AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #1 Skrevet 21. september 2017 Mtp ting man har hørt og hører om så stusser jeg på at folk er så lite snille og greie i mot sine medmennesker. Ukjente og kjente blir f.eks baksnakket, behandlet dårlig, løyet til eller til og med forsøkt skadet av de vanlige menneskene ute i gata f.eks eller av andre. Koster det noe å være en snill person som viser vanlig og pliktig medfølelse og nestekjærlighet ovenfor deres medmennesker her i hverdagen? Er det dyrt eller tar det for nye tid i forhold til det andre gjør i mot folk? Er det skadelig for enkelte å være greie mennesker eller er det for dyrt for noen? Er det noen som vet? Anonymkode: 37582...d88
linsejesus Skrevet 21. september 2017 #2 Skrevet 21. september 2017 Jeg tror det stort sett kommer av at man ikke har fred i sitt eget liv. Alle vet hvordan man kan svare kort og frekt etter en dårlig dag på jobben. Det er det samme i et større perspektiv også. Man projiserer sin egen ulykke på andre. Løsningen er å finne fred i og med seg selv. Det høres egoistisk ut, men har du fred med deg selv vil du ikke ha noe som helst behov for å være kjip mot andre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #3 Skrevet 21. september 2017 Jeg er snill og viser omtanke så lenge det ikke koster noe. Tidligere brydde jeg meg om mine medmennesker, hadde et oppriktig ønske om å hjelpe og ønsket det beste for alle. Nå bryr jeg meg ikke lenger, dessverre. Jeg lærte at flere enn man tror er veldig egoistiske, noen går gjennom livet og bare "tar", uten å gi noe tilbake eller en gang sette pris på det. Noen er rett og slett litt onde, og mange ville ikke hjulpet deg tilbake, om de hadde mulighet. Jeg ble lei av å bli utnyttet og gav opp, rett og slett. Men vanlig vennlighet og høflighet er jo en selvfølge likevel. Anonymkode: 7f7f3...617
TMB Skrevet 22. september 2017 #4 Skrevet 22. september 2017 Har mer enn nok med mine egne bekymringer og problemer enn å bry meg om randoms sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå