Gå til innhold

Erfaringer med Kolonial.no og Marked.no?

SiMa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er godt fornøyd med Kolonial.no, som er de eneste som leverer her. Godt utvalg og god kvalitet. Det eneste som ikke har vært helt topp er urtene, som har vært slappe greier. Annen frukt og grønt har vært av topp kvalitet, og det har kjøtt og fisk vært også. :) 

Anonymkode: fcdf3...ecd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang erfaring med Kolonial.no, veldig fornøyd med både utvalg og kvalitet. Man får en påminnelse pr sms 30 minutter før man har bestilt (f.eks 17:30 om man bestilte levering mellom 18-20) og så kommer det et varsel i appen når man er neste på listen. De er kjappe til å ta inn varer som foreslås, og de svarer raskt på mail om det skulle være noe. Jeg har bare opplevd én gang at det var noe feil med en vare, men det var da et bestemt kyllingprodukt ble trukket fra produsenten. De sendte sms og ba meg kaste varen det gjaldt, og tilbakeførte pengene automatisk. Har aldri opplevd at de har glemt en vare, eller levert feil smak/størrelse av en vare. 

Det er stadig rabatt på et eller annet, og om man kan få varene levert midt i uken (onsdag-torsdag mellom 16-21:30, tror jeg det er) så får man 20 kroner i rabatt i stedet for å betale for levering. Det står også om noen i nabolaget har bestilt, så du kan velge samme levering som dem og spare miljøet. Og de tar imot pant. 

Anonymkode: bd42d...dd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Marked, men er veldig fornøyd med Kolonial totalt sett.

Eneste jeg ikke synes er så bra, er at de utlukkende (i hvert fall her jeg bor) bruker utenlandske (les: polske) sjåfører som nesten ikke kan engelsk og som lukter svette hver gang. En gang opplevde jeg faktisk at han kommenterte varene jeg hadde kjøpt, fordi det var så tungt å bære de opp til leiligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med Kolonial, har bestilt derifra en del ganger. Har skjedd to ganger at noe var feil; manglet en pose med frossenvarer en gang, og fikk en gang et kålhode som burde vært kastet for lengst. Fikk raskt svar begge gangene jeg henvendte meg, og de ordnet opp i det raskt (kom på døra med frossenvarene, refunderte beløpet og litt ekstra for kålhodet).

Har et hentepunkt rett i nærheten der vi bor, så vi får en liten rabatt for å velge hentepunkt i stedet for hjemkjøring og. Det er jo veldig greit :) Også er det greit at man kan få 200 kr avslag på handel hvis man verver noen, og de får også brukt rabatten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare prøvd marked.no og er fornøyd. Grunnen til at jeg valgte marked var rett og slett at jeg pristestet to handlelister, og begge gangene kom marked bedre ut enn kolonial. I tillegg kunne jeg få gratis levering på marked, kolonial hadde ikke gratis utkjøring

Anonymkode: 7e9ad...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har brukt både Kolonial og Marked (og Meny) og alle er helt greie. Jeg sluttet å bruke Kolonial da jeg skjønte at de er REMA1000, men det var ikke noe galt med verken varer, pris eller levering.

Har brukt Marked flere ganger og kommer til å bruke de igjen. Det er litt dyrere enn å handle i butikk, men så får jeg gjort litt storhandel uten å måtte gå med sekk eller poser fra butikken og hjem. 

Hyggelige folk som leverer og de leverer når de skal. Sender melding i forkant begge (alle tre), så det er kun preferanser og utvalg som avgjør hvem av dem som er best, samt prisen. Jeg vet ikke om Kolonial kanskje er litt billigere? 

Anonymkode: 3589d...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt både Kolonial.no og Marked.no men bruker nå Marked.no siden de tilbyr gratis levering (det er mulig de tar igjen ved å ha høyere pris på varene enn Kolonial.no, det har jeg ikke sjekket) 

Kolonial brukte vi kun da vi hentet ved hentepunkt, så har aldri bestilt hjemlevering fra de. Vi har vært fornøyd med begge tjenestene. 

Anonymkode: 6f1a5...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2017 den 22.18, AnonymBruker skrev:

Jeg er godt fornøyd med Kolonial.no, som er de eneste som leverer her. Godt utvalg og god kvalitet. Det eneste som ikke har vært helt topp er urtene, som har vært slappe greier. Annen frukt og grønt har vært av topp kvalitet, og det har kjøtt og fisk vært også. :) 

Jeg kom på en ting Kolonial.no godt kunne bli bedre på når jeg leste en annen tråd på forumet. De bruker veldig mange plastposer. Noe av dette har å gjøre med lagringstemperaturen på de forskjellige varene, siden frysevarer og grønt naturlig nok ikke kan pakkes klart i samme pose. Men ofte bruker de f.eks. tre poser på varer som fint kunne fått plass i en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom på en ting Kolonial.no godt kunne bli bedre på når jeg leste en annen tråd på forumet. De bruker veldig mange plastposer. Noe av dette har å gjøre med lagringstemperaturen på de forskjellige varene, siden frysevarer og grønt naturlig nok ikke kan pakkes klart i samme pose. Men ofte bruker de f.eks. tre poser på varer som fint kunne fått plass i en.

Dette har jeg gitt dem tilbakemelding på mange ganger. En gang pakket jeg ut av posene, tok bilde og spurte noen venner hvor mange poser de ville bedt om i butikken. Svarene var 1-2. Kolonial.no hadde brukt 6. Jeg skjønner at de må frakte tørr-, kjøle- og frysevarer for seg, men ofte bruker de mange poser unødvendig. 

Bortsett fra det er jeg godt fornøyd med kolonial.no. De gangene det har vært noe, har jeg fått rask tilbakemelding. Jeg har alltid fått penger tilbake hvis noe har manglet eller vært ødelagt. Godt utvalg og godt prisnivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet å bruke Kolonial da jeg skjønte at de er REMA1000

De har Rema sine varer, ja, men utvalget er på et helt annet nivå enn en Rema-butikk. Finner ikke bringebæreddik hos Rema, gitt. :ler: 

Anonymkode: bd42d...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fornøyd med Kolonial :) 

Anonymkode: 58c0a...413

De tar med pant også, noe som jeg ser på som er stor fordel ;) 

Anonymkode: 58c0a...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare bestilt varer for hjemlevering en gang, og da brukte jeg Kolonial.no.

Varene kom til avtalt tid av en hyggelig fyr som slepte mine tunge poser med brus etc opp trappene til tredje etasje med et smil. Først da han hadde gått og jeg sto på kjøkkenet og pakket opp, så merket jeg at kjølevarene som melk og noen ting til manglet. De posene var ikke der. Hadde ikke merket det med en gang, fordi det var storhandel og mange poser ellers.

Sendte en melding til Kolonial.no, og de svarte lynkjapt at de straks skulle få tak i sjåføren, så han kunne snu og komme tilbake. De sa at han åpenbart hadde glemt kjølevare-posene.

Hadde ikke før lest meldingen, så fikk jeg en telefon fra en sjåfør som beklaget seg og sa han var hos meg igjen om få minutter. Og det var han, med de to posene med melk etc som hadde manglet. Fikk en beklagelse til før han forsvant ned trappene igjen :-)

Så feilen ble rettet opp raskt i løpet av minutter.

Jeg er fornøyd med handel og levering, de rettet jo opp feilen straks og før det var gått mange minutter. De er litt dyrere enn å handle i lavprisbutikkene Rema og Kiwi, men herregud så behagelig å få alt det tunge hjemlevert på døra....! Det er verdt det :-)

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med kolonial. Ukeshandler og bestiller hjemlevering. Går aldri på butikken lenger.

Anonymkode: 82022...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Annonse

Vi har brukt Kolonial mange ganger, er fornøyd. Det har vært feil en gang, manglet en pose. Men den fikk vi ganske så fort etterpå. Et minus er at de ofte ikke får tatt med seg panten, for de har ikke plass. Forstår jo det om man er tidlig på listen, men det er dumt. 

Anonymkode: fef35...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2017 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt både Kolonial og Marked (og Meny) og alle er helt greie. Jeg sluttet å bruke Kolonial da jeg skjønte at de er REMA1000, men det var ikke noe galt med verken varer, pris eller levering.

Anonymkode: 3589d...675

Hvorfor slutte du da du skjønte de er en del av rema? Kun derfor?

Anonymkode: fef35...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de er jo ikke "en del av Rema" - men på noen områder samarbeider de med Rema og matcher noen av prisene. Det er ikke det samme som å være et underselskap eller noe.

Anonymkode: 59407...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...