Gå til innhold

Ha med barn på egen legetime?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegigngsdag i bhg, barnevakten og reserven er syk. Jeg skal til lege i morgen for bl.a. celleprøve... Er det innafor å ta med unge på 3 år på dette? Eneste dagen på lang tid at jeg har mulighet til å få gjort dette... :/

Anonymkode: 89cd1...1d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker det å være en ansatt til stede i tillegg til legen under undersøkelsen? I så fall kan du jo spørre om den personen kan ta seg av barnet i rommet ved siden av undersøkelsesrommet i de få minuttene undersøkelsen varer.
Spør om dette når du ankommer legesenteret, eller ring på forhånd og spør.

Anonymkode: 714e2...211

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Planlegigngsdag i bhg, barnevakten og reserven er syk. Jeg skal til lege i morgen for bl.a. celleprøve... Er det innafor å ta med unge på 3 år på dette? Eneste dagen på lang tid at jeg har mulighet til å få gjort dette... :/

Det synes jeg ikke du skal ta med deg en treåring på. Kan barnet sitte og bli underholdt utenfor med en ipad el? 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker det å være en ansatt til stede i tillegg til legen under undersøkelsen? I så fall kan du jo spørre om den personen kan ta seg av barnet i rommet ved siden av undersøkelsesrommet i de få minuttene undersøkelsen varer.
Spør om dette når du ankommer legesenteret, eller ring på forhånd og spør.

Anonymkode: 714e2...211

Ikke alle legekontor har eget gyn.rom. 

Anonymkode: 79e17...6dc

• Liker 4
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring legesenteret i morgen og spør om de har en løsning. 

Anonymkode: 17bc0...49c

• Liker 3
Skrevet

Syns ikke det er greit.

Anonymkode: eaad6...bcf

• Liker 1
Skrevet

Hvis barnet kan bli sittende et sted med f.eks tlf din synes jeg det er helt greit. Hos min lege er gyn.stolen i samme rom, bare bak et forheng. 

• Liker 2
Skrevet

Selv om undersøkelsen er på legens kontor, er det jo alltid et forheng. Ungen skal ikke se at noen graver i slufsa. Min hadde latt seg underholde med en telefon eller nettbrett på venterommet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville hørt med legen. Det er langt ifra sikkert de synes det er ok å bli forstyrret av en treåring når de jobber. Du kan planlegge at ungen skal sitte og leke med ipad, men virkeligheten kan bli noe helt annet.. 

Og om de inn på et eget rom for å gjøre undersøkelsen, er det gjerne ikke noe forheng der, så da må treåringen enten se på (noe jeg ikke synes er ok), eller så må ungen være aleine utenfor (noe som heller ikke er ok), eller så må en av de travelt arbeidende folkene på legekontoret være barnevakt (noe som ihvertfall ikke er ok). 

Anonymkode: 6dc09...a2c

• Liker 4
Skrevet

Herregud så hysteriske noen er. Det er da ikke noe problem.

Er helt ok å ha barnet med, barnet kan få noe å sysle med i mellomtiden, sitte litt skjermet til, er der ikke skjermbrett så plasseres selvfølgelig ikke barnet i fotenden.

Det finnes faktisk barn som overværer fødsler, det er helt naturlig.

Anonymkode: 95d61...bb7

• Liker 5
Skrevet

Selvfølgelig kan man ha med ungen sin til legen 😄   Er da ingen som kan si noe på det!   Leger er vandt til det meste. Har vært hjemme med barn i alle år, og de har vært med på Alt!  Tilogmed gynekolog sjekk.  De sitter da på en stol med tlf eller leker.  Ikke vær hysteriske damer. Unger kan vel se på en kjapp legeundersøkelse!!  Ikke noe problem HI🙂

Anonymkode: a5f91...081

• Liker 5
Skrevet

Jeg er ikke bekymret for ungen. Jeg tenker på at et legekontor er en arbeidsplass, og de som jobber der skal gjøre jobben sin, ikke måtte være barnevakt eller passe på en treåring som plutselig ikke vil sitte med nettbrettet og løper avgårde mens mor sitter og skrever og ikke kan hoppe opp og løpe etter ungen selv. De som jobber der har det som regel travelt nok om de ikke skal måtte passe unger i tillegg. 

Da jeg skulle på ultralyd sto det til og med spesifisert i innkallingsbrevet at man ikke måtte ha med andre barn, da det var forstyrrende for de som jobbet der. 

• Liker 5
Skrevet

Ja! Selvfølgelig kan du ta med barnet. Jeg har hatt med min ene sønn på både tidlig ultralyd og celleprøve.  Det var ikke første valget mitt at han skulle være med, men når det ikke gikk med pass, så var det eneste alternativ. Ta med ipad eller noe, så bryr ikke barnet seg. Celleprøve er viktig!! 

• Liker 2
Skrevet

På en utltralyd så anbefales det ikke bla pga negativ informasjon som kan dukke opp.

De fleste barn respekterer legen nok til å holde seg i ro under et legebesøk. Eller det spiller jo inn hvordan foresatte forbereder barnet også da..

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På en utltralyd så anbefales det ikke bla pga negativ informasjon som kan dukke opp.

De fleste barn respekterer legen nok til å holde seg i ro under et legebesøk. Eller det spiller jo inn hvordan foresatte forbereder barnet også da..

På mitt brev sto det spesifisert at det var fordi det var forstyrrende for de som jobbet der. 

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På mitt brev sto det spesifisert at det var fordi det var forstyrrende for de som jobbet der. 

Ja det står det alltid på oul brevet.  Da tar man ikke med🙂 (har hatt med barn på oul før også, spurte selvfølgelig, de fikk lov til å bli med inn ellers måtte far ventet med de på venterommet) Men på en vanlig celleprøve så går det Helt fint og ha med et barn.  Ikke alle har barnehage og masse barnevakter!

Anonymkode: a5f91...081

• Liker 1
Skrevet

Jeg har med ungen min over alt på alt. Jeg er helt alene med han og har ingen som kan passe. Det går helt fint, folk er forståelsesfulle. 

Anonymkode: b51f0...1b5

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke tatt med en treåring på gynekologisk undersøkelse. Celleprøven kan fint utsettes i uker og måneder, om du ikke er til oppfølging for grove celleforandringer fra før.

• Liker 1
Gjest Esperanza98
Skrevet

Hvordan gikk det under undersøkelsen? Tok du med barnet eller ikke?

Skrevet
8 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Selv om undersøkelsen er på legens kontor, er det jo alltid et forheng. 

Det har aldri vært hverken forheng eller skjermbrett hos noen av legene eller gynekologene jeg har vært hos. 

Anonymkode: 87aeb...e01

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Esperanza98 skrev:

Hvordan gikk det under undersøkelsen? Tok du med barnet eller ikke?

Tok med barnet, parkert med kjeks og YouTube bak forhenget, det gikk veldig fint. Hadde ikke tatt med hvis jeg ikke var helt nødt, men det var mest fordi alt annet var veldig spennende på legekontoret. Selve gu var ikke det største problemet. 

De ansatte i resepsjonen tilbød uoppfordret seg å ha barnet hos seg hvis det ble behov, så de var veldig imøtekommende. :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...