AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #1 Skrevet 20. september 2017 Hvis naboen fester til langt på natt med høy musikk og bråk, så kan man jo ringe politet, og hvis de har anledning så kommer de og avslutter festen. Kan man gjøre dette hvis man bor i kollektiv også? Man bor jo sammen, men samtidig ikke. Hvis ingenting er avtalt eller gitt beskjed om og noen plutselig fester til langt på natt med bråk, osv og det ikke hjelper å si ifra eller noe. Kan man ringe politiet da også? Anonymkode: 11d3b...c46
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #2 Skrevet 20. september 2017 Ja. Politiet kommer ikke akkurat til å tyste på deg. Anonymkode: e7b9f...bfb 3
jabx Skrevet 20. september 2017 #3 Skrevet 20. september 2017 Det beste er kanskje å ta det opp med huseier?
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #4 Skrevet 20. september 2017 Tror du kommer lenger med å ringe til dem slik enn når du bare er en nabo. Det er jo tross alt ditt hjem også. Så lenge samboer bryter husreglene, forstyrrer husfreden og ikke tar til seg beskjeder så må du også kontakte utleier. Anonymkode: 280e9...3b5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #5 Skrevet 20. september 2017 Politiet kommer kun når det er slossing.Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg ringte.Og de ba meg ordne opp selv. Anonymkode: 4514d...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #6 Skrevet 20. september 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Politiet kommer ikke akkurat til å tyste på deg. Anonymkode: e7b9f...bfb Akkurat det er ikke noe problem om de skulle gjøre, så lenge de kommer og avslutter bråket. 14 minutter siden, jabx skrev: Det beste er kanskje å ta det opp med huseier? Det ville man jo selvsagt gjøre, men hvis huseier ikke gjør noe eller det skjer flere ganger. Takk for svar folkens! Anonymkode: 11d3b...c46
altflyter Skrevet 20. september 2017 #7 Skrevet 20. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Politiet kommer kun når det er slossing.Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg ringte.Og de ba meg ordne opp selv. Anonymkode: 4514d...2a7 Politiet kommer så sant de har tid, men de vil med stor sannsynlighet be deg prøve å ordne opp på egenhånd først. De har likevel unntak. Hvis folk er redd for å bli utsatt for vold om de konfronterer naboen, så kan politiet velge å komme uten at du trenger å gjøre noe. Dette er likevel nedprioritert, og det er jo bra at politiet gjør en prioritering. De kommer hvis de har tid og mulighet.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #8 Skrevet 20. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Politiet kommer kun når det er slossing.Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg ringte.Og de ba meg ordne opp selv. Anonymkode: 4514d...2a7 Det stemmer ikke. De rykker ut dersom de har kapasitet. Anonymkode: e7b9f...bfb
boblevann Skrevet 20. september 2017 #9 Skrevet 20. september 2017 Ja, det kan du naboklage er naboklage, enten det er naboleiligheten eller naborommet. Politiet sladrer nok ikke på deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå