Gå til innhold

sulten med en gang

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

hvorfor blir jeg sulten med en gang etter jeg har spist?

jeg kan stappe i meg 2 brødskiver, og 2 minutter etterpå kan jeg gjerne spise 2 til...det er jo helt sprøtt :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du bør prøve med 3 brødskiver?

Ikke bestandig vi er like lite sultne. 2 skiver i går, kan bli 1 i morgen eller 3. sulten går vel litt opp og ned.

det kommer også an på om hvor ofte du spiser. Ett måltid om dagen med 2 brødskiver er for lite.

Gjest Anonymous
Skrevet

nei altså. jeg spiser mer enn 2 brødskiver per dag :tunge1:

Men f.eks når jeg og sambo spiser...så spiser jeg 2 og han to. så går det noen minutter også er jeg sulten igjen.

det føles ut som om magen min etser vekk maten med en gang! :o

Gjest Annen gjest
Skrevet

Kanskje kroppen din trenger litt mer variert mat for å bli fornøyd? Varier mer med næringsrikt pålegg, bruk f.eks. paprika etc. som garnityr, spis f.eks. en lettyoghurt (Yoplait 0,1 % er mager og god) eller en frukt i tillegg. - Eller kanskje du kan bytte ut brødet med et sunnere og grovere?

Skrevet

Spis grovere brød/knekkebrød. Da holder man sultfølelsen lenger borte!

Gjest Anonymous
Skrevet

Og ikke stapp i deg maten. Tygg ordentlig, legg fra deg brødskiva melom hver bit. Da gir du kroppen tid til å oppfatte at den får mat og blir mett.

Jeg mener å ha lest ett eller annet sted at det tar sånn rundt 15-20 minutter fra du er mett til hjernen oppfatter det.

Skrevet

Drikker du nok vann? Kroppen har en tendens til å forveksle tørste med sultfølelse, til du blir vant til å kjenne igjen tørsten. Drikk et stort glass vann før du spiser, så kanskje du merker forskjell.

Gjest gjest 0
Skrevet

Jepp det tar ca 20 min før hjernen registrerer at du er mett! :-)

Pam

Skrevet

Også leste jeg et sted at man fikk bedre kontroll over sulten og metthetsfølelsen når man trente?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...