Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #1 Skrevet 19. januar 2005 hvorfor blir jeg sulten med en gang etter jeg har spist? jeg kan stappe i meg 2 brødskiver, og 2 minutter etterpå kan jeg gjerne spise 2 til...det er jo helt sprøtt :-?
Sanity Skrevet 19. januar 2005 #2 Skrevet 19. januar 2005 Kanskje du bør prøve med 3 brødskiver? Ikke bestandig vi er like lite sultne. 2 skiver i går, kan bli 1 i morgen eller 3. sulten går vel litt opp og ned. det kommer også an på om hvor ofte du spiser. Ett måltid om dagen med 2 brødskiver er for lite.
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #3 Skrevet 19. januar 2005 nei altså. jeg spiser mer enn 2 brødskiver per dag Men f.eks når jeg og sambo spiser...så spiser jeg 2 og han to. så går det noen minutter også er jeg sulten igjen. det føles ut som om magen min etser vekk maten med en gang! :o
Gjest Annen gjest Skrevet 19. januar 2005 #4 Skrevet 19. januar 2005 Kanskje kroppen din trenger litt mer variert mat for å bli fornøyd? Varier mer med næringsrikt pålegg, bruk f.eks. paprika etc. som garnityr, spis f.eks. en lettyoghurt (Yoplait 0,1 % er mager og god) eller en frukt i tillegg. - Eller kanskje du kan bytte ut brødet med et sunnere og grovere?
*Lene* Skrevet 19. januar 2005 #5 Skrevet 19. januar 2005 Spis grovere brød/knekkebrød. Da holder man sultfølelsen lenger borte!
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #6 Skrevet 19. januar 2005 Og ikke stapp i deg maten. Tygg ordentlig, legg fra deg brødskiva melom hver bit. Da gir du kroppen tid til å oppfatte at den får mat og blir mett. Jeg mener å ha lest ett eller annet sted at det tar sånn rundt 15-20 minutter fra du er mett til hjernen oppfatter det.
Ingeborg Skrevet 19. januar 2005 #7 Skrevet 19. januar 2005 Drikker du nok vann? Kroppen har en tendens til å forveksle tørste med sultfølelse, til du blir vant til å kjenne igjen tørsten. Drikk et stort glass vann før du spiser, så kanskje du merker forskjell.
Gjest gjest 0 Skrevet 19. januar 2005 #8 Skrevet 19. januar 2005 Jepp det tar ca 20 min før hjernen registrerer at du er mett! :-) Pam
abelille Skrevet 19. januar 2005 #9 Skrevet 19. januar 2005 Også leste jeg et sted at man fikk bedre kontroll over sulten og metthetsfølelsen når man trente?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå