AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #21 Skrevet 28. september 2017 Jeg har en kjempefin vestlandsdialekt, jeg klarer ikke å snakke ren dialekt her jeg bor nå, istedet blir det en rar blanding. Slår om tvert når jeg snakker med familie på tlf, har besøk av de eller hvis jeg er på besøk hos de. Anonymkode: f6746...4b4 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2017 #22 Skrevet 28. september 2017 Jeg snakker grenlandsdialekt (noe utvannet og inkonsekvent), og selv om jeg egentlig synes dialekten er heller stygg, elsker jeg at den forteller hvor jeg er fra, når jeg ikke lenger bor der. Likevel, det hadde vært kult å snakke nordlandsdialekt, som jeg gjorde da jeg var liten. Anonymkode: 1fb60...c88 1
Epiphany Skrevet 28. september 2017 #23 Skrevet 28. september 2017 Er fra Stavanger, greit fornøyd med det egentlig. Ellers liker jeg Bergensk utrolig godt. 1
Millimani Skrevet 28. september 2017 #24 Skrevet 28. september 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg snakker grenlandsdialekt (noe utvannet og inkonsekvent), og selv om jeg egentlig synes dialekten er heller stygg, elsker jeg at den forteller hvor jeg er fra, når jeg ikke lenger bor der. Likevel, det hadde vært kult å snakke nordlandsdialekt, som jeg gjorde da jeg var liten. Anonymkode: 1fb60...c88 Du høres nesten ut som meg
Millimani Skrevet 28. september 2017 #25 Skrevet 28. september 2017 Jeg har bodd i tre landsdeler, snakker på sett og vis tre-fire dialekter, og av dem er favoritten min Bergens-dialekt Dialekta her jeg bor nå synes jeg er "grise-stygg", og jeg har aldri vært helt "bred" på den dialekta, selv om jeg har bodd i området siden midten av 1990-tallet. Jeg liker Bergens-dialekt, Helgelands-dialekter og Arendal/Grimstad-dialekta
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2017 #26 Skrevet 3. oktober 2017 Jeg snakker skikkelig utvannet larviksdialekt. Har bodd i Oslo noen år, og jeg snakker jeg breit, mens i Larvik har jeg alltid snakket "veldig pent". Om jeg skulle velge, liker jeg Finnmarks dialekter ♡ Anonymkode: a437c...b28
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #27 Skrevet 5. oktober 2017 On 28.9.2017 at 10:46 PM, Millimani said: Du høres nesten ut som meg Man ødelegges jo totalt av å flytte Norge rundt Jeg er breiere på dialekten enn mange av min generasjon da, så lokale hører nok godt hvor jeg er fra. Det er mest at jeg plukker opp noen ord og vendinger fra andre plasser. Anonymkode: 1fb60...c88
chouette Skrevet 5. oktober 2017 #28 Skrevet 5. oktober 2017 Pratet sognedialekt som barn. Mistet den etterhvert. Savner den og kunne ønske jeg fikk den tilbake. Synes den er sjarmerende. 1
Gjest Lexie Grey Skrevet 5. oktober 2017 #29 Skrevet 5. oktober 2017 Lillesand-dialekt synes jeg er både koselig og fin, akkurat som stedet selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå