Gå til innhold

Sy klær selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om jeg skulle poste her eller på hobby, men here goes: 

Er det noen her som syr voksenklær selv? jeg har lyst til å prøve å sy helt enkle klær selv. Etter mønster først, så eventuelt tilpasse etter hvert. Jeg er ikke størrelse 36, så kan ikke sy "hva som helst" og se smashing ut, men har lyst til å prøve meg på enkle sweatshirts, t-skjorter, oversized skjorter eller lignende. Ikke skjørt eller kjoler. 

Kan man sy slikt med en vanlig maskin? Er det vanskelig å sy i stoff med litt strech? Er det et håpløst prosjekt for en nybegynner? Hva må jeg huske på og hva bør jeg ikke gjøre? 

Håper noen flinke sydamer kan gi meg noen råd! Tusen takk.

Anonymkode: 746f3...937

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi sygale på face anbefales på d sterkeste. 

Anonymkode: 92ec1...38c

Skrevet

Det er ikke så lett med strech. Men etterhvert blir det lettere. Ha tålmodighet:-) tilpass mønster etter din kroppsfasong. Digger at du vil sy egne klær! Vet ikke så mye mer,men masse lykke til :-) 

Skrevet

Jeg har sydd mye voksentøy men gidder ikke alt rotet det medfører lengre. Klippestøv, nøyaktighet med mønstertilpasninger, rissehjul, kalkerpapir, symaskin fremme på spisebordet osv. 

I tillegg er stoff blitt ekstremt dyrt, vanskelig tilgjengelig og klær i butikkene er billigere enn å sy selv. 

Anonymkode: 22bc5...48f

• Liker 1
Skrevet

Hei😊 det går helt fint an å sy klær på vanlig symaskin, det eneste du sannsynligvis ikke vil få til er "overlock" søm på kantene. Eg vet ikke om vanlige symaskiner kommer med denne funksjonen, og egne overlock maskiner koster som regel en del. Du trenger dog ikke denne funksjonen, en sikksakk-søm gjør samme nytten, men det blir ikke like pent (men i de fleste tilfeller er dette på innsiden av klærne, og ikke så synlig). Begynn å sy i stoffer som ikke er veldig tynne, glatte eller elastiske, så får du øvd deg litt. Hvis du har en stoff og stil butikk eller lignende i nærheten så kan du bare spørre der😊 

Lykke til!

Anonymkode: c58ff...318

Skrevet (endret)

.

Endret av Fashionistaen
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...