Gå til innhold

Kommunen har meldt meg inn i KLP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet der i sommer, men først nå ble jeg innmeldt i KLP. Jobber for en privat bedrift nå. Må jeg kontakte noen for å melde meg ut, eller skal jeg bare la det være?

Anonymkode: 072d6...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobbet der i sommer, men først nå ble jeg innmeldt i KLP. Jobber for en privat bedrift nå. Må jeg kontakte noen for å melde meg ut, eller skal jeg bare la det være?

KLP er veldig smart å være medlem i, men du blir dessverre automatisk utmeldt om du ikke lenger jobber et sted som er tilknyttet dem.

Anonymkode: eb313...0b2

Skrevet (endret)

Hvorfor skal du melde deg aktivt ut? Hva tror du KLP er, egentlig? :)

Men du blir nok utmeldt automatisk som det blir nevnt her :)

Endret av JackIost
Skrevet
36 minutter siden, JackIost skrev:

Hvorfor skal du melde deg aktivt ut? Hva tror du KLP er, egentlig? :)

Men du blir nok utmeldt automatisk som det blir nevnt her :)

Vet ikke, har ikke peiling på regler og sånn så jeg frykter å bli beskyldt for å jukse, haha.

Synes bare det er rart at jeg ble meldt inn nå i september, siden jeg var ferdig i sommerjobben i august.

Skrevet

Klp og andre offentlige pensjonskasser kan du ikke velge om du vil være innmeldt i, det er en del av det å jobbe i offentlig sektor. 

Lønnsansvarlig melder deg automatisk inn og ut. Jeg mener du må jobbe et minimum av timer for å bli innmeldt. Snakk med lønnsansvarlig. 

I det private så er det ikke pliktig medlemskap i pensjonskasser.

Anonymkode: 5eeba...e9a

Skrevet

Jeg jobbet for en klp-bedrift i 10 mnd, før jeg ble usaklig oppsagt. Jeg ble trukket i lønn hver måned for pensjon. 

Hva skjer med de pengene? De er vel borte, de nå? Kunne få jobben tilbake, men valgte å få erstatning og gå. 

Anonymkode: d784e...f4e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...