straamann Skrevet 21. september 2017 #1 Skrevet 21. september 2017 Jeg har ulik lengde på føttene. Finner ikke sko der begge føtttene passer. Enten blir det for stramt på ene foten, eller for slappt på den andre. Begge deler er like ille. Jeg kjøpte et par sko på salg i går, nesten halv pris (koster egentlig 2000). Veldig gode, men den ene foten er akkurat et par millimeter for kort til at det er behagelig. Jeg vurderer derfor å kjøpe et par til, i en størrelse over. Prisen vil jo bare blit litt høyere enn for et enkelt par til ordinær pris. Synes dere det er galskap i mitt tilfelle å kjøpe to par sko?
Hedy Lamarr Skrevet 21. september 2017 #2 Skrevet 21. september 2017 Nei, det må da være ok. Da jeg var liten ble det alltid kjøpt litt for store sko til meg, sånn at jeg kunne "vokse inn i dem". Da ble det lagt vattdotter helt innerst i tå-enden. Har du prøvd å kjøpe sko som passer til den store foten, og brukt vatt i skoen til den minste foten?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #3 Skrevet 21. september 2017 5 minutter siden, straamann skrev: Jeg har ulik lengde på føttene. Finner ikke sko der begge føtttene passer. Enten blir det for stramt på ene foten, eller for slappt på den andre. Begge deler er like ille. Jeg kjøpte et par sko på salg i går, nesten halv pris (koster egentlig 2000). Veldig gode, men den ene foten er akkurat et par millimeter for kort til at det er behagelig. Jeg vurderer derfor å kjøpe et par til, i en størrelse over. Prisen vil jo bare blit litt høyere enn for et enkelt par til ordinær pris. Synes dere det er galskap i mitt tilfelle å kjøpe to par sko? Hva med å kjøpe et par som passer til den største foten og legge en god såle i den andre? Anonymkode: fbd59...40a 3
GLADIATORE Skrevet 21. september 2017 #4 Skrevet 21. september 2017 6 minutter siden, straamann skrev: Jeg har ulik lengde på føttene. Finner ikke sko der begge føtttene passer. Enten blir det for stramt på ene foten, eller for slappt på den andre. Begge deler er like ille. Jeg kjøpte et par sko på salg i går, nesten halv pris (koster egentlig 2000). Veldig gode, men den ene foten er akkurat et par millimeter for kort til at det er behagelig. Jeg vurderer derfor å kjøpe et par til, i en størrelse over. Prisen vil jo bare blit litt høyere enn for et enkelt par til ordinær pris. Synes dere det er galskap i mitt tilfelle å kjøpe to par sko? Husker ikke hvordan Kunta Kinte løste det, men han løste det på en måte.
straamann Skrevet 21. september 2017 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2017 (endret) har prøvd å legge til en såle i den skoen som evt blir for stor. Men det føles ikke bra, fordi jeg også har kortere beinlengde i den foten som er kortest. Når jeg bygger opp med en såle, forsterker det problemet. I den andre foten der jeg er lengre, er også foten min "høyere". Dvs at jeg trenger en romsligere sko også. Men dersom jeg kjøper en sko som er romslig nok, blir den samtidig også for lang, og altfor romslig på den andre foten. Vatt/bomill har vel vært prøvd, men jeg fikk det ikke til å funke. husker ikke hvorfor. Endret 21. september 2017 av straamann
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #6 Skrevet 21. september 2017 Kanskje det er best å kjøpe sko hos en ortoped som kan tilpasse skoene til deg? Anonymkode: e2ff5...c0a
straamann Skrevet 21. september 2017 Forfatter #7 Skrevet 21. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det er best å kjøpe sko hos en ortoped som kan tilpasse skoene til deg? Anonymkode: e2ff5...c0a kanskje. må man ikke ha en diagnose da? Og da kan man vel ikke kjøpe hvilke som helst sko? Har en onkel som går til ortoped. Men han har dokumentasjon på at han har behov for det.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #8 Skrevet 21. september 2017 Akkurat nå, straamann skrev: kanskje. må man ikke ha en diagnose da? Og da kan man vel ikke kjøpe hvilke som helst sko? Har en onkel som går til ortoped. Men han har dokumentasjon på at han har behov for det. Det høres jo ut som at du har visse problemer med føttene som sikkert kan diagnostiseres. Det stemmer at du ikke kan kjøpe hvilke som helst sko, men det går jo an å se. Tror du kan oppsøke ortoped uten å gå via fastlege også. Du kan jo ringe og høre. Anonymkode: e2ff5...c0a
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #9 Skrevet 21. september 2017 13 minutter siden, straamann skrev: har prøvd å legge til en såle i den skoen som evt blir for stor. Men det føles ikke bra, fordi jeg også har kortere beinlengde i den foten som er kortest. Når jeg bygger opp med en såle, forsterker det problemet. I den andre foten der jeg er lengre, er også foten min "høyere". Dvs at jeg trenger en romsligere sko også. Men dersom jeg kjøper en sko som er romslig nok, blir den samtidig også for lang, og altfor romslig på den andre foten. Vatt/bomill har vel vært prøvd, men jeg fikk det ikke til å funke. husker ikke hvorfor. det er mange forskjellige ting du kan legge inn i en for stor sko. Trenger ikke være såle - det kan være en halvsåle eller en kippekappe. Gå til en bandasjist og se hva de har av forskjellige løsninger der. Anonymkode: 49ec8...7c7
AnonymBruker Skrevet 22. september 2017 #10 Skrevet 22. september 2017 Hvorfor kan du ikke heller forsøke å blokke dem ut? Noen skomakere gjør dette. Hvis du vil forsøke selv, finnes det en mengde gode tips på google Anonymkode: 43ea4...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå