Gå til innhold

Størrelsestabeller klær Hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som har greie på størrelsestabeller for klær. Når jeg skal kjøpe BH og det står i tabellen: Bryst 95 (cm). Menes det da 95 cm rundt brystkassa (under brystene)?

Anonymkode: debaa...e28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brystvidden måles der hvor man er mest "omfangsrik". Altså rundt og over brystene. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Brystvidden måles der hvor man er mest "omfangsrik". Altså rundt og over brystene. 

Tusen takk :hjerte:
Hvordan vet man hvor stor BH-en er rundt brystkassen da?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man hvor stor BH-en er rundt brystkassen da?

Unnskyld, men jeg leste for fort og la ikke merke til at du nevnte BH. Da blir det litt annerledes fordi du må ta hensyn til hvilken cup-størrelse du må ha også. I det hele tatt er det et sjansespill å kjøpe BH "usett" og spesielt hvis du ikke aner hvilken størrelse du bruker. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.underverker.no/pages/bhkalkulator

Mål og størrelser er jo avhengig av om du kjøper i Norge, USA, Australia eller andre steder.

Anonymkode: f0634...21c

Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Unnskyld, men jeg leste for fort og la ikke merke til at du nevnte BH. Da blir det litt annerledes fordi du må ta hensyn til hvilken cup-størrelse du må ha også. I det hele tatt er det et sjansespill å kjøpe BH "usett" og spesielt hvis du ikke aner hvilken størrelse du bruker. 

Tusen takk for råd og hjelp :hjerte:
Du har rett i at det er et sjansespill.

Skrevet

Jeg skulle ønske at størrelsestabellene inneholdt hvor mange cm det er rundt brystkassen, når det er snakk om BHer. Jeg tar allikevel sjansen, ettersom det er så store prisavslag på den BHen som jeg ser på.

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske at størrelsestabellene inneholdt hvor mange cm det er rundt brystkassen, når det er snakk om BHer. Jeg tar allikevel sjansen, ettersom det er så store prisavslag på den BHen som jeg ser på.

Men står det ikke str på selve bh'en?

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som f.eks på denne tabellen https://www.getinspired.no/adidas-d2m-3stripe-long-tights-grey?nosto=nosto-column-left:

Størrelseguide

adidas xs s m l xl  
bryst 75 80 85 90 95  
midje 65 70 75 80 85  
hofte 93 98 103 108 113  

15 minutter siden, Roci skrev:

Men står det ikke str på selve bh'en?

Hei :) Jo, men dette er sports-BHer og det står kun størrelsene xs t.o.m. xl, og det er en størrelsestabell (se over) som informerer om antall cm rundt bryst. Noen ganger har jeg endt opp med sports-BHer som er umulige å bruke da jeg enten ikke får de på meg fordi de er for trange eller (hvis jeg får de på meg) at de strammer for mye rundt brystkassen.
Forskjellige merker er også ofte ulike i størrelsene. Det hadde vært mye enklere å velge rett str om omkrets rundt ribbeina under brystene var oppgitt. I tillegg ønsker jeg meg at det kunne vært mulighet for regulering av omkretsen.

Skrevet
18 timer siden, Leo skrev:

Jeg fant jeg fant :mynona:

Denne nettbutikken har skjønt det :) De går ut fra det målet som er rundt brystkassen under brystene (hvis jeg ikke misforsto teksten da). Se B Bust under her:

prana-storrelser-1.jpg

https://www.fjellsport.no/kampanjer/outlet/bekledning/prana-w-soleil-bra-charcoal-heather.html

Skrevet

Ja, det står også:

Bryst Mål omkrets over brystet, rett under armhulene. Damer, mål under brystet :hoppe:

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei :) Jo, men dette er sports-BHer og det står kun størrelsene xs t.o.m. xl, og det er en størrelsestabell (se over) som informerer om antall cm rundt bryst. Noen ganger har jeg endt opp med sports-BHer som er umulige å bruke da jeg enten ikke får de på meg fordi de er for trange eller (hvis jeg får de på meg) at de strammer for mye rundt brystkassen.
Forskjellige merker er også ofte ulike i størrelsene. Det hadde vært mye enklere å velge rett str om omkrets rundt ribbeina under brystene var oppgitt. I tillegg ønsker jeg meg at det kunne vært mulighet for regulering av omkretsen.

Ok, da skjønner jeg problemet - jeg synes også at sportsbh'er med slik størrelsesangivelse er vanskelig å kjøpe!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Roci skrev:

Ok, da skjønner jeg problemet - jeg synes også at sportsbh'er med slik størrelsesangivelse er vanskelig å kjøpe!

Takk for tilbakemelding :blomst: Jeg fant faktisk en nettbutikk der brystmålene regnes rundt brystkassen under brystene. Se under:

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant jeg fant :mynona:

Denne nettbutikken har skjønt det :) De går ut fra det målet som er rundt brystkassen under brystene (hvis jeg ikke misforsto teksten da). Se B Bust under her:

prana-storrelser-1.jpg

https://www.fjellsport.no/kampanjer/outlet/bekledning/prana-w-soleil-bra-charcoal-heather.html

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det står også:

Bryst Mål omkrets over brystet, rett under armhulene. Damer, mål under brystet :hoppe:

Skrevet
På 22.9.2017 den 10.36, Roci skrev:

Jeg fikk SportsBHene i posten i dag, og alle passet :mynona:Så de virker som de er normale i størrelsene.
Jeg kjøpte denne i str xl (nå finnes de kun i L og mindre) https://www.getinspired.no/outlet/rohnisch-julie-sport-top-fly

r_hnisch_julie_sport_top_fly.jpg

Jeg kjøpte denne i L og XL (nå finnes de kun i xs) https://www.getinspired.no/outlet/adidas-d2m-3stripe-long-tights-grey
br5225_app_on-model_standard_white.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...