Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle vinelskere.

Jeg må innrømme at jeg er lite erfaren i vinveien, og vil ha variasjon fra mine vanlige kjøp på vinmonopolet.

Vil gjerne ha anbefalinger om både rødvin, hvitvin og musserende vin som smaker godt alene (og eventuelt til god mat).

Håper på mange tips, som kanskje ikke er altfor ruinerende..

:wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Maikana
Skrevet

Hmm.. Hva som er godt å drikkes alene kommer an på hva slags vin du liker. Selv er jeg veldig glad i ganske kraftige, krydrete viner. Er glad i en del Rioja viner, og kan nevne f.eks Marques de Caceres som en jeg liker godt!

Bra tråd, blir spennende å se hvilke tips folk kommer med! :-)

Skrevet
Hei alle vinelskere.

Jeg må innrømme at jeg er lite erfaren i vinveien, og vil ha variasjon fra mine vanlige kjøp på vinmonopolet.

Vil gjerne ha anbefalinger om både rødvin, hvitvin og musserende vin som smaker godt alene (og eventuelt til god mat).

Håper på mange tips, som kanskje ikke er altfor ruinerende..

:wink:

Hvis du sier hvilke du liker fra før, er det gjerne litt enklere å anbefale. :wink:

Skrevet

Jeg er glad i en Sørafrikansk vin som heter Kumala. Hvis jeg ikke husker feil er den laget på shirazdruen.

En annen vin laget på samme drue er Jacobs Creek.

Begge disse er enkle og ikke altfor dyre viner - dvs under hundrelappen for en flaske.

Skrevet

Jeg drikker mye Argento, Argentinsk vin (79,90,-). Kjempegod vin til en billig penge.

God uten mat ved siden av også :)

Skrevet

Spansk rødvin er en favoritt hos oss.

Kan bla nevne Marques de Vitoria, Protos, Campo Viejo......

Av vin på pappkartong, som jeg kjøper for å kunne ta et glass vin uten å måtte drikke en hel flaske, så liker jeg La Habanera eller Marques de Chive.

Skrevet

Vega Moragona 2003. Den koster ca 90 kr. Dette er en rødvin som jeg synes er bløt/rund og med masse fruktsmak. Den vinner seg på å luftes 30-60 min.

Marques de Monistrol, Reserva Privada 1999 har et mye mer krydret preg. Denne koster ca 100 kr.

Må bare si at mine beskrivelser av vin sikkert ikke stemmer med en vinekspert sin. Jeg bare prøver å sette ord på hva jeg tror? jeg smaker :wink:

Skrevet

Jeg har falt for en rødvin som heter Koala fra nettopp...AUSTRALIA! :ler: Kjempegod "drikkevin" til rett under hundrelappen...

Ellers er jeg glad i spansk og argentinsk vin.

Skrevet

Jeg liker kjempegodt en portugisisk rødvin som heter Segada. Den koster vel cirka nitti kroner. Namnam!

Skrevet

Arrow :sjarmor:

Verdens beste rødvin.

På papp drikker jeg Boheme. Holder i evigheter (da mener jeg holdbarhet, ikke hvor lenge jeg har den) :ler:

Som musserende liker jeg Martini Asti. Hvitvin, det må bli en Rieslingtype, hvis jeg skal nevne en.

Skrevet
Arrow :sjarmor:  

Verdens beste rødvin.

På papp drikker jeg Boheme.

Er ikke papp-Arrow like god da???

*lurer*

Jeg liker ikke rødvin, men er veldig glad i hvitvin.

Tysk vin - gjerne fra mosel-distriktet, pleier å slå godt ann. Vet ikke helt hvilken som er best. (de er ganske søte de fleste av disse)

Musserende vin liker jeg Toso Asti veldig godt. (og koster bare rundt 60,- om jeg ikke husker feil)

Frisk og lett.

Martini Asti er også god, men Toso er lettere så jeg liker den bedre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...