Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en fantastisk raus mann, som har oppmuntret meg til å søke på å få reise i utveksling i studiet. Dette er en 3 måneders praksis i utlandet, og far vil da bli alene med barnet hele perioden. Far er ressursrik og får mye god hjelp og støtte fra familien rundt oss, så han er oppmuntrende og positiv til saken. Jeg har i utgangspunktet utrolig lyst til å reise og benytte meg av muligheten til å oppleve og få en så spennende erfaring, men er veldig i tvil på om jeg vil klare å reise fra barnet, og jeg bekymrer meg for hvordan det vil påvirke barnet. Barnet er nå 5 år, og vil starte på skolen ca.1 mnd. før jeg evt. reiser i utveksling. Barnet har det kjempefint med far, og har like fin relasjon til begge foreldre, det er ikke noen gammeltradisjonell familie der mor er hovedomsorgsgiver mao. 

Er det noen som har erfaringer eller gode råd å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn er litt yngre enn ditt, men jeg hadde ikke gjort det. Er det eventuelt mulig for far og barn å flytte med deg hele eller deler av tiden? Kunne jo vært moro for hele familien. Om ikke så kan far ta ut hele ferien midt i der, så er det redusert til en knapp måned i hver ende? Og noen helgeturer i tillegg?

Skrevet

Jeg hadde gjort det. Er selv student og har barn, og har veldig lyst på utveksling, men det er uaktuelt for min del. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg tatt den med en gang! 

Anonymkode: 0253b...04c

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre ingen mulighet for endringer av situasjonen, far er selvstendig næringsdrivende og trenger ferien til jul og sommer etc. spesielt nå når jeg er student, og utvekslingen er såpass langt borte at helgeturer er umulig. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde gjort det. Er selv student og har barn, og har veldig lyst på utveksling, men det er uaktuelt for min del. Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg tatt den med en gang! 

Anonymkode: 0253b...04c

Hvorfor vil du så gjerne på utveksling?

Anonymkode: 63eb3...379

Skrevet (endret)

For min del er det for erfaring og opplevelse, en ekstra "dybde" i studiet og kompetansen. Jeg har ikke jobb utenom, for å bruke ledig tid på familien, men dette føler jeg gir en litt tynn cv, da de fleste andre i kullet har relevante ekstrajobber og sommerjobber i tillegg til studiet. 

Endret av Tjatja16
Skrevet

Det er jo mange barn som vokser opp med foreldre som jobber mye i utlandet. At du blir borte tre måneder tror jeg virkelig ikke barnet ditt vil ha noe skade av... jeg var selv den jenta med "spennende pappa" i klassen som jobbet i utlandet og greier. Snakk med barnet på telefon og send hjem noen gaver, så går det nok greit. 

Anonymkode: 2c3e1...518

• Liker 1
Skrevet

3 mnd vil gå bra. Snakk sammen med barnet på telefon og Skype. Jeg hadde gjort det, 3 mnd går fort. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...