Gå til innhold

Forventet inntekt, skatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei🙂 Er det Desember eller Januar man går på skatteetaten å legger inn forventet inntekt for 2018? 

Anonymkode: 66715...ae4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier å gjøre det i ca desember, når jeg får skattekortet i posten, åja, det får vi jo ikke lengre, hehe! 

Nja, desember går bra det :)  

Anonymkode: 8be0d...979

Skrevet

Du får skattekortet i midten av desember. Skattetrekket beregnes ut fra siste ligning. Er du uenig i skattetrekket endrer du det når du har fått skattekortet. 

Anonymkode: 1228e...6be

Skrevet

Du kan forandre trekket selv på skatteetaten sine nettsider. Jeg pleier å trekke litt mer skatt enn hva som er vanlig fordi det er kjekt å få igjen penger i sommerperioden for å ha litt ekstra.

Anonymkode: f98ec...03d

Skrevet

Takk allesammen😃

TS

Anonymkode: 66715...ae4

Skrevet

Du kan endre på dette hele året igjennom. Hvis du f eks får ny jobb, mister jobben eller andre ting gjør at inntekten din endrer seg, logger du deg inn med BankID, legger inn inntekt og skatt som er tjent og betalt frem til da, og hva du forventer å tjene resten av året.Så trykker du på "bestill skattekort", og får dette elektronisk.  Eller du venter til skatteligningen kommer, og så får du enten penger igjen eller tilbake. Utlignet blir det uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...