Pedagogen Skrevet 23. september 2017 #21 Skrevet 23. september 2017 Akkurat nå, ForestRun skrev: Fikk du ikke vite hvorfor du skal på møte? Jeg ville møtt opp. Kan være noe viktig ang tantebarn eller nabobarn Nei, det kan det faktisk ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #22 Skrevet 23. september 2017 Du må ringe og spør hva dette gjelder da du ikke har barn! Jobber du med barn? Anonymkode: fc6c9...e79
ForestRun Skrevet 23. september 2017 #23 Skrevet 23. september 2017 15 minutter siden, Pedagogen skrev: Nei, det kan det faktisk ikke. Hva mener du? Jeg skjønte ikke helt Ts. Var bekymringsmeldingen rettet mot deg? Eller er det en melding på noen andre, men at de ønsker samtale med deg i forhold til det? Det er jo ikke sikkert du får vite hvem enda
Pedagogen Skrevet 23. september 2017 #24 Skrevet 23. september 2017 Akkurat nå, ForestRun skrev: Hva mener du? Jeg skjønte ikke helt Ts. Var bekymringsmeldingen rettet mot deg? Eller er det en melding på noen andre, men at de ønsker samtale med deg i forhold til det? Det er jo ikke sikkert du får vite hvem enda Meldingen må gjelde ts, ikke andres barn for man kaller aldri inn andre enn foreldrene, man henter kun inn info fra offentlige instanser. 1
ForestRun Skrevet 23. september 2017 #25 Skrevet 23. september 2017 3 minutter siden, Pedagogen skrev: Meldingen må gjelde ts, ikke andres barn for man kaller aldri inn andre enn foreldrene, man henter kun inn info fra offentlige instanser. Kan man bli meldt hvis man for eks utøver omsorgssvikt/vold på tante/onkelbarn? Bare nysgjerrig. Rart at en uten barn skal få bekymribgsmelding. De burde jo se at hun ikke har barn
Pedagogen Skrevet 23. september 2017 #26 Skrevet 23. september 2017 (endret) 5 minutter siden, ForestRun skrev: Kan man bli meldt hvis man for eks utøver omsorgssvikt/vold på tante/onkelbarn? Bare nysgjerrig. Rart at en uten barn skal få bekymribgsmelding. De burde jo se at hun ikke har barn Ja, men meldingen registreres på barnet, ikke tante/onkel osv. Og man innkaller da foreldrene når man skal undersøke. Trolig er innkallingen sendt til feil person. Man bruker forøvrig ikke å sjekke folkeregisteret før man sender inn innkalling. Aldri opplevd at man får melding ang noen som ikke har barn så det er nok ikke veldig vanlig. Er det mistanke om vold vil man ofte snakke med barnet først, før foreldre varsles. Dette for at man ikke skal kunne instruere barna på forhånd. Endret 23. september 2017 av Pedagogen La til
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #27 Skrevet 23. september 2017 1 time siden, ForestRun skrev: Fikk du ikke vite hvorfor du skal på møte? Jeg ville møtt opp. Kan være noe viktig ang tantebarn eller nabobarn Nei, fikk ikke vite hva det gjalt. Hun trodde også at jeg løy (eller det hørtes slik ut hvertfall) når jeg så jeg ikke gadde barn. Jeg tror kanskje hun trodde jeg tullet. Anonymkode: 18665...bc9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #28 Skrevet 23. september 2017 53 minutter siden, Pedagogen skrev: Ja, men meldingen registreres på barnet, ikke tante/onkel osv. Og man innkaller da foreldrene når man skal undersøke. Trolig er innkallingen sendt til feil person. Man bruker forøvrig ikke å sjekke folkeregisteret før man sender inn innkalling. Aldri opplevd at man får melding ang noen som ikke har barn så det er nok ikke veldig vanlig. Er det mistanke om vold vil man ofte snakke med barnet først, før foreldre varsles. Dette for at man ikke skal kunne instruere barna på forhånd. Men om brevet er sendt feil ville de jo oppklart det på telefon. Ikke bedt meg forandre møtetid for å komme på et møte som ikke gjelder meg? Ts Anonymkode: 18665...bc9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #29 Skrevet 23. september 2017 1 time siden, Pedagogen skrev: Meldingen må gjelde ts, ikke andres barn for man kaller aldri inn andre enn foreldrene, man henter kun inn info fra offentlige instanser. Men jeg har ikke noe med barn å gjøre? Hva skal de snakke med meg om? Har aldri hatt oroblemer/kontakt med barnevernet som barn selv heller. Ts Anonymkode: 18665...bc9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #30 Skrevet 23. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må ringe og spør hva dette gjelder da du ikke har barn! Jobber du med barn? Anonymkode: fc6c9...e79 Har ringt. Da,en ble sur, og jeg måtte komme på møte. Nei, jeg jobber ikke med barn. Søsteren min går barn men vi bør langt fra hverandre og sees ikke ofte. Anonymkode: 18665...bc9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #31 Skrevet 23. september 2017 Er dette så jævla vanskelig? Du har ikke barn, så da droppe du å møte opp. Anonymkode: 1a0f3...997
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #32 Skrevet 23. september 2017 Altså, barnevernet har jo ingenting på deg. Det skjer ingenting om du ikke møter opp. Det får ingen konsekvenser for deg og de barna du ikke har. Jeg hadde ringt igjen på mandag og sagt igjen at jeg ikke har noen barn og kommer heller ikke til å møte opp. Men det er klart jeg hadde vært svært nysgjerrig på hva det egentlig gjaldt. Anonymkode: 3ffe2...6a4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #33 Skrevet 23. september 2017 Møt opp du. Så håper jeg barnevernet blir drit flaue når de innser feilen, og begynner å ha et strengere regime for falske og overdrevne anmeldelser. Anonymkode: 2819c...9b0 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #34 Skrevet 23. september 2017 Møt opp og ta med deg noen andre barn og si de er barna dine Anonymkode: 4b3c6...388
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #35 Skrevet 23. september 2017 Møt opp og oppdater tråden Anonymkode: cde8f...510 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #36 Skrevet 23. september 2017 Nå jobber jeg i barneverntjenesten og må si dette høres veldig merkelig ut. Når man innkaller foreldre til møte med barneverntjenesten så har man allerede registrert barnet i fagsystemet man bruker. Dette fagsystemet er slik at man søker opp barnet via folkeregisteret når man registrerer barnet der, slik at mor og far automatisk blir koblet til barnet via folkeregisteret. Litt klønete forklart kanskje, men ikke mulig å kalle inn noen som ikke er foreldre til noen barn, om ikke de har lagt inn barnet manuelt uten folkeregister søk....men uansett merkelig at de har navnet ditt i fagsystemet om du ikke har noen tilknytning til sak eller barn i barnevernet. Hvis du sjekker brevet du har fått skal det stå ett ref nummer og mest navnet på det barnet de innkaller til samtale vedr. Ett av de sifrene i ref. nr er ett klientnummer som er linket til ett barn i fagsystemet. Be de sjekke klientnummeret og hvem som er registrert som foreldre på dette barnet. De kan slå opp i folkeregisteret og dobbelsjekke. Det er jo greit at evt. rette vedkommende får innkallingen så fort som mulig da.. Anonymkode: b3a98...68e 2
Minlillesky Skrevet 23. september 2017 #37 Skrevet 23. september 2017 Hvor lenge har du bodd der du bor nå? Det kan være noen som har glemt å endre adresse på barnet/seg selv, så derfor kommer brevet til deg? Ikke vet jeg hvordan dette fungerer. Høres merkelig ut. Hvor gammel er du TS?
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #38 Skrevet 23. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå jobber jeg i barneverntjenesten og må si dette høres veldig merkelig ut. Når man innkaller foreldre til møte med barneverntjenesten så har man allerede registrert barnet i fagsystemet man bruker. Dette fagsystemet er slik at man søker opp barnet via folkeregisteret når man registrerer barnet der, slik at mor og far automatisk blir koblet til barnet via folkeregisteret. Litt klønete forklart kanskje, men ikke mulig å kalle inn noen som ikke er foreldre til noen barn, om ikke de har lagt inn barnet manuelt uten folkeregister søk....men uansett merkelig at de har navnet ditt i fagsystemet om du ikke har noen tilknytning til sak eller barn i barnevernet. Hvis du sjekker brevet du har fått skal det stå ett ref nummer og mest navnet på det barnet de innkaller til samtale vedr. Ett av de sifrene i ref. nr er ett klientnummer som er linket til ett barn i fagsystemet. Be de sjekke klientnummeret og hvem som er registrert som foreldre på dette barnet. De kan slå opp i folkeregisteret og dobbelsjekke. Det er jo greit at evt. rette vedkommende får innkallingen så fort som mulig da.. Anonymkode: b3a98...68e Hun nektet å si hvem meldingen gjalt når jeg ringte. Hun så vi måtte ta det på møtet Hun sa det gjalt nok mitt eget barn, da jeg sa jeg ikke hadde barn ble hun veldig irritert. Som om hun trodde jeg prøvde å lure henne eller noe. Som sagt er det ikke så mye jeg kan gjøre, må nok bare møte opp. Ts Anonymkode: 18665...bc9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #39 Skrevet 23. september 2017 4 minutter siden, Minlillesky skrev: Hvor lenge har du bodd der du bor nå? Det kan være noen som har glemt å endre adresse på barnet/seg selv, så derfor kommer brevet til deg? Ikke vet jeg hvordan dette fungerer. Høres merkelig ut. Hvor gammel er du TS? Men da vil jo ikke mitt navn stå hverken utenpå eller inni brevet? Da ville det jo vært til andre navn, men min adresse? Ts Anonymkode: 18665...bc9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #40 Skrevet 23. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dette så jævla vanskelig? Du har ikke barn, så da droppe du å møte opp. Anonymkode: 1a0f3...997 Dette er jo en offentlig instanser, så jeg tørr ikke å ikke møte opp. Plutselig blir jeg innkalt i retten istedet! Hvem vet... Anonymkode: 18665...bc9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå