Gå til innhold

Taxfree på Sandefjord - Strømstad ferja

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har forstått det slik at man ikke kan kjøpe taxfree varer om man kjøper tur retur billett, heller ikke om man kjøper to enkelt billetter har noen sagt. 

Men hva hvis jeg bestiller en enkelt billett til Strømstad.. så kjøper varer på taxfree. Og når jeg da kommer til Sverige og er ferdig der, og hvis jeg kjører til kaien i Strømstad og kjøper en enkelt billett tilbake til Sandefjord fra luken dems bare, kan man innom taxfree en gang til da? Eller vet de da at jeg har tatt båten til Strømstad tidligere? Eller hvis jeg bestiller billetten til Sverige, og en annen venn i bilen bestiller hjemreise billett på kaien? 

Noen som har prøvd før? x) Drit i klage kommentarer, er bare nysgjerrig 😂 Ja, jeg er fattig, ja jeg jobber, ja jeg liker billige varer, deal with it. 

Fortsetter under...

Det heter vel at du skal være 24t ute av Norge, før du kan ta med deg taxfree varer hjem.

Men, om du kjøper returbilletten i luken og passer på å ta en annen ferje tilbake, så bør det ikke være noe problem. Tror det er ett par ferjer som trafikkerer Sandefjord-Strømstad...litt kjipt om du treffer på samme personal :-)

Anonymkode: 6bcde...56e

• Liker 1

Det går fint å ha returbillett å handle på taxfree, jeg har gjort det å tok samme båten begge veiene. handler på vei til Sverige, vet ikke om det har noe å si 

Anonymkode: bbe6c...c8c

På 21.9.2017 den 19.31, AnonymBruker skrev:

Det går fint å ha returbillett å handle på taxfree, jeg har gjort det å tok samme båten begge veiene. handler på vei til Sverige, vet ikke om det har noe å si 

Anonymkode: bbe6c...c8c

Du må handle på vei til Sverige ja, på vei hjem er billettene "sperret" for kjøp i Tax Free. Har gjort dette flere ganger, dog til Danmark. Drar vi til Sverige kjører vi som regel den ene veien. 

Om du kjøper billetter i to omganger kan du handle i taxfree begge veier, men husk at du uansett ikke kan ta med mer en kvota. Med mindre du tar sjangsen på å miste varene om du blir stoppet så klart....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...