AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #1 Skrevet 21. september 2017 Jeg jobbet der i sommer, men først nå ble jeg innmeldt i KLP. Jobber for en privat bedrift nå. Må jeg kontakte noen for å melde meg ut, eller skal jeg bare la det være? Anonymkode: 072d6...b1c
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #2 Skrevet 21. september 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet der i sommer, men først nå ble jeg innmeldt i KLP. Jobber for en privat bedrift nå. Må jeg kontakte noen for å melde meg ut, eller skal jeg bare la det være? Anonymkode: 072d6...b1c KLP er veldig smart å være medlem i, men du blir dessverre automatisk utmeldt om du ikke lenger jobber et sted som er tilknyttet dem. Anonymkode: eb313...0b2
JackIost Skrevet 21. september 2017 #3 Skrevet 21. september 2017 (endret) Hvorfor skal du melde deg aktivt ut? Hva tror du KLP er, egentlig? Men du blir nok utmeldt automatisk som det blir nevnt her Endret 21. september 2017 av JackIost
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #4 Skrevet 21. september 2017 36 minutter siden, JackIost skrev: Hvorfor skal du melde deg aktivt ut? Hva tror du KLP er, egentlig? Men du blir nok utmeldt automatisk som det blir nevnt her Vet ikke, har ikke peiling på regler og sånn så jeg frykter å bli beskyldt for å jukse, haha. Synes bare det er rart at jeg ble meldt inn nå i september, siden jeg var ferdig i sommerjobben i august. Anonymkode: 072d6...b1c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #5 Skrevet 22. september 2017 Klp og andre offentlige pensjonskasser kan du ikke velge om du vil være innmeldt i, det er en del av det å jobbe i offentlig sektor. Lønnsansvarlig melder deg automatisk inn og ut. Jeg mener du må jobbe et minimum av timer for å bli innmeldt. Snakk med lønnsansvarlig. I det private så er det ikke pliktig medlemskap i pensjonskasser. Anonymkode: 5eeba...e9a
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #6 Skrevet 23. september 2017 Jeg jobbet for en klp-bedrift i 10 mnd, før jeg ble usaklig oppsagt. Jeg ble trukket i lønn hver måned for pensjon. Hva skjer med de pengene? De er vel borte, de nå? Kunne få jobben tilbake, men valgte å få erstatning og gå. Anonymkode: d784e...f4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå