om de ikke vil si hva det gjaldt, det har du krav på enten i brevet eller via din henvendelse. Dessuten må jeg si du har blitt møtt på en lite profesjonell måte, de burde ha sjekket opplysningene du gav de, det burde vært enkelt. Brev fra det offentlige skal i tillegg ha referanser på seg enten som ett ref. nr, barnets navn og fødselsnummer..dette pga arkiv. Så ring igjen og gjør det klart for de. Det burde de jo være glad for, litt pinlig for de om de finner det ut når du møter opp. Hørtes ut som ikke saksbehandlingsrutinene ikke er fulgt opp om dette stemmer.

Hilsen hun som jobber i barneverntjenesten.

Anonymkode: b3a98...68e

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, Minlillesky skrev:

Så merkelig... 
Har du prøvd å søke opp adressen din på 1881 eller andre sider? Da dukker det ofte opp andre personer på samme adresse, om det er glemt endring osv :) Prøv det nå :) 

Men brevet ville uansett da ikke gå hatt mitt navn inni teksten i brevet. Da ville jo navnet på personen som bodde her før stått i brevet, og mitt utenpå konvolutten? 

Ts

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke møtt om de ikke vil si hva det gjaldt, det har du krav på enten i brevet eller via din henvendelse. Dessuten må jeg si du har blitt møtt på en lite profesjonell måte, de burde ha sjekket opplysningene du gav de, det burde vært enkelt. Brev fra det offentlige skal i tillegg ha referanser på seg enten som ett ref. nr, barnets navn og fødselsnummer..dette pga arkiv. Så ring igjen og gjør det klart for de. Det burde de jo være glad for, litt pinlig for de om de finner det ut når du møter opp. Hørtes ut som ikke saksbehandlingsrutinene ikke er fulgt opp om dette stemmer.

Hilsen hun som jobber i barneverntjenesten.

Anonymkode: b3a98...68e

Takk for svar. Men tror heller jeg møter opp enn å krangle ,er med de på telefon. Hun så uansett at jeg måtte møte opp, jeg orker rett å slett ikke å ringe for å motsette meg den dama. 

Skrevet

Har du et navn som andre har? Slik at du har fått brevet til en navnesøster? Du må fortelle oss hvordan dette gikk. Kunne jo vøre ein fin sak for avisene dette. 

Anonymkode: fc6c9...e79

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du et navn som andre har? Slik at du har fått brevet til en navnesøster? Du må fortelle oss hvordan dette gikk. Kunne jo vøre ein fin sak for avisene dette. 

Anonymkode: fc6c9...e79

Nei kun et fåtall har samme etternavn som meg, jeg har også mellomnavn. 

Oppdaterer selvfølgelig etter møtet, da blir mysteriet løst. Men jeg synes oppriktig synd på barnefamilier som må snakke med den dama jeg pratet med på telefon. 

Ts

Skrevet

Gleder meg til å høre hva de sier på møtet jeg. For en underlig situasjon :fnise:

Anonymkode: 25ce6...b80

• Liker 1
Skrevet

Gleder meg til oppdatering 😊

Skrevet

Dette høres veldig merkelig ut. Jeg tror at det dreier seg om en av følgende to muligheter: Enten har det skjedd en rar feil, ellers så er du blitt navngitt i forbindelse med et barn som barnevernet har mottatt bekymringsmelding på. Altså at det er meldt inn en "hendelse" som de mener du kan avgi vitneforklaring på, og at de ikke vil informere om hva det dreier seg om på forhånd, sånn at din vitneforklaring kan bli mest mulig korrekt. Selv om det altså ikke virker til å være vanlig prosedyre at de kaller inn andre enn foreldre. 

Uansett, så er det for dårlig at dama som jobber på kontoret ikke behandler folk som ringer inn med alminnelig høflighet.

Lykke til!

• 3 uker senere...
Skrevet
På 21.9.2017 den 21.09, AnonymBruker skrev:

Har fått en bekymringsmelding fra barnevernet.  Og nå skjønner jeg virkelig ingenting. 

Det står bare at de har mottatt en melding og ønsker å snakke med meg, så er dato for møte satt, og det står videre at jeg kan ringe om det ikke passer å avtale ny tid. 

Problemet er at jeg HAR IKKE BARN! Så hvem er denne meldingen om? Det er adressert til meg. 

Jeg forstår ingenting. 

Da må du bare ringe og oppklare, sikkert. 

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ts, jeg vet tråden er gammel, men hva var årsaken til møtet?

Anonymkode: 51d4c...cef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

...

Anonymkode: 1edaa...4cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...