Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette er rette plassen å dele denne på men prøver her. 

Hun jeg bor med irriterer meg grønt! Vi blir ikke enige om innetemperatur her vi bor. Hver gang hun kommer utenifra skal hun lufte her. Setter opp inngangsdøra og idag er det kaldt og surt ute. Hun var vært å trent så skjønner hun synes det er varmt, men hun klager likevel på at det er dårlig luft her! Jeg har vært inne for det meste idag, og lufter ofte på rommet mitt selv, merker ikke til noe dårlig luft på kjøkkenet når jeg går ut dit. Lufter selv de dagene det er varmt der og når solen står utenfor vindu. Men idag har det vært kaldt så derfor har jeg ikke luftet der ute. Så har vi en varmepumpe plassert utenfor begges rom i gangen før man kommer til kjøkkenet og den skulle stå på. Synes 19 grader blir i minste laget jeg  altså. Så kommer hun å slår den av med en gang hu kommer inn! Jeg vil ikke bli syk pga henne og begge går på skolen og kan ikke ha mye fravær. Men dette bryr hun seg ikke om. Hun er nok vant til å få det som hun vil merker det på henne ellers med ting her, og jeg har vært grei og latt henne få lov til det for det er ikke så nøye for meg. Virker veldig bortskjemt og skal ha tingene sine på den plassen som er lettest for hu. Men dette med temperaturen synes jeg ikke er greit. Jeg har bodd i flere kollektiv før, men hun her, har bare bodd med folk hun kjenner. Så tror ikke hu vet hvor egoistisk hun virker når holder på sånn. Jeg måtte vaske her etter henne når jeg flytter hun for det hadde hun ikke gjort på lenge. Hun har bodd alene her en stund og da var hun ikke så nøye med det sa hun.  Jeg synes det var ekkelt og seig flere steder og dusjen var ikke ren, så brukte mange timer på å vaske i leiligheten her. Denne jenta er 19 og jeg  er noen år eldre enn henne. Vet ikke helt hva vi skal gjøre med denne situasjonen. Noen som har forslag? 

Anonymkode: f9a85...648

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En varmepumpe regulerer selv, den skal ikke slåes av uansett hvordan været er! 

Anonymkode: bf1e2...764

• Liker 3
Skrevet

Såklart er det viktig å lufte selvom det er kalt! Dårlig og innestengt luft ødelegger helsa mer enn noen minutter kald lufting og utskifting av luft! Man trenger jo ikke lufte med vinduet på en liten gløpp i to timer men sjokk lufting med alle vinduer åpne i 5 minutter hver dag er helt nødvendig hjemme hos meg, ellers blir det klamt og ekkelt å sove og puste. Kjøkkenet produserer mye damp og gjør luften enda tettere så å lufte etter matlaging er også viktig. 
Du sier at du ikke kjenner så mye til det inne på rommet ditt, men det betyr ikke at problemet ikke er der. Tåler du ikke litt kulde får du legge deg under dyna eller ta en varm dusj de minuttene det luftes, eller flytte for deg selv å bo i din egen innestengte katakombe. 

Anonymkode: 37c69...fe6

• Liker 3
Skrevet

Det er viktig for inneklimaet å lufte hver dag. Også på vinteren. 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.:

Papirfly, mod.

Skrevet

man må lufte og ingen skal trenge å fryse i eget hjem, 20-22 grader bør holde, fryser noen da kan man ta på genser.

Anonymkode: 3dc84...e64

• Liker 1
Skrevet

Frisk luft har ikke med temperatur å gjøre, det er nødvendig uansett vær. Når det gjelder temperatur så mener jeg at det er den som ikke har mulighet/har minst mulighet til å regulere med klær som bør få bestemme.Det vil si at hvis vi begge går med tykke ulgensre, og du synes det er passelig, mens jeg synes det er for varmt, da kan jeg ta av meg ullgenseren. Hvis vi begge går i en t-sjorte og en tynn bukse, og jeg synes det er for varmt, mens du synes det er passe, så kan vi skru ned varmen, og du kan ta på mer klær. Det er minst like ubehagelig å være for varm som å være for kald, frysepinner har en tendens til å tro at vi som fort blir for varme bare vil skru ned for å spare penger, eller for å plage dem, eller noe. Det er som om de ikke tenker på at det finnes grenser for hvor mye vi kan kle av oss før det ikke lenger er sosialt akseptabelt. Jeg har store deler av livet måtte gå rett å skifte når jeg kommer hjem, på med sjorts og t-sjorte midtvinters, fordi de jeg bormed absolutt skal ha det varmt. Det er forsåvidt greit nok det, men når jeg sitter stille og svetter i sjorts og t-sjorte, da er det faktisk ikke helt unaturlig å forvente at man kan skru ned varmen også får de som fryser heller kle på seg litt mer.

Anonymkode: efcb5...7d9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...