AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #1 Skrevet 21. september 2017 Jeg er tidlig gravid, og sliter voldsomt med blodsukkeret. Noe som merkes spesielt om morgenen Vi står alle opp med en smell og en poff, og jeg strever enkelte ganger med å få minstejenta på 4 til å spise frokost. For hun vil jo selvsagt leke og tulle med andre ting, og stenger ørene når jeg purrer på. Det hele ente med at jeg mistet tålmodigheten opp i matpakkesmøringen, og bare ba henne om å bli hjemme. Da gråt hun og sa at mamma var sint på henne, og da ba jeg henne om å slutte med grininga! Jeg fikk til slutt kledd på henne og foret ungen, pusset tenner, vasket, kjemmet håret, og pakket sekken med et nødskrik. Heldigvis skiltes vi med klemmer, kysser på kinnet og gode ord. Samt at jeg lovet å ta med favorittleken, når jeg senere skal hente henne etter jobb. Og så tok far henne med og dro til barnehagen i samme ærend. Og han melder om at hun gråt, da han ikke hadde tid til å bli med henne inn på lekerommet for å leke.. Dette er ikke lett altså Enkelte morgener blir jeg bare bestemt, og godtar ikke det minste tull. Heldigvis takler jeg det bra stort sett, men ikke i dag. Jeg tåler bare ikke dette tidspresset om morgenen, og spesielt ikke på tom mage. Mannen har nok med seg selv, så jeg må stå for alt i gitte minutter. Flere morgengrettene mammaer som kjenner seg igjen? Anonymkode: 29e85...78f
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #2 Skrevet 21. september 2017 Hva med å stå opp 30min tidligere og få en roligere start på dagen? Heller legge dere tidligere om kvelden. Anonymkode: 7466e...1c8 5
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #3 Skrevet 21. september 2017 Matpakke kan du smøre kvelden før. Sekken kan pakkes kvelden før. Gjør alt som kan gjøres kvelden før, så blir det mindre stress som kan utløse irritasjon om morgenen. Hvorfor har far nok med seg selv? Hva mener du med det? Hva er det han gjør som er viktigere enn hva du gjør? Jeg hadde satt foten ned og sagt at her får han jaggu stille opp, han som ikke er gravid. Hans jobb i graviditeten er å legge til rette for at du ikke får mer plager enn du må. Anonymkode: a54d9...5d8 6
Hactar Skrevet 21. september 2017 #4 Skrevet 21. september 2017 En familiefar har ikke luksusen å ha nok med seg selv. Du har jo strengt tatt nok med deg selv du også, så han må på banen og gjøre noen av oppgavene med barna. 4
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #5 Skrevet 21. september 2017 Far kan vel stå opp en time før da, og ha tid til matpakkesmøring, klær, mat og stell. Verre er det ikke (det er ikke verre for ham). Ellers, ja, jeg kjenner meg igjen, bortsett fra at jeg som oftest begynner grine (ikke bra), og hele familien er gretne (og jeg ikke gravid). Jeg våkner en halvtime før, og drikker kaffe på senga og leser avisa, det er min løsning. Anonymkode: 32883...06a 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #6 Skrevet 21. september 2017 Høres kjent ut. Jeg takler ikke folk om morgenen. Dårlig deal når jeg er alene med barnet. Jeg har løst det ved å stå opp en halvtime før hun skal opp. Da får jeg gått på do, drukket kaffe og satt frem frokost før jeg vekker henne. Så får vi begge en mye bedre start på dagen. Anonymkode: 4a05d...5bb 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #7 Skrevet 21. september 2017 Da må du forberede bedre kvelden før. Smør matpakker, ta frem klær. Frokost kan til og med smøres kvelden før. Stå opp, spis frokost og ta en kaffe før du vekker barnet. Anonymkode: 95035...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #8 Skrevet 21. september 2017 Alle kan "sprekke" iblant, ingen av oss er perfekte (selv om det fort kan virke sånn her på KG!!). Morgener kan være veldig stress, og det er fort gjort å si/ gjøre noe man angrer på, fordi man har dårlig tid og MÅ ut av huset. Jeg og mine (kvinnelige, som regel..) kollegaer pleier å fortelle til hverandre dersom vi har hatt en dårlig morgen. Og det skjer med samtlige! Man sitter jo som regel der med svart samvittighet for å ha stresset og kjeftet på ungene.. Det er ingen god følelse, men det at man får dårlig samvittighet, viser jo at man vet det var feil. Jeg gjør klar alt som kan gjøres klar dagen i forveien. Klær til ungene, sekker osv. Skolebarnet spiser alltid frokost før skolen, mens barnehagebarnet kan være treig med maten. Da sender jeg med mat, så får han spise resten i bhg. Skolebarnet er heldigvis effektiv på morgenen, og ordner seg stort sett selv, samt går selv til skolen. Det som kan gå "galt" der er bekledning, derfor snakker vi alltid om det på kvelden og legger klærne klar. Hun kan for øvrig være utrolig morgengretten før matinntak, så jeg passer på at hun får i seg noe så fort som mulig. Det er jo et tips til deg hvis du er morgengretten. Mannen min er forøvrig ufattelig treig på morgenen, så det er jeg som har kontroll på det meste. Men han er den som leverer i bhg. Anonymkode: a4050...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2017 #9 Skrevet 21. september 2017 La henne spise frokost i barnehagen - men ja, jeg vil at du utdyper litt om hvorfor far har nok å gjøre for seg selv? Han mener nok at du er hjemme gravid så du kan gjør det meste? Ellers som har blitt sagt over, våkne 1/2 time tidligere slik at du får litt alene tid. En ting til- er 4 åringen opp om natten? Anonymkode: 8e93b...ed3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå