Gå til innhold

Hvorfor støtter ikke flere bitre menn Islam?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dagens feministiske samfunn er det mange menn som er tapere på partnermarkedet. Kvinnene i det moderne feministiske samfunnet er selvstendige og trenger ikke ta til takke med en hvilken som helst mann. De kan trygt gå å vente nesten hele sin fruktbare del av livet på leting etter en verdig mann å få barn med. Skulle det slå feil kan de alltids dra til fertilitetsklinikker å få velge bra gener fra øverste hylle.

Imotsetning til kvinner i gamle dager trenger ikke den moderne feministiske kvinnen å finne en mann for å få dekket sine primærbehov som mat, vann og andre fysiologiske behov eller sekundære behov som økonomi og trygghet. I det moderne feministiske samfunnet trenger kvinnen bare en partner for å få dekket sine sosiale behov. Altså hun har frihet nok til å kunne velge en partner ut av ekte kjærlighet. 

Nå kjærlighet er reservert for dem som faktisk blir elsket. Det holder ikke for menn lenger å kunne veie opp for sine sosiale mangler ved å ha mange materialistiske goder(ved mindre man er skikkelig velstående, men det er et fåtall av menn uansett). Det eneste håpet for taperne som blir ekskludert fra partnermarkedet er finne en måte å oppfylle rollen som en som dekker kvinnens primærbehov og får å få til det så må man hindre kvinner i å dekke dem selv.

Det er her Sharia kommer inn. Sharia lover gjør at kvinner ikke kan være selvstendige uten en mann og dermed kan disse taperne få oppfylt rollen som nevnt ovenfor. Men menn kan ikke støtte Sharia sånn helt uten videre uten å bli ansett som en maksimal drittsekk. Det er en grunn til at ingen forsvarer sharia fordi det lar seg ikke forsvare med ett unntak. Man må forankre et så forferdelig system som guds vilje for å få forståelse og derfor bør menn som støtter Sharia også late som de er muslimer.

Hvis man later som man er muslim kan man forsvare forderdelig undertrykkelse av kvinner under beskyttelsen av religionsfrihet. Så hvorfor ser vi ikke flere menn konvertere til Islam for å late som de er muslimer? Er dette en kommende bølge?

Hvordan kan det eventuelt begrenses?

Anonymkode: f0b8a...577

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Rosetelys
Skrevet

Fordi de fleste menn har evnen til å tenke?

Skrevet

Eh er det du som oppretter førti islam fiendtlig tråder?

Anonymkode: 60c8b...cd2

Skrevet

Spenstig vinkling!

For meg er likeverdighetsprinsippet en helligdom og jeg er stor tilhenger av at kvinner skal ha råderett over egen kropp og egne valg i livet. Om det medfører at en som meg, som blir ansett som "samfunnets taper" forblir singel livet ut så ofrer jeg meg velvillig på likestillingens alter  uansett hvor smertefullt og sårt det vil være da mitt største ønske i livet er og stifte en familie med noen jeg elsker. Ingen skal presses ut i forhold de ikke ønsker være i og ingen bør bli slavebundet av religionenes jernlenker. 

De endringene du skisserer i samfunnet hvor stadig flere gutter faller utenfor og ikke får mulighet til og stifte familie er et relativt nytt fenomen - på sikt vil det bli endringer som vil reversere denne trenden da dette ikke bare vil få konsekvensene for de gutta som sliter men også hele samfunnet, inkludert kvinner. Nye holdninger og verdier vil bli skapt - men dette blir etter min tid tipper jeg.

Hva angår bitterhet så har jeg ingen bitterhet ovenfor kvinner - det er ikke deres skyld at livet mitt har blitt som det har blitt, dette er fullt og holdent en konsekvens av en rekke dårlige valg jeg gjorde tidligere i livet. Jeg er ansvarlig, ingen andre. Faktisk er kvinner de som har behandlet meg best i livet (med unntak av KG kvinner) så jeg bærer intet nag eller bitterhet. Jeg er derimot skuffet, veldig skuffet; over meg selv.

Men jeg er fremdeles relativt ung og jeg er en evig optimist så håpet er ikke slukket for at jeg også kan kjenne på kjærlighet, ha noen å leie langs stranden, ei jeg kan klemme på å gi et kyss når jeg våkner, noen jeg kan le og smile ilag med, massere og ta med verden rundt. Om dette håpet er realistisk eller ikke er derimot usikkert - men jeg kan ikke spå fremtiden. Det eneste jeg kan er å jobbe med meg selv så jeg kan få større mulighet til og realisere den store drømmen om familie og varme. Sharia og tvang er ikke en del av denne drømmen, det er marerittet.

Med vennlig hilsen Wubbis.

• Liker 1
Skrevet

De fleste er da intelligente nok til å skjønne at å undertrykke folk ikke er noen god måte å få seg en partner. 

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, WubWub said:

Spenstig vinkling!

For meg er likeverdighetsprinsippet en helligdom og jeg er stor tilhenger av at kvinner skal ha råderett over egen kropp og egne valg i livet. Om det medfører at en som meg, som blir ansett som "samfunnets taper" forblir singel livet ut så ofrer jeg meg velvillig på likestillingens alter  uansett hvor smertefullt og sårt det vil være da mitt største ønske i livet er og stifte en familie med noen jeg elsker. Ingen skal presses ut i forhold de ikke ønsker være i og ingen bør bli slavebundet av religionenes jernlenker. 

De endringene du skisserer i samfunnet hvor stadig flere gutter faller utenfor og ikke får mulighet til og stifte familie er et relativt nytt fenomen - på sikt vil det bli endringer som vil reversere denne trenden da dette ikke bare vil få konsekvensene for de gutta som sliter men også hele samfunnet, inkludert kvinner. Nye holdninger og verdier vil bli skapt - men dette blir etter min tid tipper jeg.

Hva angår bitterhet så har jeg ingen bitterhet ovenfor kvinner - det er ikke deres skyld at livet mitt har blitt som det har blitt, dette er fullt og holdent en konsekvens av en rekke dårlige valg jeg gjorde tidligere i livet. Jeg er ansvarlig, ingen andre. Faktisk er kvinner de som har behandlet meg best i livet (med unntak av KG kvinner) så jeg bærer intet nag eller bitterhet. Jeg er derimot skuffet, veldig skuffet; over meg selv.

Men jeg er fremdeles relativt ung og jeg er en evig optimist så håpet er ikke slukket for at jeg også kan kjenne på kjærlighet, ha noen å leie langs stranden, ei jeg kan klemme på å gi et kyss når jeg våkner, noen jeg kan le og smile ilag med, massere og ta med verden rundt. Om dette håpet er realistisk eller ikke er derimot usikkert - men jeg kan ikke spå fremtiden. Det eneste jeg kan er å jobbe med meg selv så jeg kan få større mulighet til og realisere den store drømmen om familie og varme. Sharia og tvang er ikke en del av denne drømmen, det er marerittet.

Med vennlig hilsen Wubbis.

Etter å ha lest noen av innleggene dine her inne, stiller jeg meg uforstående til at du skulle bli ansett som en av "samfunnets tapere". Du virker som en smart, refleltert, interessant og morsom mann. (Med forbehold om at jeg ikke har lest mer enn et innlegg her og et innlegg der) Kanskje du bare må gi det litt tid?😊

Til TS: Haha, Jeg har tenkt akkurat det samme, og kommet frem til at det må være alt rundt som kompliserer. Religion, at de er outsidere i forhold til muslimene som har vokst opp med familiebånd, historie, tradisjoner og kultur, hvordan man kan ende opp med å stå enda mer alene, om man melder seg ut av et samfunn uten noen garanti for at man blir godtatt i det man går til, og språkbarrieren. I tillegg til en haug andre (gode) grunner😁

• Liker 1
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Vestlige menn har moral i motsetning til følgere av Islam. Vestlige bitre menn satser heller på MGTOW.

Skrevet

Fordi eskorter i Norge er billige og de liker spille data å henge med kompiser i stedenfor mas? 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Imotsetning til kvinner i gamle dager trenger ikke den moderne feministiske kvinnen å finne en mann for å få dekket sine primærbehov som mat, vann og andre fysiologiske behov eller sekundære behov som økonomi og trygghet. I det moderne feministiske samfunnet trenger kvinnen bare en partner for å få dekket sine sosiale behov. Altså hun har frihet nok til å kunne velge en partner ut av ekte kjærlighet.

Hvorfor er det et problem? Det er akkurat det en mann også ønsker, at hun velger ham på grunn av kjærlighet, ikke på grunn av det han kan tilby av primærbehovene som du lister opp.

Kvinner kan dra til fertilitetsklinikker om de ønsker barn, som du sier, men hvordan får hun dekket sitt behov for å elske og bli elsket av en likeverdig partner?

Skrevet

Under et islamistisk styre vil vel disse mennene fortsatt sitte igjen uten kvinner, gitt at vellstående og vellykkede menn kan ha flere koner, så jeg tror ikke dette ville gavnet de som "taper" i samfunnet. 

• Liker 1
Skrevet

Trolig fordi mennene slettes ikke er "bitre" det er bare en merkelapp du klister på dem siden de påpeker fakta ved diskriminering av menn, hvor enkelt kvinner har det i Norge og lignende ting. Å påpeke at det burde være likestilling betyr ikke at man støtter å innføre sharia og ta fra kvinner alle rettigheter. Det er lov å tenke selv vettu, TS.

Anonymkode: 158ab...fc8

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Trolig fordi mennene slettes ikke er "bitre" det er bare en merkelapp du klister på dem siden de påpeker fakta ved diskriminering av menn, hvor enkelt kvinner har det i Norge og lignende ting. Å påpeke at det burde være likestilling betyr ikke at man støtter å innføre sharia og ta fra kvinner alle rettigheter. Det er lov å tenke selv vettu, TS.

Anonymkode: 158ab...fc8

Men det blir da en annen gruppe menn enn de TS snakker om, selv om de har noen fellestrekk. For det er faktisk noen menn som er ganske bitre. Det kan jo sikkert være ganske forståelig óg, om de føler verden og samfunnet er imot dem. Synd bare, for det kommer jo ikke noe godt ut av det- verken for dem selv eller andre.

Skrevet
10 timer siden, herzeleid skrev:

Under et islamistisk styre vil vel disse mennene fortsatt sitte igjen uten kvinner, gitt at vellstående og vellykkede menn kan ha flere koner, så jeg tror ikke dette ville gavnet de som "taper" i samfunnet. 

Derfor er det viktig å følge islamsk tradisjon med krig. Mer krig og voldeligheter, som i større grad rammer menn. Det er en risiko, men effektivt om du er en av de som overlever, da mye mannlig konkurranse blir borte.

Skrevet
På 21.9.2017 den 13.48, AnonymBruker skrev:

Kvinnene i det moderne feministiske samfunnet er selvstendige og trenger ikke ta til takke med en hvilken som helst mann. De kan trygt gå å vente nesten hele sin fruktbare del av livet på leting etter en verdig mann å få barn med

Noe som er i ferd med å utrydde hele Europa, men det er jo det feministene ønsker skal skje.

Anonymkode: 735c8...dec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...