AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #2 Skrevet 21. september 2017 Nei, først og fremst er du pliktig til å levere inn arbeidsgivers del av sykemeldingen din innen få dager, og sykemeldingspenger utbetales. Arbeidsgiver forskuttere alså dette, og får refusjon av NAV hver mnd. Men er du treig med å levere inn sykemeldingen kan arbeidsgiver holde igjen utbetaling, og i verste fall, får de den altforsent, og ikke når lønnskjøringen, så blir det ikke utbetaling den mnd, da de i prinsippet ikke har gyldig grunn for fraværet, og anses da som ugyldig fravær, rett å slett skulking. .. som igjen er oppsigelsesgrunn, alså om folk har ugyldig fravær. Anonymkode: 3a51a...8d6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #3 Skrevet 21. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, først og fremst er du pliktig til å levere inn arbeidsgivers del av sykemeldingen din innen få dager, og sykemeldingspenger utbetales. Arbeidsgiver forskuttere alså dette, og får refusjon av NAV hver mnd. Men er du treig med å levere inn sykemeldingen kan arbeidsgiver holde igjen utbetaling, og i verste fall, får de den altforsent, og ikke når lønnskjøringen, så blir det ikke utbetaling den mnd, da de i prinsippet ikke har gyldig grunn for fraværet, og anses da som ugyldig fravær, rett å slett skulking. .. som igjen er oppsigelsesgrunn, alså om folk har ugyldig fravær. Anonymkode: 3a51a...8d6 Jeg får jo direkte fra nav, ikke via jobben. Og han og jeg har dialog ukentlig så han vet at jeg er sykemeldt ja. Det er ikke skulking. Jeg har vært sykemeldt i 12 uker pga svangerskapet. Anonymkode: f1b43...3af
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #4 Skrevet 21. september 2017 Det jeg lurer på er når jeg sendte inn til nav direkte for snart to uker siden, hvorfor har jeg ennå ikke fått siste del av sykepengene mine? Anonymkode: f1b43...3af
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #5 Skrevet 21. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det jeg lurer på er når jeg sendte inn til nav direkte for snart to uker siden, hvorfor har jeg ennå ikke fått siste del av sykepengene mine? Anonymkode: f1b43...3af Du må spørre nav om det. Anonymkode: 00111...7e1 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #6 Skrevet 21. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må spørre nav om det. Anonymkode: 00111...7e1 Ja. For det var spørsmålet her. Det må jo ha skjedd en glipp noe sted. Anonymkode: f1b43...3af
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #7 Skrevet 21. september 2017 Det er saksbehandlingstid på sykepenger så selvsagt vil det ha noe å si når du sender kravet til NAV.. Saksbehandlingstiden starter å løpe fra NAV mottar kravet i posten. (må regne med 1 ukes postgang) Oversikt over saksbehandlingstiden finner du her : https://www.nav.no/no/NAV+og+samfunn/Om+NAV/Saksbehandlingstider+i+NAV Anonymkode: e3141...f0c
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #8 Skrevet 21. september 2017 Men de andre månedene har det ikke tatt så lang tid som nå. Anonymkode: f1b43...3af
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #9 Skrevet 21. september 2017 Sykepenger blir utbetalt den 25. i hver måned. Anonymkode: 727aa...9b7
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #10 Skrevet 21. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykepenger blir utbetalt den 25. i hver måned. Anonymkode: 727aa...9b7 Takk 😊 Anonymkode: f1b43...3af
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #11 Skrevet 21. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykepenger blir utbetalt den 25. i hver måned. Anonymkode: 727aa...9b7 Men på mine utbetalinger har jeg fått både 4 og 29? Anonymkode: f1b43...3af
applestories Skrevet 22. september 2017 #12 Skrevet 22. september 2017 Tidligere gikk det fortløpende etter hvert som kravene ble behandlet. Nå skal det gå måned for måned, med utbetaling i slutten av hver måned. Dersom man har en sykmelding som løper i to eller flere måneder skal man få for en og en måned. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Men på mine utbetalinger har jeg fått både 4 og 29? Anonymkode: f1b43...3af Kan det være at det du fikk den 4. var for måneden før, og den 29. for inneværende måned?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå