TinyBean Skrevet 23. september 2017 #41 Skrevet 23. september 2017 (endret) Syns gruppearbeid kan være en grei ting. Vi har en liten gruppe i et prorammeringsfag, noe jeg er svært takknemlig for da det er et vanskelig fag for meg. Jeg syns litt synd på en på gruppa som må hjelpe oss en del, men vi får også hjelp av læreren og jeg selv gjør så godt jeg kan. Vi sitter sammen både på lab-timer og etterpå for å prate om oppgaven å jobbe med den sammen. Men ellers når det er ting man kan gjøre selv helt greit, syns jeg ikke gruppearbeid er nødvendig. Forstår jeg stoffet klarer jeg fint å arbeide for meg selv. En oppgave vi fikk i et annet fag var å "Gå sammen i grupper og diskuter hva som skal med i en CV". Det kan så klart være greit for noen ferske 18-19-åringer som kanskje ikke har skrevet CV før, men jeg selv gjorde den oppgaven alene da jeg har jobbet før og vet hva en CV skal ha. Fikk full score selv om jeg leverte den uten gruppe. Så det kommer an på faget og arbeidet, egentlig. Men jeg liker best å jobbe alene for da kan jeg jobbe når, hvor og hvordan jeg selv vil. Tror vi muligens får velge om vi vil jobbe i gruppe eller alene når bacheloroppgaven kommer. Endret 23. september 2017 av TinyBean
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #42 Skrevet 23. september 2017 Obligatorisk gruppearbeid er noe herk. Selv valgte jeg bort valgfag som hadde dette under obligatoriske aktiviteter. Har enormt dårlig erfaring med det. Skaper bare ekstraarbeid, stress og ofte dårligere karakterer enn om man hadde arbeidet på egenhånd. Og ja, jeg har også 20 års erfaring med «gruppearbeid» i arbeidslivet. Kan ikke sammenlignes i det hele tatt. Anonymkode: d6667...2b2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #43 Skrevet 23. september 2017 Jeg fant meg tidlig en kollokviegruppe på begge studiestedene jeg gikk på. Vi kunne også fint ta med de som var litt utenfor det sosiale. Stort sett kom det folk og spurte selv. Skjønner at det kan være ubehagelig, men hva skal man gjøre? Skal studere litt videre neste år tenker jeg, men i en alder av snart 30 tviler jeg på at det blir så enkelt for meg å være sosial, og har jo tenkt på litt med dette med gruppearbeid. Men jeg må jo bare være tøff og spørre litt rundt. Gruppearbeid er ikke det morsomste. Har vært på gruppe med folk som har gitt litt faen. Men jeg er ikke redd for å si fra at "nå bidrar du for lite". Jeg har gitt folk hjemmelekser i gruppearbeid og forventet at de gjør det. Når de ikke klarer å komme i gang selv trenger de tydeligvis hjelp til det. Anonymkode: caf69...d56
AnonymBruker Skrevet 24. september 2017 #44 Skrevet 24. september 2017 På 22.9.2017 den 19.33, AnonymBruker skrev: Hvis du er fornøyd med c så er det deg, jeg e a student og vi, jobbe med andre på samme nivå. Anonymkode: eba86...02d Tvilsomt at du er A-student når du ikke klarer å lese innleggene skikkelig. Anonymkode: 77d6f...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #45 Skrevet 25. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Tvilsomt at du er A-student når du ikke klarer å lese innleggene skikkelig. Anonymkode: 77d6f...2d9 jæi er ågså a student. mann kann fint være de selv om mann ikke altid gider og lese så nøye gjenom inleg på kg :):) Anonymkode: 0c339...451 2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2017 #46 Skrevet 25. september 2017 Send inn uten gruppe da. Tar samme fag som deg, "lag egne grupper på maks fire stk, vil du ikke på gruppe kan du levere alene, men jeg oppfordrer sterkt til å finne en gruppe så dere kan lære av hverandre". Veldig glad jeg fant meg en gruppe. Og jeg skjønner at alle ikke er like fantastiske og inkluderende som meg, men jeg spurte en mann som alltid sitter alene om han ville være med på gruppa mi, og det ville han for han hadde ingen gruppe. Anonymkode: a3f63...6b8
Elaine Marley Skrevet 25. september 2017 #47 Skrevet 25. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: jæi er ågså a student. mann kann fint være de selv om mann ikke altid gider og lese så nøye gjenom inleg på kg :):) Anonymkode: 0c339...451 Det er ikke lov å skrive innlegg på dialekt på kg, men siden du ikke gidder å lese innlegg så har du vel ikke lest reglene heller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå