Gå til innhold

Helsefagarbeider eller Sykepleiestudent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått jobb på sykehus. Jeg er helsefagarbeider, og har startet første året på sykepleien. På intervjuet fikk jeg beskjed om at jeg skulle få høyeste lønn av sykepleiestudent og helsefagarbeider, og at jeg derfor måtte fremlegge bevis på at jeg var sykepleie student. 

På kontrakten min står det at jeg er fagarbeider, men har en helsefagarbeider mer lønn enn sykepleiestudent?

Vil ikke skrive under før jeg vet at det er riktig, for på intervjuet sa de at de trodde det var sykepleiestudent som hadde høyere lønn enn fagarbeider

Anonymkode: 7b0db...099

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ansatt som sykepleierstudent og tjener mye mindre enn helsefagarbeider i alle fall. Dette er Bergen kommune, kan være forskjellig sikkert.

Anonymkode: bf38b...fe4

• Liker 1
Skrevet

Hvis du kun har gått sykepleie i en måned, så er det nok best med helsefagarbeiderlønn. Tror studentene går opp etter 2. året? 

Anonymkode: 20ac4...404

• Liker 1
Skrevet

Sykepleierstudenter tjener like mye som helsefagarbeidere når de går 3 året på sykepleien. Altså vil du tjene dårligere om du signerer den kontrakten siden du er førsteårsstudent. 

Anonymkode: 58499...bf7

• Liker 1
Gjest Klokkeblomst90
Skrevet

Jeg ville blitt heksfagarbeider, da lønn som sykepleier ikke er spesielt mer. Husk at du har studielån du skal tilbakebetale, og da har du tapt mye penger allerede. 

Skrevet
2 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev:

Jeg ville blitt heksfagarbeider, da lønn som sykepleier ikke er spesielt mer. Husk at du har studielån du skal tilbakebetale, og da har du tapt mye penger allerede. 

Tull, utdanning er investering for fremtiden, så noen år med studielån er ikke dårlig. Dessuten det beste lånet du noen gang har.

I tillegg er der enklere å få jobb som sykepleier. Go for it! 

Anonymkode: f8180...2b7

• Liker 1
Skrevet

Helsefagarbeiderlønnen er nesten garantert den beste :) Det er ganske vanlig praksis at sykepleierstudenter får assistentlønn inntil enkelte fag er fullført (f.eks. fullført 2. år) og deretter går de opp til helsefagarbeiderlønn. Vil derfor i din situasjon absolutt fått fagarbeiderlønn fra starten. Alternativet er assistentlønn. 

Skrevet

TS her!

Tusen takk for svar, og oppklaring i spørsmålet mitt :)

Anonymkode: 7b0db...099

Skrevet

Jeg er førsteårsstudent på sykehus og får 295000kr i året pluss bonus på 24000 kr i året. 

Anonymkode: ac8e8...a7a

Skrevet
På 21.9.2017 den 16.22, AnonymBruker skrev:

Sykepleierstudenter tjener like mye som helsefagarbeidere når de går 3 året på sykepleien. Altså vil du tjene dårligere om du signerer den kontrakten siden du er førsteårsstudent. 

Anonymkode: 58499...bf7

Dette er forskjellig fra kommune til kommune, jeg får bittelitt mer enn ufaglært lønn og fått beskjed om at det er samme hele studieløpet i min kommune (utenom normal lønnsvekst da, men ikke noe for studieprogresjon). 

Skrevet

Jeg er 3 årsstudent på sykehus og har en årslønn på ca. 360 000 uten tillegg, før skatt.

Skrevet
5 minutter siden, Fame skrev:

Jeg er 3 årsstudent på sykehus og har en årslønn på ca. 360 000 uten tillegg, før skatt.

Hvor lang ansiennitet har du? Siden det er sykehus er kanskje lønnen den samme over hele landet? Kanskje jeg må bytte beite :fnise:

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang ansiennitet har du? Siden det er sykehus er kanskje lønnen den samme over hele landet? Kanskje jeg må bytte beite :fnise:

Jeg har bare jobba der siden april :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...